کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

اصفهان ازنظر سرعت ابتلابه کرونادر رتبه اول کشور

22 اسفند 1398 ساعت 10:52

گروه جامعه: معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: از لحاظ تعداد افراد مبتلا به ویروس کرونا ، در رتبه سوم و چهارم کشور قرار گرفتیم و این افزایش اصفهان را از نظر سرعت ابتلا در رده اول قرار داد.


به گزارش ایلنا از اصفهان، بهروز کلیدری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: کادر درمان شکایت دارند و این پیام را به مسئولان سیاسی می‌دهند که چرا محدودیت در ورودی‌های استان اعمال نمی‌شود تا از افزایش بحران پیشگیری شده و حس جدی گرفتن به مردم تزریق شود.وی افزود: اگر اکنون یک محدویت چند هفته‌ای ایجاد کنیم بهتر است تا اینکه یک هفته تا ده روز دیگر به این نتیجه برسیم که 4 ماه تعطیل کنیم و خسارات آن به مراتب بیشتر باشد.معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اصفهان از نظر سرعت ابتلا در رتبه اول قرار گرفته است. با افزایش قدرت تشخیص مراجعات بیماران مشکوک به کرونا ویروس مراجعات بیماران مشکوک هم افزایش یافته است.کلیدری تصریح کرد: حوزه تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی کاشان وضعیت پیچیده‌ای دارد به نحوی که آمار آن با جمعیت نزدیک به 450 هزار نفری حوزه تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با جمعیت 4 و نیم میلیون نفر برابری می‌کند. بدین ترتیب احتمال آبستراکشن کادر درمان وجود دارد.وی اضافه کرد: با فعال کردن حدود 80 کلینیک سعی شده بیماران از بیمارستان‌ها دور نگه داشته شود، چرا که بیمارستان‌ها منشأ 40 درصد از انتشار بیماری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: به همان اندازه که میزان ورودی بیمارستان‌ها در حال افزایش است، میزان بیماران بدحال که نیاز به مراقبت در ICU  دارند نیز در حال افزایش است.کلیدری تاکید کرد: نباید به جایی برسیم که مردم به ما بگویند اگر شما عمق این خطر را درک می‌کردید چرا زودتر اقدام نکردیم و فضای ناامن اجتماعی بسیار شدید را ایجاد کنند. نباید اجازه دهیم مدیران در تصمیم‌گیری عقب بمانند. برآوردهای کارشناسی در دنیا انجام شده است. آنچه دنیا پذیرفته است و ایتالیا 16 میلیون نفر را قرنطینه کرد.وی اضافه کرد: در اصفهان چهار بیمارستان پذیرش بیماران حاد تنفسی را برعهده گرفتند و چهار بیمارستان نیز در شهرستان‌های دو بیمارستانی برای کرونا اختصاص داده شده است؛ غیر از چند شهرستان کوچک، سایر شهرستان‌ها یکی از بخش‌های خود را برای پذیرش مبتلایان به کرونا اختصاص دادند.کلیدری افزود: در بیش از دو هفته گذشته که شیوع کرونا افزایش پیدا کرده، بیش از ۱۸۰۰ بیمار در حوزه علوم پزشکی اصفهان بستری شده‌اند و اکنون دیگر هیچ شهرستان اصفهان از شیوع کرونا مصون نمانده است.وی با اشاره به اینکه این آمارها تأیید شده و مردم اصفهان باید تصمیم بگیرند که می‌خواهند چه مسیری را برای مقابله با شیوع آن انتخاب کنند، خاطرنشان کرد: تاکنون ۱۷ کلینیک تخصصی و ۸۰ کلینیک عمومی در آمادگی کامل قرار دارند تا با استفاده از ظرفیت آن‌ها، تراکم بیماران در بیمارستان به حداقل برسد، زیرا توان سیستم بهداشتی و درمانی حد مشخصی دارد و نمی‌توان بار اضافی‌تری به این سیستم افزوده کرد که اگر چنین شرایطی اتفاق افتاد، کیفیت خدمات از استاندارد خارج می‌شود.


کد مطلب: 204636

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/204636/اصفهان-ازنظر-سرعت-ابتلابه-کرونادر-رتبه-اول-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir