به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۳ ساعت ۱۸:۲۹
کد مطلب : ۲۰۴۸۳۶
نایب رییس مجلس: نتوانستیم حلقه‌ انتقال کرونا را قطع کنیم

ما در مدیریت کرونا شُل عمل کردیم؛ چه ربطی به آمریکا دارد؟

گروه سیاسی: نایب رییس مجلس گفت: «رییس‌جمهور به عنوان رییس شورای عالی سلامت باید جلسه‌ اضطراری را تشکیل می‌دانند و این جلسات با حضور رییس‌جمهور باید روزانه ادامه می‌داشت.
ما در مدیریت کرونا شُل عمل کردیم؛ چه ربطی به آمریکا دارد؟
دکتر مسعود پزشکیان گفت: علاوه بر آن اگر ساختارهای زیرمجموعه‌ دولت، می‌توانستند در چارچوب شورای عالی سلامت، کارهای خودشان را با هماهنگی انجام دهند، در این صورت تا این حد گسترش بیماری در کشور را نداشتیم.اینکه ما بتوانیم حلقه‌ انتقال بیماری کرونا را قطع کنیم، چه ارتباطی با آمریکا دارد. اینکه ما بتوانیم همه را به صحنه بکشیم تا کمک کنند، افراد مشکوک در خانه بمانند و آنها که بیمارند بیایند سیستم ما کمک و پشتیبانی مالی کند تا بیماری را درمان کنیم به آمریکا چه ربطی دارد.»نایب رییس مجلس ادامه داد: «اینکه الان داد و بیداد به راه انداخته‌اند و همه خواهان ماسک هستند، اگر به همه ماسک دهیم هم که مشکل حل نخواهد شد. مشکل نحوه‌ مدیریت و ساختار آن و نوع برخورد ما با مسئله است. من معتقدم ریاست محترم رییس‎جمهور مستقیما جلسه تشکیل دهد تا روند بیماری را هرروز کنترل کنند. افراد مشکوک را در قرنطینه نگه دارند و به جاهایی که مسئله است مثل بانک‌ها و موسسات کمک مالی کنند و بسیج عمومی راه بیاندازند تا مشکل را حل کنند. مشکل درمان نیست، مشکل پیشگیری است و در این پیشگیری ما هماهنگی لازم به آن شکلی که باید داشته باشیم را نداریم؛ این را باید حل کنیم.»

او درباره کمبود ونتیلاتور [دستگاهی که به بیمارانی که دچار اختلال تنفسی شده‌اند کمک می‌کند] گفت: «مسئله این است که اگر جلوی بیماری را بگیریم دیگر نیازی به ونتیلاتور نخواهیم داشت. اگر جلوی بیماری را نگیریم و کل پول مملکت را به ونتیلاتور بدهیم بازهم دچار کمبود خواهیم شد. تازه اگر هم ونتیلاتور بگیریم تعداد کسانی که می‌توانند از آن درآیند محدودتر است.وی اضافه کرد: سوال این است که چرا ما باید بگذاریم بیمار به ونتیلاتور برسد. یعنی بگذاریم مردم مریض شوند و به زیر ونتیلاتور بروند و ما برویم و این دستگاه را بخریم! ما نباید بگذاریم مردم بیمار شوند. دعوا اینجاست؛ این نیست که بگذاریم مردم مریض شوند و ما باید ما ونتیلاتور داشته باشیم، ما نباید به آنجا برسیم که آن قدر ونتیلاتور بخواهیم؛ اگر به آنجا برسیم باید گفت که کار ما غلط است و کار درستی انجام نداده‌ایم.پزشکیان توضیح داد: «به نظرم قدم اول تشکیل این ستاد بود. برخورد قاطع با شیوع بیماری و نهایتا زمین‌گیر کردن عاملین انتقال و سپس مدیریت بیماری است. نه اینکه ما بگوییم می‌خواهیم بیماری را مدیریت کنیم و موضوع را رها کنیم تا همگی بیمار شوند. اینکه خیلی غلط است و باید این بعد از کار را پیشگیری کرد که در اینجا ما شل عمل کردیم و قاطع عمل نکردیم. الان باید نیروهای امنیتی، ارتش، سپاه و بسیج، همگی باید در صحنه می‌بودند؛ ولی ما بیمارستان را به آخرین سنگر پاسخ‌گویی تبدیل کرده‌ایم. الان پزشک ما، پرستار ما بخاطر عدم پشتیبانی یک یک زندگی‌های‌شان را از دست می‌دهند و این قابل قبول نیست.»
مرجع : انصاف نیوز