به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۳۰
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۲۰۴۹۲

لغو ارائه خدمات بیمه دی به بازنشستگان

گروه اقتصادي: مدیرعامل بیمه دی علت قطع شدن خدمات این شرکت به بازنشستگان در هفته گذشته را پرداخت نکردن سرانه بیمه از سوی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی عنوان کرد و گفت: به استناد ماده 5 قرارداد منعقده، بیمه دی خدمات خود را قطع کرد اما اکنون با تقسیط و پرداخت اولین قسط خدمات ادامه دارد.
لغو ارائه خدمات بیمه دی به بازنشستگان
مرتضی علی حسینی از پایان یافتن مدت قرارداد شرکت مبتوعش با کانون بازنشستگان خبر داد و گفت:‌ شرکت بیمه دیگری (بیمه دانا) قرار است از ابتدای آبان‌ماه خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان را ارائه کند اما چندین شهرستان خواسته‌اند تا قراردادشان را با ما تمدید کنند. حسینی با اشاره به دو قرارداد بیمه دی با کانون بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال‌های 90 و 91 افزود: اولین قرارداد اواسط سال 90 و دومین نیز از شش ماهه دوم سال 91 به مدت 12 ماه بود که 30 مهرماه 91 پایان یافت و سرانه قرارداد اول نیز شش هزار و 700 تومان و قرار داد دوم 10 هزار و 450 تومان بود که این رقم به دلیل عدم کار کارشناسی درست از سوی مدیرعامل و اعضای هیات مدیره وقت بسیار پایین بود، ضمن آنکه پس از افزایش نرخ ارز و قیمت‌ها خدمات بسیار گران‌تر از آن چیزی شد که در محاسبات وجود داشت.

وی با بیان اینکه مدیران وقت پرتفو محور بوده و به آینده شرکت و سود سهامداران توجه نکرده بودند، گفت: این قرارداد خساراتی را به شرکت وارد کرد و در مواردی منجر به آن شد که صف‌های طولانی برای پرداخت بیمه تکمیلی شکل بگیرد اما ما با تبین استراتژی مناسب توانستیم آن را مدیریت کنیم، علت لغو ارائه خدمات نیز عدم پرداخت سرانه توسط کانون بازنشستگان تامین اجتماعی بود که موجب تجمع در مقابل ساختمان مرکزی شرکت شد اما با توافقات انجام گرفته با این کانون، مقرر شد تا 50 میلیارد تومان دریافت نشده در چهار قسط پرداخت شود. حسینی خاطرنشان کرد که هر چند قرارداد این شرکت تا 30 مهرماه سال جاری بوده اما این شرکت موظف است تا 30 اسفند نسبت به پرداخت هزینه‌های درمانی بازنشستگانی که تا آخر مهرماه داشته‌اند اقدام کند.

وی افزود: سهم بیمه تکمیلی از 10 هزار و 450 تومان پرداختی توسط بازنشستگان پس از کسر مالیات بر ارزش افزوده، بیمه آتش سوزی و غیره به 6500 تومان می‌رسید و در واقع این رقم به بیمه دی پرداخت می شود، پس از عقد این قرارداد پیش‌بینی می‌شد که این افراد دیگر درخواست‌های بیمه‌ای شان مانند بیمه شخص ثالث،‌ بدنه، عمر و آتش سوزی را نزد این شرکت بیاورند که این امر محقق نشد. وی با بیان اینکه در حال حاضر وضعیت مالی شرکت بیمه دی خوب است، درباره آمار بیمه مرکزی مبنی براینکه این شرکت را در سطح توانگری مالی چهارم نشان داده است، گفت: این گزارش که بیمه مرکزی اعلام کرده خیلی مورد رضایت ما نیست و از آنها خواسته‌ایم که تجدید نظر کنند زیرا بعضی از اعداد و ارقام تغییر پیدا کرده است.
مرجع : ايسنا