کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

چاپخونه؛ تکنولوژی چاپ دیجیتال چگونه درآمد ما را چند برابر کرده است؟

24 اسفند 1398 ساعت 14:30

گروه کسب و کار: اگر صاحب یک کسب و کار هستید و به دنبال یک روش مؤثر برای ارتقای هر چه بیشتر سطح فروش یا ارائه خدمات به مشتریانتان می­گردید، تکنولوژی چاپ دیجیتال دقیقاً همان حلقه گمشده کمپین بازاریابی شماست! چرا که این روش چاپ به شما اجازه می­دهد که بسته بندی­ها و همچنین کالاهای تبلیغاتی­تان را به صورت کاملاً اختصاصی و سفارشی تولید کنید.


تصور کنید که مشتریان‌تان در هر مرتبه خرید از شما، با یک بسته­ بندی تازه مواجه شوند و یا در مناسبت‌­های مختلف هدایای تبلیغاتی مرتبط با آن مناسبت را از کسب و کار شما دریافت کنند. توجه داشته باشید که در بازار امروز، به روز بودن، شرط اصلی موفقیت هر برندی است.
البته، علاوه بر این مزیت­ها، چاپ دیجیتال ویژگی­های دیگری نیز دارد که بسیاری از صاحبان شرکت­ها و برندهای پرسابقه را شیفته خود کرده است. بنابراین، اگر شما نیز مشتاق آشنایی با این پدیده بی­نظیر دنیای بازاریابی هستید، پیشنهاد می­کنیم که مطالعه این مقاله را از دست ندهید!

اگر علاقه دارید در انواع چاپ افست و چاپ دیجیتال اطلاعات بیشتری کسب کنید یا میخواهید برای کالایی را بسته بندی کنید و نمیدانید از کجا شروع کنید به شما پیشنهاد میکنم مجموعه مقاله‌هایی که در زمینه آموزش چاپ و بسته بندی در این سایت نوشتیم، مطالعه کنید و سپس ادامه این مقاله را دنبال کنید.

چاپ دیجیتال، «تنوع» را برای شما به ارمغان می­آورد
در روش چاپ دیجیتال به این خاطر که نیازی به استفاده از تجهیزات اختصاصی برای چاپ هر طرح خاص وجود ندارد، عملاً استفاده از طرح‌­ها و رنگ­‌های جدید، هیچ هزینه مجددی را به شما تحمیل نمی‌­کند. در واقع، این میزان از انعطاف پذیری که روش چاپ دیجیتال برای شما به ارمغان می‌­آورد، به هیچ عنوان با استفاده از سایر روش­های متداول چاپ قابل دستیابی نیست. علاوه بر این، اگر دغدغه‌­های محیط زیستی نیز برای شما مطرح است، جالب است بدانید که چاپ دیجیتال در کنار کیفیت چاپ بالایی که دارد، کاملاً دوستدار محیط زیست و از نظر اقتصادی نیز بسیار مقرون به صرفه است.

دیگر لازم نیست هفته‌­ها و ماه‌­ها منتظر آماده شدن سفارشاتتان باشید
یکی از مزایای چشمگیر روش چاپ دیجیتال، سرعت بالای این روش چاپ در مقایسه با سایر روش­های متداول است. در واقع، در این روش چاپ، هیچ نیازی به تولید صفحات مخصوص برای چاپ هر طرح نیست و تنها کافیست که فایل طرح مورد نظرتان را در اختیار دفتر چاپ قرار دهید! شاید در حال حاضر، اهمیت این سرعت بالا را به خوبی درک نکنید. اما مطمئناً با افزایش رقابت­های شغلی متوجه خواهید شد که چاپ دیجیتال تا چه اندازه می­تواند در پیشبرد اهداف تبلیغاتیتان مفید واقع شود.
 
دقت و تفکیک رنگ فوق‌­العاده
چاپگر­های دیجیتال قادرند که تا 97 درصد طیف رنگ­های پانتون (Pantone) را به خوبی پوشش دهند. بنابراین، اگر ترکیب رنگ به خصوصی را مد نظر دارید، مطمئن باشید که می­توانید آن را با استفاده از چاپ دیجیتال بر روی بسته بندی کالاهای خود درج کنید. پس اگر تا کنون از روش­های سنتی چاپ برای تهیه بسته بندی­های خود استفاده می­کردید، قطعاً در نخستین تجربه­تان از چاپ دیجیتال، از طراوت رنگ­های آن شگفت زده خواهید شد. از سوی دیگر، تکنولوژی چاپ دیجیتال مانند سایر روش­های چاپ هنوز به انتهای مسیر پیشرفت خود نرسیده و همچنان به طور روزمره شاهد بهبود کیفیت چاپ در این روش خواهید بود.

اگر نیاز دارید در مورد بهترین چاپخانه‌های ایران اطلاعات بیشتری کسب کنید یا با بهترین تولید کننده‌ها و فروشنده‌های دستگاه‌های چاپ و بسته بندی و دستگاه‌های بنر و پارچه در ایران آشنا شوید یا بهترین فروشنده‌های هدایای تبلیغاتی و سررسید را بشناسید پیشنهاد میکنم این https://www.chapkhone.info/tag/top10/ سراسر محتوا را از دست ندهید.

همیشه به روز باشید!
معمولاً صاحبان کسب و کارها چندان از طرح­های تبلیغاتی اولیه خود راضی نیستند و همواره درصدد بهبود آن­ها هستند. از سوی دیگر، سلیقه مخاطبان اغلب با گذشت زمان تغییر می­کند و برای همگامی با خواسته­های آن­ها به طور مداوم باید به دنبال به روز رسانی طرح­های مورد استفاده در کمپین­های تبلیغاتی مختلف بود. هرچند این موضوع، با روش­های سنتی چاپ چندان امکان پذیر نبود، اما سرعت بالا و همچنین هزینه منطقی روش چاپ دیجیتال، این امکان را به خوبی برای کسب و کارهای امروزی فراهم کرده است.



چاپ دیجیتال از برند شما محافظت می­کند.
برای یک مدیر کسب و کار، هیچ کابوسی بدتر از مواجه شدن با نمونه­های جعلی محصولاتش نیست! دقیقاً به همین دلیل است که در طول سالیان، روش­های مختلفی برای مقابله با متقلبان به وجود آمده است. این روش­ها شامل استفاده از برچسب­های هولوگرام، ایجاد کدهای شناسایی و برخی روش­های دیگر می­شود. اما با این حال، این شیوه­ها معمولاً تا اندازه­ای پیچیده هستند و اغلب استفاده از آن­ها برای کسب و کارهای متوسط و کوچک چندان منطقی به نظر نمی­رسد. در چنین شرایطی تکنولوژی چاپ دیجیتال یک مزیت استثنایی دیگرش را نیز نمایان می­کند! در واقع، با این روش، می­توانید آنچنان طرح­های ظریفی را ایجاد کنید که عملاً کپی کردن آن­ها دیگر غیر ممکن باشد. این در حالی است که امکان ایجاد «مارک»ها و نوشته­های فوق­العاده ریز که نشان دهنده اصالت کالا باشد، با سایر روش­های سنتی چاپ وجود ندارد.

دیگر نگران بروز خطاهای انسانی نباشید!
شاید برای شما نیز پیش آمده است که پس از سفارش چاپ بسته بندی و دریافت آن­ها، متوجه بروز یک اشتباه مانند جابجا شدن دو عدد در شماره تماس فروشگاهتان باشید. معمولاً راه حل موجود در این شرایط، تصحیح دستی تمام این اشتباهات با یک قلم یا ماژیک است. اما به هر حال هر اندازه هم که با دقت این اصلاح را انجام دهید، باز هم وجود این اشتباه مشخص است و احتمالاً تا زمانی که کل این بسته بندی­ها مصرف نشوند، احساس خوبی از مشاهده آن­ها نخواهید داشت!
در واقع، راه حل قطعی جلوگیری از بروز این گونه خطاها، از میان بردن دخالت­های انسانی در روند چاپ است. البته هر چند هنوز نمی­توان دخالت انسانی را به طور کامل از فرایند چاپ حذف کرد، اما با استفاده از تکنولوژی چاپ دیجیتال، عملاً تنها کافی است که فایل طراحی را داخل سیستم آپلود کرده و دستور پرینت را صادر کنید. بدیهی است که در این شرایط، امکان بروز هر نوع خطای انسانی حداقل می­شود.

 
چاپ مقرون به صرفه بسته بندی در تیراژهای پایین
معمولاً یکی چالش­هایی که دست به گریبان استارتاپ­ها و یا کسب و کارهای کوچک می­شود، سفارش تعداد نه چندان زیادی بسته بندی با طرح ویژه است. علت این امر، هزینه­های اولیه نسبتاً زیاد چاپ با استفاده از روش­هایی مانند روش­های آفست و فلکسو است. به طوری که استفاده از این روش­ها تنها زمانی از نظر اقتصادی مقرون به صرفه است که قصد چاپ تعداد خیلی زیادی بسته بندی را داشته باشید. اما با توسعه تکنولوژی چاپ دیجیتال، این کسب و کارهای کوچک می­توانند که حتی همان تعداد محدود از بسته بندی­ها را نیز در چندین طرح مختلف سفارش دهند. چرا که با این روش چاپ، می­توان حتی هر یک عدد بسته بندی را با یک طرح منحصر به فرد چاپ کرد!

بسته بندی محصولات، ویترین فروش آن­هاست!
پس از روش طراحی و تولید کالا، بدون شک اصلی­ترین عاملی که در جلب توجه مخاطبان حائز اهمیت است، بسته بندی آن­هاست. با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر شد، در میان انواع مختلف روش­های چاپ، تنها روشی که می­توان آن را از هر نظر مناسب رقابت در دنیای امروز به شمار آورد، روش­ چاپ دیجیتال است. در واقع با استفاده از این روش، تمام مزایای سرعت، دقت، کیفیت، انعطاف پذیری و مقرون به صرفه بودن را به طور یکجا در اختیار دارید. بنابراین، اگر تا به حال چندان اشتیاقی به چاپ بسته بندی­ها و یا سایر کالاهای تبلیغاتی سفارشی و یا ایجاد تغییر در طرح­های آن­ها نداشتید، چاپ دیجیتال تجربه­ای است که نباید آن را از دست دهید!
منبع : چاپخونه


کد مطلب: 204993

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/204993/چاپخونه-تکنولوژی-چاپ-دیجیتال-چگونه-درآمد-چند-برابر-کرده

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir