به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۸:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۱۲/۲۴ ساعت ۲۱:۳۵
کد مطلب : ۲۰۵۰۴۰

نماینده مجلس: باید حکومت‌نظامی اعلام شود

گروه سیاسی: یک عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات گفت: شهرهایی که بیشتر درگیر شیوع کرونا هستند باید قرنطینه شوند. حتی باید در این شهرها حکومت‌نظامی اعلام شود که مردم به سفر نروند. رادیو و تلویزیون اعلام می‌کند که سفر نکنید، اما مردم گوش نمی‌کنند. متاسفانه مردم به جان خودشان رحم نمی‌کنند.

محمد قمی، نماینده پاکدشت و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین با اشاره به شیوع کرونا در کشور گفت: در برخی از شهرها شدت بیماری بالاست و مردم توصیه و خواهش را گوش نمی‌کنند و باز هم سفر می‌کنند. این در حالی است که سفر هم برای آن افراد و هم برای دیگران خطر دارد.
 
شهرهایی که بیشتر درگیر شیوع کرونا هستند باید قرنطینه شوند
 او ادامه داد: شهرهایی که بیشتر درگیر شیوع کرونا هستند باید قرنطینه شوند. حتی باید در این شهرها حکومت‌نظامی اعلام شود که مردم به سفر نروند. رادیو و تلویزیون اعلام می‌کند که سفر نکنید، اما مردم گوش نمی‌کنند. متاسفانه مردم به جان خودشان رحم نمی‌کنند، اما امیدواریم به جان دیگران رحم کنند. به گفته این نماینده مجلس لازم است به هر نحوی شده به منظور جلوگیری از شیوع کرونا چه با قرنطینه و چه حکومت نظامی مانع سفر مردم شویم. قمی به چرایی سفر مردم با وجود هشدارها اشاره کرد و توضیح داد: مردم فکر می‌کنند بیماری مال دیگران است. این تصور غلط است و این ویروس خبر نمی‌کند و ممکن است آنها هم مبتلا شوند. مردم کرونا را باور نکردند و جدی نگرفتند. اگر مردم به بیمارستان‌ها سر بزنند و افراد مبتلا به کرونا را ببینند طبیعتاً می‌پذیرند که سفر نکنند.
 
صحبت‌هایی که در مورد کرونا مطرح می‌شود علمی است نه سیاسی
 
او تاکید کرد: صحبت‌هایی که در مورد کرونا مطرح می‌شود علمی است نه سیاسی. تمام دنیا به این موضوع رسیده‌اند که سرعت انتشار ویروس زیاد است. برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا یکی از راه‌ها حضور نیافتن مردم در اجتماعات است. مردم تنها باید در موارد ضروری و با وسایل ایمنی به بیرون از خانه بروند. این عضو فراکسیون امید در پایان گفت: سفر مردم برای دولت بار مالی ندارد که به این دلیل بخواهند از سفر مردم جلوگیری کنند. بلکه دولت تنها می‌خواهد مردم سلامت بمانند. مردم اعتقاد ندارند که کرونا کشنده است و می‌تواند همه را مبتلا کند. مردم باید این موضوع را باور کنند.
برچسب ها: ویروس کرونا