به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۱۶:۰۳
کد مطلب : ۲۰۵۰۵
فوربس رده بندی می‌کند؛

ارزشمندترین نشان‌های‌تجاری در سال۲۰۱۳

گروه علمي وفناوري: تقریبا یک ماه قبل بود که Interbrand رده بندی ارزشمندترین نشان‌های تجاری جهان در سال ۲۰۱۳ از دید خود را اعلام کرد که در آن اپل و گوگل بعد از ۱۳ سال کوکا کولا را از جایگاه اول به زیر کشیده و خود اول و دوم شده بودند. مایکروسافت هم بعد از کوکا کولا و آی بی ام پنجم بود.
ارزشمندترین نشان‌های‌تجاری در سال۲۰۱۳
اما حالا مجله معتبر فوربس هم فهرست سالانه خود را منتشر کرده و از نظر این مجله، ماجرا کمی تا قسمتی متفاوت از رده بندی اینتربرند است.اپل با ۱۰۴.۳ میلیارد دلار، ارزشمندترین نشان تجاری سال ۲۰۱۳ شده و نسبت به سال قبل ۲۰٪ پیشرفت کرده. این شرکت با ۱.۱ میلیارد دلار تبلیغات ۱۵۶.۵ میلیارد دلار درآمد کسب نموده است. بر خلاف رده بندی اینتربرند جایگاه دوم نه از آن گوگل که متعلق به مایکروسافت است. با ۵۶.۷ میلیارد دلار ارزش، مایکروسافت که ۲.۶ میلیارد دلار صرف تبلیغات کرده درآمدی معادل ۷۷.۸ میلیارد دلار به جیب زده است.

پس از کوکا کولا که در این فهرست هم جایگاه اولش را با سومی تعویض کرده، آی بی ام با ارزش ۵۰.۷ میلیارد دلار و گوگل با ارزش ۴۷.۳ میلیارد دلار چهارم و پنجم هستند.همچنين جنرال الکتریک، اینتل و سامسونگ رده های ۶ و ۷ و ۸ را اشغال کرده اند. سامسونگ با رشد ۵۳ درصدی حتی از اپل (۲۰٪) و گوگل (۲۶٪) نیز پیشرفت بیشتری داشته و به لطف فروش انواع محصولات با قیمت های متنوع، درآمدش از اپل نیز پیشی گرفته است. البته هزینه تبلیفاتی هنگفت سامسونگ را هم از یاد نبرید. این شرکت با ۴.۳۹۸ میلیارد دلار، دو برابر اینتل یا مایکروسافت، شش برابر گوگل، سه برابر آی بی ام، و چهار برابر اپل هزینه تبلیغاتی داشته است. از دیگر شرکت های معروف تکنولوژیک می توان به سیسکو در جایگاه ۱۲، اوراکل در جایگاه ۱۳، HP در رتبه ۳۱، آمازون در رتبه ۳۳، فیسبوک در رتبه ۳۶، کانن در رتبه ۵۷، نوکیا در رتبه ۷۲، سونی در جایگاه ۸۰، و دل در رتبه ۸۴ نام برد.
مرجع : نارنجي

۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۲۱:۳۸
این که امریکا قدرتمند است دانش و نوآوری در تکنولوژی است . (165476)