به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ساعت ۲۳:۵۱
کد مطلب : ۲۰۵۵۷

جرج کلونی به جشنواره برلین می‌رود

گروه فرهنگ وهنر: تازه‌ترین تجربه کارگردانی و بازیگری جرج کلونی اولین بار در سطح بین‌المللی در بخش رسمی شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین به نمایش درمی‌آید.
جرج کلونی به جشنواره برلین می‌رود
کلونی «مردان آثار ماندگار» در کنار بازیگرانی چون کیت بلانشت، مت دیمن، بیل موری، ژان دوژاردن، باب بالابان و جان گودمن نقش‌آفرینی می‌کند که حضور آن‌ها در مراسم فرش قرمز می‌تواند درخور توجه باشد. «مردان آثار ماندگار» تولید مشترک آلمان و آمریکاست و از روی داستانی واقعی ساخته شده است.  فیلم درباره گروهی مورخ هنری و متصدی موزه است که در جنگ جهانی دوم از سوی متفقین ماموریت پیدا می‌کنند به آلمان بروند تا چند شاهکار هنری را از چنگ دزدان نازی‌ نجات بدهند و به صاحبان واقعی‌اش بازگردانند.

دیتر کاسلیک مدیر جشنواره برلین روز جمعه گفت: «در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم، بیش از پنج میلیون شی هنری دزدیده‌شده توسط نازی‌ها به کشورهای خود برگردانده شده است. کشف اخیر یک مجموعه هنری در مونیخ نشان می‌دهد موضوع سرقت هنری آن سال‌ها هنوز تازگی دارد. «مردان آثار ماندگار» بالاخره این مسئله کمتر شناخته‌شده را پیش روی تماشاگران در سراسر دنیا قرار داده است.»  هفته پیش یک مجموعه آثار هنری در آپارتمانی در مونیخ پیدا شد که گفته می‌شود شامل شاهکارهایی از مارک شاگال، ماکس لیبرمان، ارنست لودویگ کرشنر، ادوارد مونش و... هستند. به گزارش رسانه‌های آلمان این مجموعه حدود یک میلیارد یورو ارزش دارد. هزاران هزار شی و سند هنری به ارزش میلیاردها دلار همچنان مفقود هستند.

کلونی که دو جایزه اسکار در کارنامه دارد، در مقام تهیه‌کننده، بازیگر و کارگردان یکی از مهمانان همیشگی جشنواره برلین است. «مردان آثار ماندگار» دومین تجربه کارگردانی کلونی است که در بخش رسمی جشنواره برلین به نمایش درمی‌آید. «شب بخیر و موفق باشید» به کارگردانی او نیز سال 2003 در بخش رسمی برلیناله روی پرده رفت.فيلمنامه «مردان آثار ماندگار» را کلونی و شریکش گرانت هسلو از روی کتاب «مردان آثار ماندگار: قهرمانان متفق، دزدان نازی و بزرگ‌ترین جستجوی گنج در تاریخ» نوشته رابرت ام. ادسل و برت ویتر نوشته‌اند. هسلو هم دو بار نامزد اسکار بوده است.

کلونی و هسلو همچنین تهیه‌کنندگان «مردان آثار ماندگار» هستند. این دو پارسال برای فیلم «آرگو» برنده اسکار بهترین فیلم شدند. ردان آثار ماندگار» تولید مشترک شرکت‌های اوبلیسک پروداکشنز و استودیو بابلزبرگ است و در لوکیشن‌هایی در برلین فیلمبرداری شده است. شرکت سونی پیکچرز این فیلم را از 7 فوریه 2014 در آمریکا اکران می‌کند.

«مردان آثار ماندگار» ابتدا قرار بود از 18 دسامبر روی پرده برود تا بخت حضور در فصل جوایز سینمایی امسال را داشته باشد، اما کلونی و هسلو از سونی و فاکس قرن بیستم - که در تولید «مردان آثار ماندگار» با سونی همکاری کرده - خواستند اکران فیلم را به تعویق بیندازند، چرا که برای کامل کردن صدها جلوه‌های ویژه زمان بیشتری نیاز داشتند. شصت و چهارمین دوره جشنواره فیلم برلین 6 تا 16 فوریه (17 تا 27 بهمن) برگزار می‌شود. «هتل بزرگ بوداپست»تازه‌ترین ساخته وس اندرسن فیلمساز آمریکایی فیلم افتتاحیه جشنواره است.
مرجع : خبرآنلابن