به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ساعت ۱۳:۵۳
کد مطلب : ۲۰۶۱۷

حکمی که 20‌‌روزست در دفتر نبی مانده‌است

قهرمانی تبرئه شد، علي دایی محروم
گروه وذزشی: تبرئه قهرماني مساوي است با احتمال محروميت رسمي گروه مخالف او. گروهي متشكل از علي دايي، رويانيان ، حاتم و مولايي. اين اتفاق مدتهاست رخ داده است.
حکمی که 20‌‌روزست در دفتر نبی مانده‌است
بعد از آن بازي معروف سپاهان- پرسپوليس بود كه داستان غش كردن محسن قهرماني به سمت سپاهان به ميان آمد و تمام آن بحث هايي كه براي مدتها به سوژه اول فوتبال ايران تبديل شد. بعد از آن ديدار، اتفاقات جديدي رخ داد. خيلي از پرونده هاي ريز و درشت روي ميز ريخته شد و در نهايت اين محسن قهرماني بود كه براي چند روز، به متهم اصلي و يگانه مرد ناپاك فوتبال ايران بدل شد.

بعد از افشاگري هايي كه دامن بدنساز پرسپوليس و خيلي از اطرافيان دايي را هم گرفت، اين محسن قهرماني بود كه تا اطلاع ثانوي از قضاوت در ليگ محروم شد. مي گفتند اين اطلاع ثانوي شايد به معني محروميت هميشگي اين داور مشهدي باشد. در مقابل اين محروميت قهرماني، براي مولايي( بدنساز پرسپوليس) و حاتم( دوست دايي و از اعضاي باشگاه پرسپوليس) محروميت در نظر گرفته شد. اين وسط علي دايي هم جريمه شد. جريمه 7 ميليوني براي علي دايي كه با اين صراحت از غش كردن قهرماني صحبت كرده بود و زمين و زمان را به هم دوخته بود.

علي دايي اما به اين جريمه 7 ميليوني اعتراض كرد. پرونده او به استيناف رفت. در اين بين، محسن قهرماني هم تبرئه شد. آيت الهي، نايب رييس اول فدراسيون و رييس هيات رسيدگي به تخلفات درباره قهرماني گفت:« هیچ اتهامی درباره ی این داور اثبات نشده و او می تواند حتی علیه اتهام هایی که به وی نسبت داده شده است شکایت کند. چيزي كه من به عنوان رئیس هیئت رسیدگی به تخلفات فوتبال ایران در مورد این پرونده می‌دانم این است که تمامی مسائل مطرح شده در مورد پرونده محسن قهرمانی اتهام‌زنی است و هنوز هیچ چیز ثابت نشده و هیچ مدرک محکمه پسندی هم به نظر من در این پرونده دیده نشده، مگر آنکه در آینده مدارک دیگری ارائه شود.اکنون تحقیقات اولیه انجام شده و ما در حال جمع‌بندی این پرونده هستیم.باز هم مي گويم در پرونده محسن قهرمانی در ارتباط با افراد دیگری مسئله قابل پیگیری وجود دارد اما در مورد محسن قهرمانی فقط اتهام‌هایی مطرح شده که اثبات نشده است.»

اين صحبتهاي آيت الهي نشان از تبرئه قهرماني مي داد. تبرئه قهرماني مساوي بود با احتمال محروميت رسمي گروه مخالف او. گروهي متشكل از علي دايي، رويانيان ، حاتم و مولايي. اين اتفاق مدتهاست رخ داده اما انگار مسئولان فدراسيون و شخص دبير، جرات رسانه اي كردن آن را ندارند. وقتي علي دايي به راي جريمه 7 ميليوني خود اعتراض كرد، كميته استيناف در بازبيني پرونده، سرمربي پرسپوليس را به دو جلسه محروميت از حضور روي نيمكت در بازي هاي رسمي محروم كرد. اين راي اما از روز 28 مهرماه به دفتر دبير فدراسيون ارسال شده اما 20 روز است كه در دفتر نبي خاك مي خورد و او هم علاقه اي به ابلاغ راي به دايي و رسانه اي كردن آن نشان نمي دهد.

شايد اگر نبي، راي را اعلام مي كرد دايي ، زمين و زمان را به هم مي دوخت و اين موضوع، حاشيه اي جديد را براي فوتبال ايران مي ساخت. نزديكان دبير فدراسيون مي گويند او 20 روز است كه حكم محروميت دايي را در دفتر خود دارد اما واكنشي به آن نشان نمي دهد. آيا اگر اين راي مثلا مربوط مي شد به افشين ناظمي، آيا باز هم 20 روز در دفتر دبير خاك مي خورد؟
مرجع : گل

۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۳:۵۸
عجب تو این وضعیت قهرمانی که پشتیبانی نداره ، آبرو و حیثیتش می ره ولی حالا که تبرئه شده و مخالفاش محکوم، فدراسیون جرات نداره اعلام کنه . قانون مال ضعفا است نه قدرتمندان!!!! (165824)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۳:۵۸
کفاشیان ونبی و . . . همه چسبیده های فوتبال هستند که برای یکروز بیشتر ماندن در قدرت دست به هر کاری می زنند . (165825)
مختار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۴:۱۰
حالا هی گیر بدید به قلعه نویی بنده خدا.
کل فدراسیون از دایی می ترسه و حساب میبره.
بذار حکمو اعلام کنن تا ببینیم بالا خره کی غش کرده. (165836)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۴:۱۳
فقط یه نتیجه میشه گرفت
یا دایی خیلی گردن کلفت و پشت گرم هست که هر وقت دل خواست ئاز رو هوا تهمت میزنه یا اینکه قهرمانی و سپاهان خیلی باند قوی دارند.
همه لیگ رو ریختن به هم حالا هم که نتایج جدول رو زیر و رو کردن میگن هیچ.... (165842)
یامین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۴:۴۶
احتمالا مورد دوم صحیحه .. چون همه اهالی فوتبال به پاک بودن دایی اذعان دارن و همه میدونن اصولا مبالغی که در فوتبال رد و بدل میشه برای دایی مبلغ قابل توجهی به حساب نمیاد .. از طرفی شخصیت و منش دایی برای همه مشخصه که اگه قرار بود خودشو برای فوتبالش هزینه کنه موقع مربیگریش تو تیم ملی میرفت با دکتر عزیز لابی میکرد و مربی تیم ملی می موند...
............. (165861)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۸:۲۵
متاسفم برای همه ی متولیان ورزش که با این که آقایان در پشت دین آبروی داوری را بردند باز هم می ترسند که جواب تهمت شون رو بدند خدا مرگ و اخرتی هم هست یقین بدونید (166053)
۱۳۹۲/۰۸/۱۸ ۱۹:۵۱
بیچاره سپاهان که همه جا باید سرش را ببرند. (166134)