کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دلیل سختی تولید دارو برای کرونا چیست؟

4 فروردين 1399 ساعت 18:26

گروه علمی: کرونا ویروسی وحشی است که مدام تغییر ژنتیک می‌دهد از این روی تولید دارو برای آن شرایط ویژه‌ای دارد.


به گزارش ایلنا، علی رزازان مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو  در رابطه این خبر که تا ده روز آینده داروی ترکیبی ایرانی کرونا به بازار می‌آید توضیح داد: مواد اولیه این دارو در گمرک و در حال ترخیص است؛ پس از ترخیص و رسیدن به دست کارخانه بین سه تا ده روز زمان می‌برد تا دارو به بازار بیاید. وی در پاسخ به این سوال که آیا مردم به این دارو دسترسی خواهند داشت و می‌توانند آن را تهیه کنند؟ گفت: اشتباهی که همه می‌کنند این است که فکر می کنند، داروهای ضدویروس باید به راحتی در دسترس شان باشد ولی چنین چیزی نیست. هنوز دقیقا مشخص نیست، کدام یک از این ضدویروس‌ها بیشترین اثر را دارد و کدام یک مخصوص کووید 19 است. همه داروهایی که وجود دارد، داروهای ضدویروسی است که طیفی از ویروس ها را از بین می برد. کرونا ویروسی وحشی بوده، تغییر ژنتیک داده و از  قبل وجود نداشته است که دانشمندان و داروسازان بخواهند روی آن کار تحقیقاتی انجام دهند و دقیقا داروی تخصصی آن را پیدا کنند.
توضیح درباره داروی ترکیبی ایرانی کرونا تا ۱۰ روز آینده
رزازان بیان کرد: ما در حال تست داروهای مختلف هستیم و متاسفانه به دلیل اینکه ژن کرونا ویروس مرتبا جهش دارد، ممکن است همه یا یکی از این داروها جواب ندهد. پزشکان بر اساس پروتکلی که وزارت  بهداشت به آنان ابلاغ کرده خط اول، دوم و سوم رژیم های دارویی مختلف را به بیمار می‌دهند تا یکی از آنها جواب دهد.
تشخیص کرونا تنها در ۴۵ دقیقه
مسئول امور توزیع سازمان غذا و دارو بیان کرد: چیزی که می‌توانم بگویم این است که پزشکان ما در حال حاضر در این یکی دو هفته خیلی آب دیده شدند و میزان مرگ و میر شیب نزولی پیدا کرده است، از طرف دیگر  نکته‌ای که پزشکان متوجه شدند این است که یکی از داروهای ضدویروسی در خط اول خیلی جوابگو نبوده و دادن یا ندادن این دارو در جهت بهبودی بیمار فرقی ندارد، زیرا در واقع این سیستم ایمنی خود بیمار است که با ویروس می‌جنگد و بهبود پیدا می‌کند. به همین خاطر پروتکل دارویی را عوض کردند. پروتکل جدیدی که آمده نسبت به پروتکل قبلی خیلی بهتر جواب می‌دهد.


کد مطلب: 206376

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/206376/دلیل-سختی-تولید-دارو-کرونا-چیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir