به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۵ ساعت ۱۰:۲۸
کد مطلب : ۲۰۶۳۹۸

بوکس ایران در ۹۸

گروه ورزشی: بوکس ایران توانست با کسب دو سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو از رقابت‌های آسیایی در اردن، سال بد خود را با یک نتیجه نسبتا قابل قبول به پایان برساند.
بوکس ایران در ۹۸
به گزارش ایسنا، با وجود اینکه بوکس ایران مطابق سال‌های اخیر ابتدای سال ۹۸ هم شروع چندان خوبی را در میادین بین‌المللی نداشت، با درخشش ستاره‌های جوانش در مسابقات انتخابی المپیک قاره آسیا و البته به لطف تغییرات ایجاد شده در قوانین کسب سهمیه، توانست با به دست آوردن دو سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو پایان نسبتا خوشی را در سال ۹۸ برای خود رقم بزند.در ادامه این گزارش اتفاقات مهم یک سال گذشته بوکس ایران را مرور می‌کنیم:
شروع ناامید کننده در سال ۹۸
 تیم‌ ملی بوکس ایران که با ۹ بوکسور در رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ تایلند شرکت‌ کرده بود، تنها با تک‌ مدال برنز شاهین موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم به کار خود در این رقابتها پایان داد تا شروع ناامید کننده‌ای در سال ۹۸ داشته باشد.امید احمدی‌صفا، سجاد محمدپور، اشکان رضایی، مسلم مقصودی، سجاد کاظم‌زاده، حسین دانشور، پوریا امیری و ایمان رمضان‌پور سایر بوکسورهای ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست مقابل رقبای خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند. هدایت این تیم را اکبر احدی به عنوان سرمربی بر عهده داشت.
ماجرای مشکوک نیامدن سرمربی قزاق تیم ملی به ایران!
پس از عملکرد ضعیف بوکسورها در قهرمانی آسیا تحت هدایت اکبر احدی، فدراسیون بوکس او را از سمت سرمربیگری تیم ملی کنار گذاشت. پس از این تصمیم در حالی که نزدیک به یک ماه گفته می‌شد طبق توافقات صورت گرفته "بولت نیازیمبتوف" مربی قزاق، از اواخر خرداد ماه به عنوان سرمربی تیم ملی ایران فعالیت خود را آغاز خواهد کرد، در فاصله چند روز مانده به آمدنش به تهران اعلام شد که این مربی به دلیل حمله قلبی در بیمارستان بستری است و دیگر به ایران نخواهد آمد.با مطرح شدن این موضوع و به دلیل زمان کمی که تا شروع مسابقات قهرمانی جهان در روسیه باقی بود، فدراسیون بوکس نهایتا علیرضا استکی را به عنوان سرمربی جدید تیم ملی انتخاب کرد.
استعفای یار دیرین رئیس از دبیری فدراسیون!
یکی از اتفاقات عجیب فدراسیون بوکس در سال گذشته استعفای ناگهانی علیرضا کلانتری از سمت دبیری این فدراسیون بود. این موضوع از آنجایی قابل توجه بود که کلانتری از زمان ریاست ثوری در اداره کل ورزش استان سیستان و بلوچستان دست راست او بود و در فدراسیون بوکس هم همین جایگاه و نقش را داشت. همچنین صحبت‌هایی هم در مورد اختلافات احتمالی ایجاد شده میان ثوری و کلانتری نیز مطرح شد که کلانتری از اظهار نظر در مورد آن‌ها خودداری کرد.پس از استعفای کلانتری، شهریار رحمانی سمت سرپرست دبیری فدراسیون بوکس را در اختیار گرفت و بعدها هم ثوری در بهمن ماه، حمیدرضا قبایی‌زاده را به عنوان سرپرست جدید دبیری فدراسیون بوکس انتخاب کرد.
صدور حکم جلب و بازداشت رئیس فدراسیون بوکس
پس از کش و قوس‌های فراوانی که میان حسین ثوری رئیس فدراسیون بوکس و عیسی گل‌محمدی سرپرست سابق تیم ملی بوکس وجود داشت، صبح روز شنبه ۲۳ شهریور ماه ۱۳۹۸ خبر صدور حکم جلب و بازداشت رئیس فدراسیون بوکس از سوی دادگاه منتشر شد. البته پس از رسانه‌ای شدن این اتفاق، برخی مسئولان ورزش با عیسی گل محمدی تماس گرفتند و خواهان بخشش ثوری شدند که در نهایت با وساطت آن‌ها، گل محمدی از شکایت خود منصرف شد و از ثوری اعلام رضایت کرد.ماجرا از این قرار بود که پس از پناهنده شدن مبین کهرازه ملی‌پوش بوکس ایران در کشور اتریش، عیسی گل‌محمدی انتقاداتی را بر علیه حسین ثوری مطرح کرد که با واکنش رئیس فدراسیون بوکس مواجه شد. با این حال به دنبال شکایت ثوری علیه سرپرست سابق تیم ملی، این گل محمدی بود که به اتهامات وارد شده بر علیه خود واکنش نشان داده و شکایتی را بر علیه رئیس فدراسیون بوکس تنظیم کرد.
دست خالی بوکسورهای ایران در مسابقات جهانی
تیم ملی ایران با ترکیب مسلم مقصودی در وزن ۶۳ کیلوگرم، سجاد کاظم‌زاده در وزن ۶۹ کیلوگرم، سید شاهین موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم، احسان روزبهانی در وزن ۸۱ کیلوگرم، محمد شوریان وزن ۹۱ کیلوگرم و ایمان رمضانپور در وزن ۹۱+ کیلوگرم عازم این مسابقات شده بود که همه این نفرات از کسب مدال بازماندند. سرمربی این تیم علیرضا استکی بود.
عملکرد ضعیف نوجوانان و جوانان در آسیا
تیم ملی نوجوانان ایران که با ۱۰ بوکسور عازم رقابت‌های قهرمانی آسیا ۲۰۱۹ در امارات شده بود، تنها با کسب یک مدال برنز و ۹ بوکسور حذف شده، به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد. محمد پارسی بوکسور وزن ۵۴ کیلوگرم تیم ملی تنها مدال آور ایران در این مسابقات بود. هدایت بوکسورهای نوجوان ایران را رضا مهدی‌پور به عنوان سرمربی بر عهده داشت.همچنین در حالی که تیم ملی جوانان ایران با ۱۰ بوکسور و سرمربیگری امید رشید عازم رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان آسیا ۲۰۱۹ مغولستان شده بود، بدون کسب حتی یک مدال به کار خود دراین رقابت‌ها پایان داد تا ضعف بوکس ایران در رده‌های پایه را کاملا آشکار سازد. 
پایان خوش بوکس در سال ۹۸ با دو سهمیه المپیک
در حالی که بوکس ایران شروع ناامید کننده‌ای در سال گذشته داشت، با درخشش نفراتی چون شاهین موسوی در وزن ۷۵ کیلوگرم و دانیال شه‌بخش در وزن ۵۷ کیلوگرم، توانست با کسب دو سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو از رینگ رقابت‌های انتخابی آسیا در اردن، پایان خوشی را برای خود در سال ۹۸ رقم بزند.احسان روزبهانی، سجاد کاظم‌زاده، امید احمدی‌صفا، دانیال شه‌بخش، شاهین موسوی، ایمان رمضان‌پور، اشکان رضایی و طوفان شریفی ۸ بوکسور اعزامی ایران به رقابت‌های انتخابی المپیک قاره آسیا در اردن بودند. هدایت تیم ملی ایران در این مسابقات را علیرضا استکی به عنوان سرمربی بر عهده داشت.
 
برچسب ها: بوکس