به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۰۸ ساعت ۱۱:۳۴
کد مطلب : ۲۰۶۹۳۶

راز شیوع گسترده ویروس کرونا در ایتالیا فاش شد

گروه جامعه: مسئولان ایتالیایی به تازگی از رازی پرده برداشته‌اند که به احتمال بسیار زیاد دلیل اصلی گسترش تصاعدی ویروس کرونا در این کشور است.
راز شیوع گسترده ویروس کرونا در ایتالیا فاش شد
ماه گذشته در تاریخ ۱۹ فوریه در جریان مسابقات لیگ برتر قهرمانان اروپا، تیم آتلانتای ایتالیا در دور حذفی معتبرترین رقابت‌های باشگاهی جهان، به مصاف والنسیا اسپانیا در ورزشگاه سن سیرو میلان رفت. این بازی در مرحله یک شانزدهم نهایی و در دور رفت با پیروزی ۴ بر ۱ آتلانتا به پایان رسید. طبق گزارش‌ها بیش از ۴۰ هزار تن از ساکنان استان برگامو در نزدیکی میلان برای تماشای این مسابقه رفتند.دو روز پس از این بازی بود که اولین مرگ بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ در ایتالیا تایید شد. در آن زمان کمتر کسی در این کشور نگران شیوع ویروس کرونا بود و اما دو هفته بعد ایتالیا شاهد رشد تصاعدی و نگران کننده آمار مبتلایان به ویروس کرونا بود. حالا دیگر برگامو درخصوص آمار مبتلایان صدرنشین است و بخش مراقبت‌های ویژه در آنجا تقریبا هیچ تختخوابی ندارد و سربازان ایتالیایی برای جابه‌جایی تابوت‌ها اعزام می‌شوند، اتفاقی عجیب و بسیار تکان دهنده در تاریخ برگامو که باور نکردنی است.بر اساس اظهارات یک ایمونولوژیست در این باره، تجمع هزاران نفر از مردم در فاصله چندسانتی متری یکدیگر که تحت تاثیر هیجانات ناشی از مسابقه یکدیگر را در آغوش کشیده و فریاد می‌زده‌اند، تاثیر بسیاری در شیوع کووید ۱۹ در ایتالیا داشته است. این بازی به قدری برای مردم مهم بوده که حتی اگر علائم را داشتند باز هم حاضر نبودند تماشای آن را از دست بدهند و نکته قابل تامل اینکه  بسیاری از تماشاچیان برای حضور در ورزشگاه از وسایل نقلیه عمومی استفاده کرده بودند.

دور برگشت این رقابت در ورزشگاه والنسیا در حالی برگزار شد که خبری از حضور هواداران در استادیوم نبود و به دنبال آنچه در ایتالیا رخ داده بود، اسپانیا در اقدامی مشابه با سایر کشور‌های جهان، تعطیلی ملی اعلام کرد و در پی گسترش شیوع کووید ۱۹ در سراسر جهان، لیگ قهرمانان اروپا هم به حالت تعلیق در آمد.شش روز پس از برگزاری این مسابقه در والنسیا، این باشگاه اعلام کرد با وجود اقدامات پیشگیرانه شدید که پس از سفر به منطقه پرخطر میلان اتخاذ کرده، نتیجه آزمایش ۳۵ ٪ از اعضای این تیم مثبت بوده است. آتالانتا روز سه شنبه در گفت‌وگویی با رویترز از ابتلای مارکو اسپورتیو دروازه بان این تیم به ویروس کرونا خبر داد.شهردار برگامو ضمن تاکید بر پذیرش یک بیمار کرونایی بدون اطلاع و انجام آزمایش‌های لازم در بیمارستان این شهر به عنوان یکی از علت‌های اصلی، بازی آتلانتا و والنسیا را هم از فاکتور‌های مهم در انتقال و گسترش کووید ۱۹ در این کشور خواند.او گفت: بسیاری از مردم برگامو برای تماشای این رقابت به میلان رفتند و همزمان عده‌ای هم در کافی شاپ‌ها و سایر مکان‌های عمومی مشغول تماشای این رقابت بوده‌اند؛ این در حالی است که ما در آن زمان تصور نمی‌کردیم ویروس کرونا به ایتالیا هم ورود کرده است، به اعتقاد من این یک بمب بیولوژیکی است که تشعشات آن چهارگوشه جهان را فراگرفته است.