به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ساعت ۰۹:۴۸
کد مطلب : ۲۰۷۱۴
رئيس​جمهور: ​امیدوارم امروز کابینه تکمیل شود

مردم به خشونت و خودرأیی رأی «نه» دادند

نباید صدای چهار سال پیش مردم را از یاد ببریم
گروه سياسي:​ رییس‌جمهور با ابراز امیدواری نسبت به اينکه وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان از مجلس رای اعتماد کسب کند، تاکید کرد: همه باید تابع نظر مردم در 24 خرداد باشیم.
مردم به خشونت و خودرأیی رأی «نه» دادند
حجت‌الاسلام حسن روحانی که صبح امروز(یکشنبه)در صحن علنی مجلس جهت دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان حضور پیدا کرده بود، در ابتدا با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت امام حسین(ع) و یارانش و تسلیت به مناسبت این ایام، خطاب به نمایندگان گفت: یکشنبه‌ها گاهی اوقات گویی باید در محضر شما نمایندگان باشیم؛ البته شما یکجور دیگر نیز می‌توانید ما را دعوت کنید غیر از بحث رای اعتماد به وزرا. وی با تشکر از نمایندگان مجلس به خاطر رای اعتمادی که به وزرای قبلی دادند، افزود: طبیعی است که دوست داشتیم در همان تابستان یعنی در 24 مرداد که همه وزرا معرفی شده بودند همه وزرا رای اعتماد می‌گرفتند و ما می‌توانستیم کارمان را در دولت با برنامه‌ریزی دقیق‌تری شروع کنیم. البته به هر حال مجلس شورای اسلامی دارای وظایف قانونی است و طبق مصالح مدنظر در چارچوب قانون اساسی و آیین داخلی عمل می‌کند و ما از این نظر گله نداریم. رییس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: لازم می‌دانم از جناب آقای سلطانی‌فر که برای اولین‌بار برای وزارتخانه ورزش و جوانان معرفی شدند و قول همکاری با دولت داده بودند و نتوانستند از مجلس رای اعتماد کسب کنند، تشکر کنم و برای ایشان آرزوی توفیق دارم.

نپرداختن وزرای پیشنهادی به حاشیه‌ها، خط مشی دولت است
روحانی ادامه داد: همچنین از دکتر صالحی امیری که برای دو ماه مسئولیت سرپرستی این وزارتخانه را بر عهده داشتند و بسیار خوب در آن مدت ظاهر شدند و به وظایف قانونی خود عمل کردند تشکر کنم. وی با اشاره به کسب عدم رای اعتماد به صالحی امیری از سوی نمایندگان مجلس گفت: مطالبی که در اینجا مطرح می‌شد می‌توانست با بیان ملایم‌تر و نرمتر باشد و اگر ایشان نسبت به مطالبی که گفته شد احساس مظلومیت می‌کند، حق طبیعی و قانونی اوست که از خود در رسانه‌ها دفاع کند. اینکه در مجلس به حاشیه‌ها نپرداخت، این در واقع همان خط مشی دولت بوده که ایشان نیز همان خط مشی را دنبال کردند و من برای ایشان در سمتی که خواهد بود آرزوی موفقیت دارم. رییس‌جمهور خطاب به نمایندگان مجلس ادامه داد: حتی وزرایی که رای اعتماد نتوانستند از مجلس کسب کنند، چیزی حدود 40 درصد نمایندگان مجلس به آنها رای دادند و این روشن است که کسی که حمایت 40 درصد نمایندگان مجلس را پشت‌سر خود برای سمت وزارت دارد برای سمت‌های دیگر اگر پایین‌تر باشد رای بالاتری خواهد داشت و در واقع این رای پشتوانه‌ای است برای فعالیت سیاسی این نمایندگان. وی در ادامه گفت: ما تابع رای اکثریت هستیم و قواعد سیاسی که بر مبنای آن ما حرکت می‌کنیم، اکثریت آراست و به همین دلیل می‌گوییم همه باید تابع نظر مردم در 24 خرداد باشیم.

مردم به خشونت و خودرأیی رأی «نه» دادند

رییس‌جمهور در ادامه صحبتهای خود در مجلس، گفت: مسیری را که اکثریت مردم امضا کردند دنبال می‌کنیم چون مردم در 24 خرداد به افراط و تفریط، خشونت و خودرأیی و تک‌رأیی، عدم مشورت و عدم تدبیر رأی «نه» دادند و به اعتدال، تدبیر و عقلانیت رأی آری. حسن روحانی با تاکید بر اینکه "ما نباید صدای مردم را در طول چهار سال پیش رو از یاد ببریم و فراموش کنیم"، اظهار کرد: دولت خود را مکلف به نظرات و خواست و آرای مردم می‌داند و به رهنمودهای رهبری متعهد است. وی با اشاره به اینکه "رای مردم چیزی شبیه عقود است"، توضیح داد: از یک طرف رییس‌جمهور قول‌هایی به مردم داده است و از طرفی مردم مطالبات خود را تبیین کرده‌اند و نوعی عهد و پیمان بین دو طرف بسته شده است.

دولت به پیمانش با مردم در مسیر عقلانیت و اعتدال وفادار است
روحانی خاطرنشان کرد:‌ به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) کدام واجب بالاتر از وفادار ماندن به عهد و پیمانی که خواست مردم است و به تعبیر علی (ع) حتی کفار هم خواستشان این است که به پیمان و وعده داده شده عمل شود؛ به همین دلیل دولت به پیمانش با مردم در مسیر عقلانیت و اعتدال وفادار خواهد ماند و این مسیر را ادامه خواهد داد. رییس‌جمهور با بیان اینکه "نظرات مردم و تدابیر رهبری شاخصی است که دولت و مجلس با هم آن را دنبال خواهند کرد"، افزود: مجلس شورای اسلامی در چارچوب قانون اساسی در پی اجرای وظایف خود است که این وظایف در قانون مشخص شده و روشن است که وظایف دولت و نمایندگان چیست.

از شیوه‌هایی استفاده نکنیم که بدخواهان سوءاستفاده کنند
وی با بیان اینکه "در نحوه عمل به وظیفه و قانون، شیوه‌های متفاوتی پیش روست"، گفت: خوب است بهترین شیوه را در این زمینه برگزینیم؛ شیوه‌ای که بدخواهان از آن سوءاستفاده نکنند. مجلس شورای اسلامی اقدام به اعمالی می‌کند که در چارچوب وظایف قانونی آن قرار دارد اما گاهی شیوه به‌گونه‌ای است که بدخواهان ممکن است سوءاستفاده کنند و آن را تعبیر به تضعیف دولت یا حتی تخریب کنند. رییس جمهور در ادامه با بیان اینکه دولت می‌خواهد تعامل بسیار نزدیکی با مجلس داشته باشد خاطر نشان کرد: مجلس شورای اسلامی هم همانند دولت در پی گفتمان خدمت است که رهبری بر آن تاکید داشته و به دنبال حاشیه‌پردازی نیست. برای خدمت اکنون باید دست به دست هم بدهیم. دولت در یک شرایط خاصی مسوولیت اداره کشور را به عهده گرفته است و امروز کشور با مسائل پیچیده داخلی و خارجی روبرو است.

روحانی افزود: ما در مسائل خارجی به حمایت و هدایت رهبری و حمایت مردم و مجلس و به اجماع داخلی نیازمندیم. امروز دولت در 85 روز آغاز به کار خود است و در مدت 15 روز آینده گزارشی از فعالیت 100 روزه خود را به ملت ارائه می‌کند. توفیقات فراوان دولت در زمینه سیاست خارجی، سیاست داخلی، اقتصاد، فرهنگ و بالاتر از آن سرمایه اجتماعی،‌ اعتماد عمومی و ایجاد آرامش در جامعه بدون حمایت مجلس شورای اسلامی، بدون همراهی مردم و بدون هدایت رهبری امکان‌پذیر نبود.

باید یک زمان معقول و مناسب در اختیار مسئولان گذاشته شود
وی همچنین با بیان اینکه دولت بار سنگین خدمت به مردم را به دوش گرفته است اظهار کرد: امروز روز همدلی و همفکری است البته دولت تقاضا ندارد که مجلس وظایف قانونی خود را کنار بگذارد، دولت هم به توصیه‌ها و انتقادات مجلس احترام می‌گذارد اما باید یک زمان معقول و مناسب در اختیار مسوولان گذاشته شود تا شش ماه یا ی کسال کار کنیم تا عملکرد ما مورد سنجش قرار گیرد.

همه باید در برابر قانون سر تعظیم فرود آوریم
روحانی همچنین خاطر نشان کرد: هیچ میزانی جز قانون وجود ندارد؛ میزان جناحی و حزبی هیچگاه درست عمل نکرده و این ترازو همیشه خراب بوده است، ما همه باید در برابر قانون سر تعظیم فرو آوریم. برای رشد،‌ توسعه، آینده بهتر، رضامندی مردم، رفاه اجتماعی، نظم و امنیت بیشتر هیچ راهی جز قانونگرایی وجود ندارد. معیار نقد هم بر میزان قانون است.

روی میز مذاکره، منطق و تدبیر گذاشته‌ایم
رییس‌جمهور در ادامه سخنرانی خود در مجلس با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران روی میز مذاکره‌اش عقلانیت، منطق و تدبیر را گذاشته است"، تاکید کرد: حقوق ملت ایران برای ما خط قرمز است. روحانی با درخواست از نمایندگان مبنی بر اینکه در شرایط حساس پیش رو بیش از گذشته دولت را حمایت کنند، گفت: البته دولت شکرگزاری و تشکر را از یاد نمی‌برد. تا به امروز شکرگزار لطف خداوند، عنایت ائمه طاهرین و اهل بیت(ع)، حمایت مردم و همین حمایت مجلس شورای اسلامی و حمایتی که در همه مقاطع حساس مقام معظم رهبری داشتند، هستیم. وی ادامه داد: اگر اینها نبود، آیا نمایندگان شما یا به تعبیر رهبر معظم انقلاب، فرزندان انقلاب قادر بودند در برابر قدرت‌های جهانی با استحکام حرف بزنند و سخن بگویند؟ شما دیدید که اشغالگران چگونه به تب و تاب افتادند، دیدید که جنگ‌طلبان از مسیر صلح و تعامل با جهان هراسیدند، شما دیدید که در برابر چارچوب طرح ایران حداقل در ارتباط با کلیات آن قدرت‌های بزرگ آن را پذیرفتند. رییس‌جمهور با اشاره به برخی جزئیات شِکلی طرح ایران گفت: طرح ایران دارای سه بخش است؛ مقدمه‌ای دارد که در مقدمه اهداف را بیان می‌کند. قسمت پایانی دارد که شرایط ایران را بعد از این دوران گذار تبیین می‌کند و دوره وسط دارد که چندین مرحله خواهد داشت که فعلا بحث مرحله اول و اجرای آن است.

غنی‌سازی در خاک ایران، خط قرمز است
روحانی اضافه کرد: ما با زبان و عمل، به صراحت به طرف‌های مذاکره‌کننده گفته‌ایم که به هیچ عنوان تهدید، تحریم، تحقیر و تبعیض جواب نخواهد داد. جمهوری اسلامی ایران در برابر تهدید هیچ قدرتی سر فرود نمی‌آورد و نیاورده است. ما می‌گوییم برای حل معضلات جهانی باید روی میز فقط عقلانیت و منطق باشد و اگر روی میز عقلانیت و منطق باشد بوی عطر آن به مشام همه خواهد رسید و اول برای آن کسی که پشت میز نشسته است و اگر روی میز چیز دیگری غیر از این مسائل بود اثرش بوی تعفن برای جامعه و بیش از همه برای کسی است که پشت میز نشسته است. رییس‌جمهور با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران روی میز مذاکره‌اش عقلانیت، منطق و تدبیر را گذاشته است و با همین اهرم در برابر دیگران حاضر می‌شود"، افزود: برای ما خط قرمزها قابل عبور نیست. حقوق ملت ایران خط قرمز ماست. منافع ملی خط قرمز ماست که از جمله آن حقوق،
ما نباید صدای مردم را در طول چهار سال پیش رو از یاد ببریم و فراموش کنیم
حقوق هسته‌یی در چارچوب مقررات بین‌المللی از جمله غنی‌سازی در خاک ایران است.

کلمه «هسته‌یی» برای ایران، به معنی فناوری صلح‌آمیز است
رییس‌جمهور با تاکید بر لزوم توجه به حقوق جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران همانند همه کشورهای دیگر است و در هیچ شرایط حاضر به تبعیض نیستیم. روحانی در ادامه صحبتهای خود در مجلس با بیان اینکه "جمهوری اسلامی ایران و ملت ایران باید از حقوق قانونی خود برخوردار باشد"، اظهار کرد: در عین حال برای آنکه دیگران هم به حرف اصلی ما اعتماد کنند که ما فناوری صلح‌آمیز هسته‌یی برای توسعه می‌خواهیم، نه برای تهدید دیگران، یعنی ما برای اهداف صلح‌آمیز این مسیر را دنبال می‌کنیم نه برای آنکه بمب هسته‌یی بسازیم، باید بگویم اگر کلمه هسته‌یی برای ایران به کار می‌رود، مقصود فناوری صلح‌آمیز است. وی با اشاره به اینکه "در اصطلاح جهانی وقتی می‌گویند کشوری هسته‌یی است، بیشتر مقصود هسته‌یی نظامی است"، گفت: اگر در کسی در ایران می‌گوید هسته‌یی است، مقصود بخش صلح‌آمیز فناوری هسته‌یی است. ما با این منطق و استدلال در ژنو و نیویورک ظاهر شدیم و سه جلسه را پشت سرگذاشتم. امروز روی میز مذاکرات طرح ایران وجود دارد.

تحریم را به ضرر همه می‌دانیم
رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "ما تحریم را به ضرر همه، نه تنها ملت ایران و حتی به ضرر تحریم‌کنندگان می‌دانیم"، خاطرنشان کرد: ما تحریم را غیرقانونی و راه‌حلی ناکارآمد می‌دانیم. روحانی با تاکید بر اینکه "به خاطر فشار تحریم نیست که پای میز مذاکرات نشسته‌ایم"، توضیح داد: اگر یادتان باشد در سال 2001، 2002 و بویژه 2003 یعنی سال 1382 ایران پای میز مذاکرات نشست اما تحریمی در کار نبود و مصرانه به مذاکرات منطقی خود ادامه داد و حتی در شرایطی که دشمن می‌خواست تحریم ظالمانه را آغاز کند، باز هم ایران مذاکرات را قطع نکرد و بعد از تحریم هم مذاکرات را ادامه داد و معنای آن این است که جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسائل بین‌المللی راه‌ اصلی را راه‌حل سیاسی،‌ مذاکره، گفت‌وگو و دیالوگ می‌داند و بر مبنای آن از روز اول حرکت کرده است اما برخی به نحوی صحبت می‌کنند که گویی جمهوری اسلامی ایران از سال 91 یا 92 مذاکرات را شروع کرده است.

موفقیت مذاکرات به معنای آرامش و‌ ثبات بیشتر برای منطقه و جهان است
وی با بیان اینکه "ظاهرا حافظه تاریخی برخی‌ها دچار اشکال شده است"، افزود: ما از روز اول راه مذاکره را برگزیده‌ایم و روشن باشد در مذاکرات همان قدر که ایران سود می‌برد منطقه و جهان و طرف‌های مذاکراتی هم سود می‌برند. موفقیت این مذاکرات به معنای آرامش و‌ ثبات بیشتر برای منطقه و کل جهان است. رییس‌جمهور افزود: موفقیت مذاکرات به معنای هموار شدن مسیر سازنده ایران با جهان و کشورهای منطقه است. معنای مذاکرات این است که ایران نقش خود را بهتر در منطقه و جهان ایفا می‌کند. دنیا بداند بدون حضور ایران مشکلات منطقه یا جهان حل نمی‌شود یا با هزینه‌ای بسیار گزاف و ناقص حل می‌شود.

حضور ایران نقش سازنده‌ای در مسائل جهانی دارد
روحانی همچنین با بیان اینکه "حضور ایران نقش سازنده‌ای در مسائل جهانی دارد"، خاطرنشان کرد: طرف مقابل مذاکرات به این نتیجه رسیده که تحریم راهکار مناسبی نیست بلکه راه صحیح، تعامل و مذاکره است. ما هم این راه را ادامه می‌دهیم و حداقل این مذاکرات این است که به تعبیر رهبری، ما ضرر نمی‌کنیم بلکه ظرفیت تحلیلی جامعه افزایش می‌یابد و جایگاه ایران در منطقه و جهان بروز بیشتری خواهد یافت، افکار عمومی دنیا نیز قانع می‌شود که ایران لجبازی نمی‌کند و به دنبال سلاح کشتار جمعی نیست.

برای موفقیت در مذاکرات به حمایت نیاز داریم
وی همچنین افزود: اگر ما می‌خواهیم در مذاکرات موفق شویم به حمایت نمایندگان ملت و رهبری نیاز داریم. ما اکنون در کنار یکدیگر اهداف بلند ملی را دنبال می‌کنیم و من هم هنوز پیش از اینکه خود را یک مسئول اجرایی بدانم خود را یک عضو مجلس می‌دانم به هر حال من 20 سال در خانه ملت بوده‌ام. رییس‌جمهور در ادامه سخنان خود با بیان اینکه "وزارت ورزش و جوانان یک وزارتخانه مهم اجتماعی و فرهنگی است"، تصریح کرد: جوانان در انقلاب اسلامی بار سنگینی را بر دوش گرفته‌اند. 13 آبان 57 گوشه‌ای از حضور جوانان و نوجوانان در انقلاب اسلامی بود. من در 15 خرداد 42، 14 یا 15 ساله بودم و در تظاهرات آن روز یکی از دوستان خود به نام حجت‌الاسلام طالقانی به شهادت رسید. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در دفاع مقدس نسل جوان نقش بزرگی ایفا کرد.

جوانان به شغل و مسکن نیازمندند
روحانی اضافه کرد: جوانان برای سازندگی کشور هم تلاش بسیاری کرده‌اند و اکنون نوبت ماست که به آن همه تلاش و ایثار پاسخ دهیم. جوانان ما به شغل، شرایط مناسب برای ازدواج، مسکن و گذراندن درست اوقات فراغت نیازمند هستند. آنها نیازمند این هستند که از دشمنان بدخواهی که از لحاظ اجتماعی و فرهنگی به آنها هجمه می‌کنند، نجات یابند.

برای جنگ با معضلات اجتماعی، باید جوانان را به ورزش تشویق کنیم
رییس‌جمهور در ادامه با تاکید بر اینکه "اگر بخواهیم با معضلات اجتماعی بجنگیم، یکی از راه‌های آن، تشویق جوانان به ورزش است"،‌ گفت: ما در ورزش بانوان دچار عقب‌ماندگی هستیم و برای توسعه ورزش دختران و زنان، به سرمایه‌گذاری بیشتر نیاز داریم.  روحانی در راستای دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، با بیان اینکه "از عمر تشکیل این وزارتخانه چندان نگذشته؛ بنابراین اندام این وزارتخانه به اندازه کافی رشد نکرده است"، افزود: همه باید کمک کنیم که این وزارتخانه بتواند به مسئولیت سنگین خود به نحو مناسب بپردازد. وی با اشاره به اهمیت مقوله ورزش در کنار مساله جوانان، اظهار کرد: امروز ورزش جزئی از زندگی است و بدون ورزش، دستیابی به سلامتی امکان‌پذیر نیست. بدون ورزش، دستیابی به نشاط اجتماعی امکان‌پذیر نیست و در واقع ورزش بهترین وسیله برای پر کردن اوقات فراغت و بهترین و کم‌هزینه‌ترین وسیله است.

ورزش بانوان دچار عقب‌ماندگی است
رییس‌جمهور با بیان اینکه "ورزش در ابعاد مختلف جزئی از زندگی اجتماعی و حتی فردی مردم شده است"، گفت: ما نیازمند توسعه ورزش همگانی هستیم. در ورزش بانوان نیز دچار عقب‌ماندگی هستیم و باید آن را جبران کنیم. جوانان پسر برای ورزش می‌توانند کوچه و خیابان را تبدیل به ورزشگاه کنند اما برای دختران و زنان نیازمند سرمایه‌گذاری هستیم. روحانی در ادامه گفت: چقدر افتخارآمیز است که دختران و بانوان جوان ما با حجاب اسلامی در صحنه بین‌المللی حضور پیدا می‌کنند. آن بانوی جوانی که با حجاب پرچم جمهوری اسلامی را به دوش می‌گیرد و حرکت می‌کند، گرچه برخی در آن موقع این موضوع را نقد کردند، ولی ما باید از این مسائل احساس غرور و افتخار کنیم. ما یک نظام اسلامی را جاری و ساری کردیم که این نظام به تمام ابعاد زندگی مردم می‌پردازد و این جای افتخار برای جمهوری اسلامی است.

اسلام مانع هیچ فعالیتی نیست
رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه "اسلام مانع هیچ فعالیتی نیست و می‌گوید این فعالیت‌ها باید به بهترین شکل عمل شود"، تصریح کرد: بنابراین ما باید در زمینه ورزش کار و برنامه‌ریزی کنیم و بویژه باید به ورزش در دبستان‌ و دبیرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود.

سجادی همه مراحل تجربی و علمی را در زمینه ورزش پیموده است
روحانی با اشاره به اینکه "همیشه یکی از بحث‌ها در ورزش این است که وقتی کسی تخصص دارد و پیشکسوت کار ورزش است باید مسئولیت را بر دوش گیرد"، گفت: دولت به این ندا پاسخ مثبت داده و امروز وزیری معرفی شده است که از آغاز و از دوران شهید باهنر و شهید رجایی این مسئولیت را به عنوان مسئول ورزش و مدیرکل در آموزش و پرورش داشته و کار خود را از اینجا آغاز کرده است. رییس‌جمهور ضمن معرفی سوابق نصرالله سجادی اظهار کرد: دکتر سجادی تقریباً همه مراحل تجربی و علمی را در زمینه ورزش پیموده و استاد،‌ صاحب نظر، کارآزموده و پرتلاش است. وی افزود: از وقتی که دکتر سجادی معرفی شدند، همه آنهایی که در کار ورزش قهرمانی و حرفه‌ای هستند، بویژه مسئولان آموزش و پرورش استقبال کردند و امیدواریم آقای دکتر سجادی با توجه سوابق بسیار خوب و تجربه ارزشمندشان در امر ورزش و جوانان موفق باشند. رییس‌جمهور ادامه داد: دکتر سجادی مسئولیت ورزش را مدت‌ها در آموزش و پرورش بر دوش داشته است و با جوانان در تماس بوده است، پس گرچه امری بخشی و جوانان امری فرابخشی و میان‌بخشی است، اما این وزارتخانه این طور درست شده و کسی که مدیر این بخش است باید به هر دو قسمت امر توجه کند یعنی هم جوانان و هم ورزش.

امیدوارم امروز شاهد تکمیل دولت تدبیر و امید باشیم

روحانی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امیدوارم امروز آخرین زحمت ما به شما در مسأله رأی اعتماد به ورزا باشد و امروز شاهد تکمیل دولت تدبیر و امید باشیم. رییس‌جمهور در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم از این پس با ورزایمان در کنار شما نمایندگان در مسیر خدمت به مردم تلاش بیشتری را آغاز کنیم و در همه صحنه‌های اجتماعی، فرهنگی، از جمله ورزش و جوانان بتوانیم توفیقات لازم را به دست آوریم.

۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۱۳
با وزرایی که جنابعالی بر وزارت بهداشت و کشور و ارشاد و... نهادی آش همین استا و کاسه همین! (166494)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۳:۳۳
در مورد وزیر بهداشت با نوشته شما مخالفم (166778)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۱۲
دقیقا درسته. وزیر بهداشت هم مثل کشور و ارشاد ... (166938)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۱:۳۰
مجلس با این رای ندانداش مشخص کرده که فقط جناح اکثریت مجلس کنونی براش مهمه نه جوانان..خدایی ما به کیا رای دادیم (167197)
خطه ی جنوب
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۲۷
خیلی جامع و عالمانه بود،بدورازهرگونه القای التهاب وبدگویی/ خدا نگه دار شیخ دیپلمات و توفیق درک این شرایط ازسوی مجلس محترم / وتوفیق بیشتر دولت محترم دهد. (166505)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۸:۰۳
حق این نمایندگان همان احمدی نژادی بود که تحقیرشان کند!! (167066)
عظیم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۲:۳۷
من باشما موافقم (167245)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۰۰:۱۵
آره راست میگی.. (167308)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۰:۴۵
آفرین به آقای روحانی که پاسخ زیاده گوییهای برخی نمایندگان را داد تا نکند تصور کنند که دولت از آنها میترسد. مردم دولت منتخب شان را حمایت می کنند. (166515)
یلدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۱
بازهم نمایندگان به اصطلاح مردم ذات....خودشون رو با رای ندادن به وزیر ورزش نشون دادن مردم بهوش باشیدچه کسانی رو به مجلس فرستادین.... اسامی اونا یادتون باشه خوب بشناسیدشون. (166555)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۶
عجبا از مجلسی که به عباسی اعتماد کرد اما به سجادی نه گفت! فک می کنم اگه سجادی به آقایون قول استخدام خویشاوندانشونو می داد الان وزیر شده بود! اصن خوشبینانه ترین حالت اینه که نگاه این مجلس سیاسیه... (166569)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۱۴
واقعأ همینطوره . این مجلس قبلأ به کسی رأی داده بود آقای عباسی ) که نه به درد ورزش می خورد و نه به درد جوانان . پس دغدغه این مخالفان درد جوانان و رفع مشکل مردم نیست . هدف امتیاز گرفتن برای فک و فامیل و دوستان است . (166940)
Shojaei
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۲۷
امیدوارم این دفعه مجلس دست از این لجبازی برداره! از دکتر سجادی گزینه ای بهتر برای وزارت ورزش و جوانان وجو د نداره (166570)
ابوذر غفاری
United States
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۱:۴۴
من از ابتدای انتخابات تصمیم گرفتم به روحانی رای بدم تلاش زیادی کردم اطرافیانم رو به سمت رای به روحانی به صندق رای بکشم پس از انتخابات هم از ایشان دفاع کردم در همین وبسایت خبری پاسخ سوالات و انتقادات مطرح شده را دادم و می دهم و از دولت دفاع کردم و می کنم اما خطاب به رییس جمهور خور عرض می کنم حرف زمانی زیباست که به عمل گراید آقای رییس جمهور لطفا دیگه کم کم شروع کنید (166616)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۳:۳۰
خیلی ممنون ،کاملا درست است (167264)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۰۱
آقای رئیس جمهور؛فقط موفقیت مذاکرات، آرامش و‌ ثبات برای منطقه و جهان نیست.دخالت نکردن ایران در مسائل دیگر کشورها هم به صلح و ثبات در منطقه خاورمیانه منجر خواهد شد.
امروز ایران داره در بیشتر کشورهای خاورمیانه از جمله عراق و سوریه و لبنان و فلسطین و حتی یمن و کشورهای خلیج فارس دخالت می کند و البته این دخالتها نتیجه خوبی نداشته و باعث تشدید بحرانها شده است. (166650)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۰۲
مجلسیان قصد دارند تا دولت را به جائی برسانند که بدون توجه به مصلحت ملت همانند وزرائی که به دولت غالب کردند فرد مورد نظر خود را به دولت غالب نمایند . (166653)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۳:۳۲
میریم آقای احمدی نژاد را میاریم (167267)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۲۵
پیام انتخابات رو درک نکردن دیگه روحانی جان
خخخخخخ (166687)
امید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۴۱
بخدا مردم باید جواب اساسی به بعضی به اصلاح نمایندگان مردم درانتخابات بعدی بدن تاحساب کار دستشون بیاد (166716)
ممد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۲:۵۷
چهار سال پیش یا چهار سال پیش رو!!!!!!!!! (166728)
بنده خدا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۲۶
عدم رای اعتماد نمایندگان به اصطلاح وکلای مردم به سومین وزیر پیشنهادی جفای اشکار به ملت است اقایان بیشتر به فکر منافع خود هستند تا مردم ایا این منصفانه است برای یک وزارتخانه این همه وقت صرف شود احتمالا اضافه کاری خوبی از جیب مردم برای این حضرات است (166839)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۴:۳۲
زنده باشی دکتر. همین ادبیات فاخر و دیپلماتیکت یه دنیا با گویش لمپنی... فرق میکنه به آدم دلگرمی میده (166852)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۶:۱۸
روحانی منتظریم... (166943)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۳:۳۴
چکار کند فقط خوب حرف میزند همه سرکاریم! (167270)
عدالت علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۱۲
در متن سخنان ایشون گفته صدای مردم در چهارسال پیش رو ولی در تیتر خبر نوشته اید در چهارسال گذشته! چه عمدا چه سهوا انجام شده لطف کنید اصلاح و عذرخواهی کنید. این روش روش انسانهای آزاده نیست!! آزاده باشید تا ما هم به شما اعتماد کنیم بهارجان!
...............................
بهارنيوز: تفاوت پيش و گذشته در اين جمله چيست، كاربر گرامي؟ (167007)
ali
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۱۵
اقاي روحاني شما ميدانيد اين مجلس منتخب ملت نيست واكثرا" .....بالا امده اند الان هم دارند بقول خودشان حال شمارا ميگيرند چون اقاي دكتر فرجي بدجوري حال اين نمايندگان را گرفته .اما دل قوي دار درانتخابات اينده مجلس ملت براي هميشه طومار افراط گرايي ورانتخواري رادرهم خواهد پيچيد...هرچه اين مجلس باشما مخالفت بكند به نفع جريان اعتدال وتدبير است.... (167009)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۳:۳۵
اگر از یاد مردم نرود (167271)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۷:۲۳
چقدر این مجلس نشینها خودشونو از چشم مردم انداختند...خودشونم میدونن که دور بعدی همشون تو دیوارن انشاءالله (167014)
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۱۸:۴۹
اصلا این نمایندکان منتخب اکثر مردم نیستند چون مشارکت در انتخابات مجلس پایین بود همین حداد عادل با 20 در صد واجدین شرایط منتخب اول تهران شده (167093)
عابدین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۳:۲۲
این نمایندگان اگر کمی با خود اندیشه کنند و بفهمند که رای 18 میلیونی مردم یک جواب محکم به انها بود.خودشان بهتر می دانند اگر اصلاح طلبان رد صلاحیت نمی شدند الان هیچ کدوم بر اون صندلی تکیه نمی زدند. (167261)
فرهادی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۹ ۲۳:۴۷
جناب آقای دکتر روحانی مثل اینکه "اعتدال،تدبیر،منطق،عقلانیت"شما فقط برای ماکه به شما رای دادیم کاربرد دارد و از طرف دیگر هم باید"تهدید،تحریم،تبعیض،فقر،تورم،.....را تحمل کنیم.لطفا تمام توان خود را معطوف به سیاست خارجی نکنید کمی هم به فکر مهار تورم باشید تورم بصورت روزافزون می تازد (167283)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۰۱:۳۲
ببین 1 چیزی رو بدون تا تحریما برداشته نشه اقتصاد بهتر که نمیشه هیچ بدترم میشه.حالا می خواد روحانی باشه یا بیل کلینتون. (167362)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۰۲:۲۷
اقای روحانی نحوه حرف زدنتان بسیار ناپسند است که داری 49 درصد مردم رو خشونت طلب و تندرو خودرای می پنداری داری مثل احمدی که خس و خاشاک گفت عمل می کنی غرور بیش از حد موجب تباهیتان خواهد شد (167387)
وحید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۰۷:۲۰
سلام
انشاء الله کینه ها را کنار بگذاریم و با هم ایران را بسازیم و با خشم و کینه صحبت نکنیم
موفق باشید (167411)