کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

پیکان در تلاش برای بقا

15 فروردين 1399 ساعت 9:42

گروه ورزشی: دو باشگاه خودروساز تهرانی، در سالی که گذشت، شرایط متفاوتی را از نظر کسب نتیجه و همینطور تغییرات کادر فنی تجربه کردند.


به گزارش ایسنا، سال ٩٨ برای نارنجی پوشان تهرانی با حواشی زیادی آغاز شد. در آن روزها این تیم نتایج خوبی کسب کرده بود اما به واسطه شکست‌های پایان فصل، از کسب سهمیه آسیا فاصله گرفت و در نهایت هم با ٣٨ امتیاز به رتبه‌ای بهتر از هفتم دست پیدا نکرد.سایپا در اواخر لیگ هجدهم درگیر حواشی زیادی شد که سرچشمه آن‌ها به مشکلات مالی برمی‌گشت. علی دایی، سرمربی وقت سایپا به خاطر پرداخت نشدن مطالبات بازیکنانش بسیار ناراحت بود و طی یکی دو مصاحبه انتقاداتی را نسبت به این موضوع مطرح کرد. همین موضوع هم کافی بود تا دایی از سمتش اخراج شود و همین اخراج هم حواشی جدیدی را برای باشگاه سایپا ایجاد کند.با جدایی دایی در اواخر لیگ هجدهم، ابراهیم صادقی که سال‌ها پیراهن تیم فوتبال سایپا را به تن کرده بود، به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد تا پس از چند سال همراهی سایپا، این بار بتواند به عنوان سرمربی نارنجی پوشان روی نیمکت بنشیند.سایپا با ابراهیم صادقی سبک جدیدی را در پیش گرفت. این مربی جوان که علاقه زیادی به جوانگرایی داشت، سعی کرد با استفاده از پتانسیل تیم امید باشگاه و البته حضور برخی بازیکنان با تجربه تیم جوان و مستعدی را مهیای لیگ کند اما روند نتایج به طور راضی کننده پیش نرفت. سایپایی که فصل قبل با علی دایی سودای کسب سهمیه را در سر داشت، حالا باید برای فرار از سقوط بجنگد. با این حال صادقی از عملکرد تیم جوانش حمایت می‌کند و امیدوار است این تیم با کسب تجربه بیشتر، سال آینده قدم‌های محکم‌تری برای کسب نتیجه بردارد.

سایپا فارغ از مسائل فنی، اواخر سال ٩٨ تغییراتی هم در بدنه مدیریتی خود ایجاد کرد. با جدایی مصطفی مدبر، صندلی مدیرعاملی باشگاه سایپا به حبیب کاشانی رسید.دیگر تیم خودروساز تهرانی یعنی پیکان هم سال پر فراز و نشیبی را طی کرد. آنها هم که در لیگ هجدهم نتایج قابل قبولی نگرفته بودند، سکان هدایت تیم فوتبالشان را به حسین فرکی دادند تا بلکه بتوانند برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا مدعی باشند اما این تیم با فرکی هم نتوانست سال ٩٨ را با پیروزی آغاز کند و در نهایت لیگ هجدهم را با کسب ٣۵ امتیاز در رتبه یازدهم به پایان برد. حسین فرکی که به خوبی می‌دانست مدیران باشگاه پیکان چه توقعاتی از تیمش دارند، سعی داشت در فصل نقل‌وانتقالات با جذب بازیکنانی تیمش را تقویت کند و برای حضور در رتبه‌های بالایی جدول بجنگد اما شرایط برای این تیم به گونه‌ای پیش نرفت که مدیران باشگاه از نتایج راضی باشند. پیکان این روزها در انتهای جدول قرارداد و به همین خاطر حسین فرکی را کنار گذاشت. با جدایی این مربی با تجربه، باشگاه پیکان در اواخر سال با عبدالله ویسی به توافق رسید.پیکان هم در اواخر سال، در کادر مدیریتی خود تغییراتی ایجاد کرد. محمود شیعی که چند سال مدیرعامل این باشگاه بود، به خاطر بیماری از سمتش استعفا کرد و در ادامه اعضای هیأت‌مدیره این باشگاه، حمیدرضا گرشاسبی را به عنوان مدیرعامل انتخاب کردند تا بلکه این مدیر بتواند با ایجاد تغییرات بنیادی، پیکان را از شرایط سخت فعلی خارج کند.


کد مطلب: 208219

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/208219/پیکان-تلاش-بقا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir