به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ ساعت ۱۰:۳۹
کد مطلب : ۲۰۸۲۴۵

تمامی بانوان فوتبال ایران شیرزن هستند

گروه ورزشی: فوتبالیست و ملی‌پوش اردبیلی که پیش از این در تیم‌های ملوان بندرانزلی، همیاری ارومیه و پارس جنوبی فعالیت داشته است سال گذشته با علی قلی‌زاده مهاجم ملی پوش باشگاه شارلوا ازدواج کرد تا زوج جذاب فوتبال ایران محسوب شوند. فرمانی در گفتگو با ایلنا به اتفاقات جالب یک سال اخیرش پرداخته است.
تمامی بانوان فوتبال ایران شیرزن هستند
به گزارش ایلنا، یاسمن فرمانی در ابتدای صحبت‌هایش درباره سالی که گذشت اینطور می‌گوید: در سال 98 ازدواج کردم که این اتفاق خیلی خوبی بود ولی در نیمه دوم سال هم برای مردم ایران و متاسفانه برای خودم سال خیلی بدی بود چرا که سه تن از عزیزانم را از دست دادم این موضوع باعث ناراحتی‌ام شد.وی در ادامه آرزویش برای سال جدید را اینطور عنوان می‌کند: تنها آرزویی که برای خودم و مردم ایران دارم سلامتی و تندرستی است چرا که بنظرم سلامتی در راس همه موارد قرار دارد و امیدوارم که تمام اتفاقات بدی که در سال گذشته مثل سیل، زلزله... رخ داد در سال99 ریشه کن شود و همه مردم خوشحال و سلامت باشند. بزرگترین آرزویم نیز در سال جدید این است که شر ویروس کرونا نیز کنده شود و هر چه زودتر مردم به شرایط عادی زندگی خود برگردند. یاسمن فرمانی که با علی قلی زاده، لژیونر فوتبال ایران در سال گذشته ازدواج کرده، در اینباره می‌گوید: زمانی که علی (قلی‌زاده) وارد زندگی‌ام شد، با او ازدواج کردم اولین باری بود که عشق را تجربه کردم.او درباره علاقه‌اش به فوتبال نیز اینطور توضیح می‌دهد: از ابتدا به فوتبال علاقه داشتم قبل از آن هم دونده بودم به این دلیل که خواهر بزرگترم مربی تیم‌ملی دومیدانی بانوان هستند من را به سمت این ورزش بردند. اما در نهایت فوتبال را انتخاب کردم و البته با توجه به شرایط خانواده فکر کنم اگر فوتبالیست نمی‌شدم دونده دوومیدانی می‌ماندم.فرمانی با اشاره به سبک متفاوت بازی‌اش نسبت به همسرش نیز می‌گوید: کلا سبک فوتبال و پست‌ من و علی با هم فرق می‌کند. هر چه قدر که علی سرعت و تکنیک بالایی دارد من قدرت و هوازی‌ام خیلی خوب است.

وی با اشاره به تعطیلی فوتبال و انتظارش برای ثبت قرارداد جدید اینطور توضیح می‌دهد: فوتبال حرفه‌‌ای‌ام را در ملوان شروع کردم و آخرین تیمی که در آن بازی کردم ملوان بود. زمانی که به بلژیک آمدم قرار بود تا در تیمی که نزدیک به محل زندگی‌مان بود فوتبالم را ادامه دهم ولی متاسفانه پاسپورت و مدارکم از ماشین ما دزدیده شد و بعد از آن برای گرفتن دوباره مدارک و کارت اقامتم اقدام کردم و در حال حاضر چند روزی است که مدارکم بدستم رسیده است. ولی به این دلیل که وسط فصل است و امکان بستن قرارداد با هیچ باشگاهی وجود ندارد منتظر هستم تا فصل تمام شود تا بعد از آن برای این موضوع تصمیم بگیرم که البته بستگی به شرایط همسرم دارد که بخواهد در چه تیمی به فوتبال حرفه‌اش ادامه دهد.یاسمن فرمانی با اشاره به مشکلات در تیم بانوان و آرزویش برای سامان بخشیدن به اوضاع این بخش گفت: اگر تصمیم گیرنده در بخش فوتبال بودم دوست داشتم مبلغ قرارداد دختران فوتبالیست را بالا ببرم. چون بنظرم تمامی بانوان فوتبالیست ایران شیر زن هستند و با تمام وجودشان تلاش می‌کنند. بدون شک تمامی سفرها و اردوهایی که به شهرها یا کشورهای دیگر دارند را در بهترین شرایط ممکن با پرواز و در بهترین هتل و با بالاترین امکانات برگزار می‌کردم. با تمامی آنها با احترام رفتار می‌کردم چیزی که متاسفانه در برخی از تیم‌ها اتفاق نمی‌افتد.

وی که به تازگی ازدواج کرده در بخش دیگری از این گفتگو از فیلم ازدواجش به عنوان بهترین فیلمی که تاکنون دیده یاد می‌کند و از علی دایی به عنوان یک چهره ویژه در فوتبال که احترام زیادی برایش قائل است نام می‌برد. فرمانی درباره دلیل این موضوع اینطور توضیح می‌دهد: زمانی که عضو تیم ملی زیر 14سال بودم دومین اردوی ملی‌ام را تجربه می‌کردم علی آقا (دایی) سرمربی تیم ملی فوتبال ایران بود. سر تمرین ما آمدند و از سرمربی پرسیدند: که بازیکن اردبیلی در تیم دارید یا نه؟ مربی‌ام من را صدا کرد و گفت: یاسمن آقای دایی می‌خواهد تو را ببیند. زمانی که در لابی هتل المپیک او را دیدم به حدی هل کردم که فارسی صحبت کردم و نتوانستم ترکی صحبت کنم. خیلی برخورد خوبی با من داشتند و گفتند که هیچ وقت اخلاق را نباز. فنی یک بازیکن درست می‌شود ولی از نظر اخلاقی می‌خواهم نمونه باشی و بدرخشی. در آن دوره خودم را یک بازیکن خیلی معمولی حس می‌کردم ولی با ملاقات و حرف‌های علی آقا انقدر انگیزه گرفتم که همان سال کاپیتان تیم ملی فوتبال ایران شدم. این موضوع را همیشه برای همه تعریف می‌کنم چون باعث انگیزه و دلگرمی‌ام شد. امیدوارم که بتوانم دوباره ایشان را ملاقات کنم تا آن روز برای او آرزوی بهترین‌ها را دارم.