به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۵ ساعت ۱۴:۲۱
کد مطلب : ۲۰۸۳۳۸
آمار رسمی قربانیان کرونا در جهان از ۵۳ هزار و مبتلایان از یك میلیون نفر گذشت

شمار واقعی مبتلایان و قربانیان کرونا ۱۰ برابر آمار رسمی است

شمار واقعی مبتلایان و قربانیان کرونا ۱۰ برابر آمار رسمی است
گروه بین‌الملل: بنا بر آخرین آمار منتشر شده، شمار مبتلایان به کرونا در سراسر جهان به بیش از یك میلیون و ۱۶ هزار نفر و شمار جان باختگان آن به بیش از ۵۳ هزار نفر رسیده است. آمریکا، ایتالیا و اسپانیا همچنان بیشترین شمار مبتلایان در جهان را دارند و ایران نیز با ثبت ۵۰۴۶۸ مبتلا و ۳۱۶۰ جان باخته در جایگاه هفتم رتبه بندی جهانی قرار گرفته است. اگرچه ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار مبتلایان را به ثبت رسانده است اما ایتالیا با ثبت ۱۳ هزار و ۹۱۵ مرگ، بیشترین شمار جان باختگان را در سراسر جهان دارد.

تلاش پاکستان و بنگلادش برای توقف برگزاری نماز جمعه
پلیس پاکستان در تلاش است با وضع محدودیتهای بیشتر برای رفت و آمد مردم، از حضور آنها در مساجد برای برگزاری نماز جمعه جلوگیری کند. همزمان مقامات پاکستان و بنگلادش، کشورهایی با اکثریت مسلمان در تلاشند که گروههای مذهبی محافظه کار را ترعیب کنند تا قوانین مربوط به حفظ فاصله اجتماعی به منظور جلوگیری از شیوع کرونا را اجرا کنند.  مقامات ایالت سند پاکستان به مرکزیت شهر کراچی از ظهر جمعه به مدت ۳ ساعت قوانین سختگیرانه‌ای را به اجرا گذاشته اند تا مانع از خروج مردم از خانه‌هایشان و حرکت آنها به سمت مساجد شوند تا کنون ۲،۴۵۰ نفر در پاکستان به ویروس کرونا مبتلا شده اند و ۳۵ نفر نیز جان باخته اند.

هشدار مقامات چین به ساکنان ووهان: همچنان در خانه‌ها بمانید
یکی از مقامات ارشد مرکز کنترل و ارزیابی وضعیت شیوع کرونا در چین، به ساکنان شهر ووهان هشدار داد که با وجود کاهش قابل توجه شمار مبتلایان در چین، همچنان هشیار باشند، در خانه‌های خود بمانند و از رفت و آمد در سطح شهر خودداری کنند. بنا بر آخرین گزارش‌های منتشر شده، شمار مبتلایان جدید به ویروس کرونا در سرزمین اصلی چین تنها ۳۱ نفر بوده و به این ترتیب شمار کل مبتلایان در این کشور به ر قم ۸۱۶۲۰ رسیده است. چین هم اکنون پس از ایالات متحده و سه کشور اروپایی ایتالیا، اسپانیا و آلمان جایگاه پنجم را در رتبه بندی جهانی ابتلای به کرونا دارد.

افزایش ۱۰ برابری تست‌های کرونا در بریتانیا
وزیر بهداشت بریتانیا روز جمعه وعده داد که تست‌های روزانۀ ابتلا به کرونا در این کشور را تا ۱۰ برابر افزایش دهد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که نظرسنجی‌ها نشان داد بیش از نیمی از مردم بریتانیا معتقدند دولت در قبال شیوع کرونا بسیار کُند عمل می کند. بنا بر آخرین گزارش‌ها شمار مبتلایان به ویروس کرونا در بریتانیا به ۳۳۷۱۸ نفر و شمار جان باختگان به ۲۹۲۱ نفر افزایش یافته است.

شمار مبتلایان کرونا در آمریکا به بیش از ۲۴۵ هزار نفر رسید
شمار مبتلایان به کووید ۱۹ در ایالات متحده آمریکا به ۲۴۵ هزار و ۳۷۳ نفر و شمار قربانیان این بیماری به ۶۰۹۵ نفر افزایش یافت. تنها طی ۲۴ ساعت منتهی به جمعه، تعداد ۱۱۶۹ نفر دیگر به جان باختگان این بیماری در آمریکا اضافه شدند که خود یک رکورد محسوب می شود. گزارش‌های رسیده از ایالات متحده حاکی از آن است که خیابانهای شهر نیویورک، مرکز اصلی شیوع این بیماری در آمریکا، روز پنج شنبه مملو از خودروهایی بوده که در حال انتقال مبتلایان یا اجساد جان باختگان به مراکز درمانی یا سردخانه‌ها بودندو

درخواست پکن از دیپلمات‌های خارجی: به چین نیایید
هوا چویینگ، سخنگوی وزارت خارجه چین روز جمعه در جریان نشست روزانه این وزارتخانه با خبرنگاران بین‌المللی اعلام کرد که این وزارتخانه از ابتلای برخی از دیپلمات‌های خارجی به ویروس کرونا مطلع شده است و بر این اساس از دیپلمات‌ها درخواست دارد که به این کشور سفر نکنند. چین پیش از این نیز برای جلوگیری از همه گیر شدن ابتلابه کرونا، ورود بسیاری از اتباع خارجی به این کشور را منع کرده بود. 

نتیجه دومین تست کرونای دونالد ترامپ نیز منفی بود
دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا عصر پنج‌شنبه اعلام کرد که برای دومین بار تست کرونا را انجام داده که نتیجه دومین آزمایش نیز همچنان منفی بوده است. ترامپ اولین آزمایش خود را حدود دو هفته پیش انجام داده بود.او که در کاخ سفید با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: «آزمایش دوم را از روی کنجکاوی انجام دادم تا ببین سرعت دریافت پاسخ‌ها چقدر تغییر کرده است. اکنون آزمایش‌ها خیلی آسانتر انجام می شود و آزمایش دوم، لذتبخش تر بوده است.»

استرالیا: شمار واقعی مبتلایان به کرونا احتمالا ۱۰ میلیون نفر است
برندن مورفی، رئیس ارشد پزشکی استرالیا اعلام کرد با توجه به نبود امکانات کافی برای انجام تست کرونا در بسیاری از کشورها و برای تمام افراد مشکوک، احتمالا آمار واقعی مبتلایان به این ویروس، ۵ تا ۱۰ برابر بیشتر از آمار گزارش شده است. شمار مبتلایان به کرونا در استرالیا تا پایان روز پنج‌شنبه ۵۳۱۴ نفر و شمار جان باختگان آن ۲۸ نفر بود.

سازمان بهداشت جهانی:
فرصت برای مبارزه با شیوع کرونا در خاورمیانه رو به پایان است
سازمان بهداشت جهانی می‌گوید حکومت‌های خاورمیانه باید برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا سرعت عمل بیشتری به خرج دهند.
آن‌ طور که خبرگزاری رویترز نوشته، گزارش روز پنج‌شنبه، ۱۴ فروردین این سازمان این موضوع را با توجه به دو برابر شدن شمار مبتلایان به کرونا در خاورمیانه طی یک هفته بیان کرده است. بر اساس این گزارش، در حال حاضر نزدیک به ۶۰ هزار مبتلا به ویروس کرونا در خاورمیانه وجود دارد که به گفته احمد المنهاری، مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی، شمار تازه مبتلایان در کشورهایی مشاهده شده که دارای سیستم درمانی ضعیف و شکننده هستند. این کشورها از جمله افغانستان، پاکستان، سومالی و جیبوتی و کشورهای خاورمیانه اعلام شده‌اند. به گفته المنهاری، حتی در کشورهایی از منطقه خاورمیانه که دارای سیستم درمانی قوی‌تری هستند هم شمار مبتلایان و قربانیان «نگران‌کننده» است.
جز ایران که آمارهای رسمی حاکی از ابتلای بیش از ۵۰ هزار نفر به ویروس کرونا است، شمار مبتلایان در سایر کشورهای خاورمیانه در مقایسه با کشورهای اروپایی، آسیایی و آمریکا بسیار کمتر گزارش شده است.
با این حال مقام‌های بهداشتی این کشورها نگران هستند که آمار واقعی مبتلایان در این کشورها اعلام نشده باشد و حاکمیت‌های ضعیف و سیستم درمانی شکننده توان مقابله با این بیماری را نداشته باشند.
این مقام سازمان بهداشت جهانی به دولت‌های خاورمیانه گفته که هنوز فرصت مقابله با این بیماری را دارند و پیش از از دست رفتن فرصت، اقدامات مقابله‌ای خود را تسریع کنند. یمن یکی از کشورهایی است که هنوز هیچ آمار ابتلا به کرونا در آن اعلام نشده، اما با توجه به وضعیت جنگ داخلی و سیستم بهداشتی و پزشکی این کشور که در پنج سال گذشته، تقریبا از دست رفته، شیوع این ویروس در آن به شدت نگران‌کننده است

هند؛ روشن کردن شمع برای نبرد با «تاریکی» کرونا
نارندارا مودی، نخست‌وزیر هند از جمعیت ۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیونی این کشور خواست تا در اقدامی همگانی عصر یکشنبه همه در خانه‌ها بمانند و در اقدامی نمادین علیه «تاریکی» ویروس کرونا، مقابل پنجره‌ها یا در خانه‌هایشان شمع روشن کنند.آقای مودی در پیامی ویدئویی اعلام کرد: «روز پنج آوریل در ساعت ۹ بعد از ظهر من از شما ۹ دقیقه زمان می خواهم. تمام چراغ‌ها را خاموش کنید و روی بالکن یا در خانه خود بایستید و نوری را روشن کنید. با این کار قدرت هندی‌ها برای مبارزه با این بیماری را نشان دهید.»
برچسب ها: ویروس کرونا