به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ساعت ۰۰:۴۷
کد مطلب : ۲۰۸۴۱۱

تدابیر ویژه در سمبل مقاومت علیه ویروس کرونا

تدابیر ویژه در سمبل مقاومت علیه ویروس کرونا
گروه بین‌الملل: سنگاپور که سمبل مقاومت علیه ویروس کرونا در دنیا معرفی می‌شود، تدابیری برای پیشگیری از شیوع بیماری به جریان می‌اندازد.

ی هزین لونگ، نخست‌وزیر این کشور از تعطیلی تمامی مدارس، فروشگاه‌های کالاهای غیراساسی و مشاغل غیرضروری خبر داد و علت این تصمیم را افزایش تعداد ابتلا به کرونا خواند. اقدامات دولت سنگاپور در مواجهه با کرونا، بی‌نظیر توصیف شده است. نخستین مبتلایان بلافاصله ایزوله شدند، زنجیره چرخش ویروس ردیابی شد و هر فردی که با بیماران ارتباط داشت، در قرنطینه قرار گرفت. به این ترتیب و با وجود نزدیکی جغرافیایی این کشور با چین، مراکز آموزشی و مغازه‌ها بسته نشدند و تعداد مبتلایان به کووید – ۱۹ بسیار اندک ماند. با این همه اما در روزهای گذشته آمار ابتلا به ویروس در سنگاپور روندی افزایشی یافت.  

تاثیر خطرناک بحران کرونا بر وضعیت زنان در سراسر جهان
سازمان همکاری‌های اقتصادی و توسعه با انتشار گزارشی در روز جمعه ۱۵ فروردین (۳ آوریل) نسبت به تاثیرات خطرناک بحران کرونا بر وضعیت زنان در سراسر جهان هشدار داد. براساس گزارش این سازمان که مرکز آن در پاریس قرار دارد، تقریبا ۷۰ درصد نیروی شاغل در عرصه‌های  پزشکی و بهداشت را زنان تشکیل می‌دهند که با خطر آلوده شدن به ویروس کرونا روبرو هستند. براساس این گزارش بار اصلی وضعیت قرنطیه، تعطیلی مدارس و ماندن در خانه بر دوش زنان است و این درحالی است که اعمال خشونت خانگی علیه زنان در سراسر جهان نیز افزایش یافته است. گزارش همچنین به بحران اقتصادی و بیکاری‌های ناشی از کرونا اشاره می‌کند که در وهله نخست بر وضعیت زنان تاثیر گذاشته است. اکثر شاغلان در رشته‌هایی چون گردشگری، فروشندگی و هتل‌داری و رستوران‌ها را زنان تشکیل می‌دهند که بشدت تحت تاثیر بحران کرونا قرار گرفته‌اند. 
 
کمک‌های آلمان به ایتالیا و فرانسه همچنان ادامه دارد
نیروی هوایی ارتش آلمان با یک فروند هواپیمای ایرباس آ ۳۱۰، شش بیمار دیگر مبتلا به ویروس کرونا را از برگامو ایتالیا به فرودگاه کلن آلمان منتقل کرد تا در بیمارستان‌های این کشور مورد معالجه قرار گیرند. در روزهای اخیر بدلیل کمبود تخت‌های مراقبت‌ ویژه ده‌ها بیمار از منطقه شمال شرق فرانسه و همچنین ایتالیا به آلمان منتقل شده‌اند تا از ظرفیت خالی تخت‌های بیمارستان‌های آلمان استفاده شود.