به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ساعت ۱۵:۳۹
کد مطلب : ۲۰۸۵۴۸

ترکیه؛ خروج جوانان زیر ۲۰سال از خانه ممنوع شد

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور ترکیه، ترکیه برای مقابله با کرونا ورود و خروج ۳۱ شهر را بست و بیرون رفتن جوانان زیر ۲۰ سال را از خانه ممنوع کرد. در اماکن عمومی زدن ماسک الزامی شد. تدابیر جدید در این کشور به مدت دو هفته اعمال می‌​شود.
ترکیه؛ خروج جوانان زیر ۲۰سال از خانه ممنوع شد
رجب طیب اردوغان، برای مقابله با شیوع کرونا در کشورش تدابیر و مقررات جدیدی اعلام کرد. مقررات تازه از شامگاه جمعه سوم آوریل (۱۵ فرودین) به اجرا گذاشته شده است. اردوغان گفت که مبادی ورودی و خروجی ۳۰ شهر بزرگ و استان زونگزلداک بسته خواهد شد و تردد جوانان زیر ۲۰ سال ممنوع است. او تاکید کرد که شهروندان این کشور ملزم هستند در اماکن عمومی از ماسک استفاده کنند. رئیس جمهور ترکیه خطاب به مردم خود گفت: «به کوچه و خیابان نیایید. در خانه​ بمانید و قرنطینه خانگی را رعایت کنید.» رئیس جمهور ترکیه در تشریح اوضاع ترکیه در ارتباط با شیوع کرونا تاکید کرد که کشورش بهتر از کشورهای مدرن غربی عمل کرده است. او در ادامه افزود که همه شهروندان بیمه درمانی دارند و بیمارستان‌​های مدرن در همه جای ترکیه ساخته شده​‌اند. رسانه‌​های ترکیه در روزهای اخیر گزارش دادند که بیش از ۳۰ هزار پرستار و پزشک در مراکز درمانی این کشور استخدام شده‌​​اند. وی خاطرنشان کرد این کشور ابزارهای لازم برای مبارزه با کرونا از جمله ماسک، کیت تشخیص کرونا و مواد تمیزکننده را در داخل تولید می​‌کند و از وابستگی به خارج نجات پیدا کرده است.
آخرین آمار بیماری کرونا در ترکیه
فخرالدین کوجا، وزیر بهداشت ترکیه، آخرین آمار مربوط به کرونا را شامگاه جمعه ۱۶ فروردین اعلام کرد. او گفت ظرف ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ نفر بر اثر بیماری کرونا در این کشور فوت شدند و دو هزار و ۷۸۶ نفر دیگر به کرونا مبتلا شدند. کوجا در ادامه تاکید کرد طبق بررسی​​‌های انجام گرفته تعداد قربانیان کرونا بالای ۵۰ سال مرتبا در این کشور افزایش می‌یابد. آمار مرگ‌ومیر در بین مردان نسبت به زنان بالاتر است و حدود ۷۹ درصد قربانیان کرونا در ترکیه بالای ۶۰ سال هستند. از آغاز شیوع بیماری کرونا وزیر بهداشت ترکیه تقریبا روزانه از طریق توییتر تازه​‌ترین آمار مربوط به کرونا را رسما اعلام و اطلاعرسانی می‌کند. در آخرین توییتی که وزیر بهداشت ترکیه ارسال کرده ۴۲۵ نفر در این کشور بر اثر ابتلا به کرونا فوت کرده​‌اند و در مجموع ۲۰ هزار و ۹۲۱ نفر مورد مثبت کرونا ثبت شده است.
برچسب ها: ویروس کرونا