به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۶ ساعت ۱۹:۰۱
کد مطلب : ۲۰۸۶۲۰

سیگاری‌ها در معرض ابتلای بیشتر به کرونا

گروه جامعه: سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که افراد سیگاری ریسک بالاتری از ابتلا به کوویدــ‌۱۹ را دارند.
سیگاری‌ها در معرض ابتلای بیشتر به کرونا
افراد سیگاری ممکن است بیشتر به بیماری ریه یا کاهش ظرفیت ریه مبتلا باشند که خطر ابتلا به بیماری جدید را افزایش می‌دهد.سازمان بهداشت جهانی همچنین تأکید کرده است که شرایطی که نیاز به اکسیژن را افزایش یا توانایی بدن در استفاده صحیح از آن را کاهش می‌دهد، بیماران را در معرض خطر جدی التهاب ریه قرار می‌دهد.
چندی پیش نیز نتایج یک آزمایش تازه که بر طیفی گسترده از مبتلایان به ویروس کرونا انجام شد، نشان داد که احتمال بروز نارسایی‌های جدی و مرگ در میان مردان سیگاریِ مبتلا به این بیماری به مراتب از افراد دیگر بیشتر است. یافته‌های این مطالعه که از سوی متخصصان علوم پزشکی در چین و آمریکا روی ۸۰۰۰ فرد مبتلا انجام شده، نشان می‌دهد احتمال بیشتری وجود دارد که مردان سیگاری به این  بیماری مبتلا شوند. همچنین بیماری در آن‌ها با علائم شدیدتری همراه خواهد بود و احتمال مرگ نیز به همین میزان در میان این دسته از افراد بالاتر است.
میزان بالای خطر در گروه افراد سیگاریِ مبتلا پیش از این در مورد بیماری‌های هم‌خانواده کروناویروس جدید، یعنی سارس و مرس نیز مشاهده شده بود.کرونا ویروس از دسامبر ۲۰۱۹ در ووهان چین شیوع پیدا کرد و بر اساس آمار سایت "worldometers" تاکنون کرونا بالای یک میلیون نفر در بیش از ۱۹۰ کشور دنیا را درگیر کرده و بیش از ۵۹ هزار نفر جان خود را در اثر ابتلا به این ویروس از دست داده‌اند.کووید- ۱۹ ویروسی است که دستگاه تنفسی را نشانه می‌گیرد و  قابل پیشگیری است. برای پیشگیری از آن باید از تماس‌های غیرضروری و حضور در میان جمعیت پرهیز شود، فاصله منطقی با همه افراد (یک متر) رعایت شده و روبوسی و دست دادن‌های غیرضروری کنار گذاشته شود. شستن مداوم دست‌ها با آب و صابون یکی از بهترین راهکارها برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس است.