به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب : ۲۰۸۶۴۳
رکورددار پرش ارتفاع ایران:

سال گذشته برای دوومیدانی افتضاح بود

گروه ورزشی: رکورددار پرش ارتفاع ایران از اردوی دو ماهه خود در روسیه ابراز رضایت کرد و معتقد است که توانایی کسب سهمیه المپیک توکیو را دارد.
سال گذشته برای دوومیدانی افتضاح بود
به گزارش ایسنا، کیوان قنبراده، رکورددار پرش ارتفاع ایران به مدت دو ماه به اردوی روسیه اعزام شد تا طبق گفته فدراسیون دوومیدانی زیر نظر زاگا رول‌کو کار کند. هدف از این اعزام آماده سازی این ورزشکار برای کسب سهمیه المپیک بود. با شیوع ویروس کرونا در جهان، لغو مسابقات و بسته شدن بسیاری از سالن‌های ورزشی این ورزشکار به ایران بازگشت.قنبرزاده در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اردوی آماده‌سازی خود در روسیه بیان کرد: به مدت دو ماه در روسیه اردوی منظم داشتم. قرار بود بیشتر بمانم اما متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا کمپ‌های این کشور بسته شد و من هم قبل از اینکه به طور کامل پروازها کنسل شود، برگشتم تا وضعیت بدتر نشود.او افزود: اردوی خیلی خوبی بود و زیر نظر یک مربی باتجربه و خوب کار کردم که شاگردانش سابقه قابل قبولی دارند. من هم موارد خوبی را از او یادگرفتم. خدا را شکر می‌کنم که این فرصت فراهم شد تا در این اردو شرکت کنم چون سال گذشته سال خیلی بدی بود، به گونه‌ای که هیچ اردوی خوب و متمرکزی نداشتم اما خوشبختانه اواخر سال شرایط به گونه‌ای پیش رفت که به روسیه بروم. امیدوارم این اردوها تداوم داشته باشد، برنامه‌ها منظم‌تر شود و شرایط همیشه خوب باشد تا نتایج قابل قبولی بگیریم.رکورددار پرش ارتقاع ایران در مورد وضعیت آمادگی خود گفت: باید مرحله به مرحله جلو بروم. با اینکه قرار بود تا دو ماه دیگر در روسیه بمانم اما مرحله اول آماده سازی انجام گرفت، اشکالات دیده شد و نکته های خوبی از مربی‌ام یاد گرفتم. سعی می‌کنم تا زمانی که مسابقات مختلف برگزار شود، ارتباطم را با او حفظ کنم. یک اردوی کامل باید ۶ ماه تا یک سال تداوم داشته باشد اما با توجه به شرایط فعلی از اردوی دو ماهه راضی بودم. نتایج و تجربیات خوبی به دست آوردم و امیدوارم در مسابقات آینده، رکوردهای خوبی ثبت کنم.

او در مورد تعویق یک ساله المپیک توکیو اظهار کرد: تعویق المپیک به نفع کسانی است که مثل من ورودی نگرفته‌اند چون فرصتمان بیشتر می‌شود. البته اگر به چهار سال اخیر نگاه کنید، می‌بینید که زمان‌ زیادی را بدون برنامه‌ریزی از دست دادیم. ورزشکاران همیشه در سال قبل از المپیک تلاش می‌کنند تا خود را به سطح آمادگی خوبی برسانند، ورودی را کسب کنند و خود را برای بازی‌ها آماده کنند اما در دوومیدانی ایران سال گذشته شرایط افتضاح بود چون هیچ مسابقه تدارکاتی برگزار نشد و اعزام به مسابقات بین‌المللی صورت نگرفت. همه این‌ها نکات منفی سال قبل بود اما الان یک سال فرصت ایجاد شده و باید ببینیم برنامه فدراسیون برای این مدت چگونه است؟ آیا زمان به منوال گذشته می‌گذرد یا اینکه برنامه ریزی خوبی طراحی می‌شود؟ امیدوارم برنامه منظم‌تری برای ورزشکاران در نظر گرفته شود چون برای نتیجه گرفتن به اردو، امکانات و شرایط خاص نیاز است.  این ورزشکار در مورد شانس کسب سهمیه المپیک توکیو گفت: با تمام وجود دوست دارم این اتفاق بیفتد. حس می‌کنم توانایی کسب سهمیه را دارم و امیدوارم شرایط به خوبی پیش برود تا رکوردهای مد نظرم را ثبت کنم.قنبرزاده در مورد پیگیری تمرینات خود در ایران گفت: همه سالن‌های ورزشی بسته شده است و سعی می‌کنم در خانه، پارک و محل‌های خلوتی که با بقیه ارتباطی نداشته باشم، ورزش کنم. اگر تمرین کنیم به شکلی خطر دارد و اگر هم تمرین نکنیم از شرایط آمادگی خود دور می‌شویم. با این حال فکر می‌کنم که چگونه تمرین کنم تا کمترین آسیب را ببینم. امیدوارم سلامتی به جامعه برگردد و برای ما هم شرایط تمرینی فراهم شود.