به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۷ ساعت ۱۳:۴۳
کد مطلب : ۲۰۸۷۴۴

چرخ‌های مریخ نورد "استقامت" نصب شدند

گروه علمی: سه چرخ از ۶ چرخ مریخ نورد "استقامت" (Perseverance) در تاریخ ۳۰ مارس ۲۰۲۰ در مرکز فضایی کندی در فلوریدا بر روی این مریخ‌نورد نصب شدند.
چرخ‌های مریخ نورد "استقامت" نصب شدند
به گزارش ایسنا،  ناسا با نصب قطعات نهایی مریخ‌نورد "استقامت"، آن را برای سفر به مریخ آماده می‌کند. این مریخ‌نورد که پیشتر "مارس ۲۰۲۰ " نامیده می‌شد، قرار است پس از پرتاب به بررسی مریخ بپردازد. مونتاژ نهایی و آزمایش مریخ‌نورد "استقامت" ناسا در مرکز فضایی کندی در فلوریدا با نزدیک شدن به پرتاب این مریخ‌نورد ماه ژوئیه همچنان ادامه دارد. در آخرین مراحل، چرخ‌های مریخ‌نورد و چتر نجات نصب شده‌اند. قطر هر یک از این چرخ‌ها ۵۲.۶ سانتی‌متر است.کار بخش داخلی این مریخ‌نورد، در حال حاضر کاملا به پایان رسیده است. بخش نهایی سیستم مریخ‌نورد استقامت، از هفت موتور تشکیل شده که قسمت‌های گوناگونی از جمله یک بازوی رباتیک را شامل می‌شوند. کار این بازوی رباتیک، جمع‌آوری نمونه‌های مورد نظر از سطح مریخ و گذاشتن آنها در یک قوطی است تا برای انتقال به زمین آماده شوند.این عملیات احتمالا این کاوشگر را برای پرتاب به سوی سیاره سرخ آماده خواهد کرد. پرتاب مریخ‌نورد "استقامت"، برای ژوئیه سال ۲۰۲۰ برنامه‌ریزی شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها باید در فوریه سال ۲۰۲۱ به مریخ برسد. این مریخ‌نورد، مجموعه‌ای از تجهیزات علمی مانند رادار زمین‌نفوذ، طیف‌سنج برای بررسی ترکیبات خاک و چندین دوربین برای ثبت تصاویر پانوراما و کلوزآپ از سطح مریخ را با خود حمل می‌کند. استقامت، یک بالگرد کوچک و ابزاری برای تولید اکسیژن از دی‌اکسید کربن نیز به همراه خواهد داشت. همه این تجهیزات به این دلیل طراحی شده‌اند که اکتشافات آینده هم توسط ربات و هم توسط انسان، ساده‌تر و کارآمدتر صورت بگیرد.
این ماموریت، دو هدف دارد. نخستین هدف، بررسی‌های علمی برای درک محیط مریخ در گذشته و حال و همچنین قابل سکونت بودن آن است. دلیل دوم نیز جمع‌آوری نمونه‌هایی از خاک مریخ برای آوردن به زمین است. ماموریت دیگری که برای سال ۲۰۲۶ برنامه‌ریزی می‌شود، قرار است لوله‌های آزمایشی جمع‌آوری شده توسط مریخ‌نورد "استقامت" را به زمین بازگرداند تا مورد بررسی جامع‌تر قرار بگیرند.
برچسب ها: ناسا مریخ