به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۳:۱۰
کد مطلب : ۲۰۹۰۸

استقبال چشمگيراز نمایشگاه کتاب الجزایر

گروه بين​الملل: نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر درحالی با استقبال بی‌نظیر بازدیدکنندگان روز شنبه به کار خود پایان داد که در این دوره کتاب‌های مذهبی در رقابت با کتاب‌های علمی‌، دانشگاهی و کتاب کودک‌، غرفه‌های کمتری داشتند.
استقبال چشمگيراز نمایشگاه کتاب الجزایر
هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب الجزایر با یک میلیون و 300 هزار بازدیدکننده رکورد زد و امسال بلژیک مهمان ویژه نمایشگاه بود.  «حمید مسعودی»، رییس نمایشگاه با اشاره به استقبال بی‌نظیر از این نمایشگاه نسبت به سال‌های قبل گفت: در هجدهمین دوره که روز شنبه به کار خود پایان داد کتاب‌های دانشگاهی‌، علمی و کتاب کودک که از 922 انتشارات از 44 کشور مختلف به نمایش درآمد با استقبال خوبی همراه شدند. تعداد بازدیدکنندگان نسبت به سال 2012 ‌حدود 220 درصد افزایش یافت، اما استقبال از کتاب‌های مذهبی برخلاف سال قبل با کاهش مواجه شد.

وی گفت: وزارت فرهنگ الجزائر امسال دقت و توجه ویژه‌ای نسبت به عناوین و موضوعات کتاب‌ها داشته است و تا کنون حضور 10 انتشارات از 8 کشور از جمله عربستان لبنان و مصر به دلیل مغایرت‌ با مضامین کتاب‌ها لغو گردیده است. نمایشگاه کتاب الجزائر با یک میلیون بازدیدکننده یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های کتاب جهان محسوب می‌شود.
مرجع : ايسنا