به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۱۹ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۲۰۹۱۲۱

آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان

گروه جامعه: بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۷۰ هزار نفر را در سراسر جهان گرفته استثص
آخرین آمار رسمی کرونا در ایران و جهان
گروه جامعه: بیماری همه‌گیر کووید ۱۹ تاکنون جان بیش از ۷۰ هزار نفر را در سراسخنگوی وزارت بهداشت گفت: مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کشور به ۶۰۵۰۰ نفر رسید. دکتر کیانوش جهانپور گفت: از ظهر ۱۷ فروردین تا ظهر ۱۸ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۲۲۷۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد. وی گفت: با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر رسید.به گفته جهانپور، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۳۶ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و به این ترتیب تا کنون از وجود ۳۷۳۹ نفر در کشور به دلیل ابتلا به این بیماری، محروم شده‌ایم و دیگر در بین ما نیستند.سخنگوی وزارت بهداشت گفت: روند بهبودیافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند. وی افزود: متاسفانه ۴۰۸۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری بوده و تحت مراقبت قرار دارند.«یورونیوز» آخرین اخبار و اطلاعات در مورد شیوع نوع جدید ویروس کرونا در کشورهای مختلف در روز دوشنبه ششم آوریل (۱۸ فروردین) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید.
شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ۱۰ هزار نفر عبور کرد
شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا بر اساس پایگاه داده‌های دانشگاه جان هاپکینز از مرز ۱۰ هزار نفر عبور کرد.
بر اساس آخرین آمار ارائه شده در این پایگاه داده‌ که مرتب روزآمد می‌شود از ۳۵۲ هزار و ۲۴۹ مورد ابتلا به ویروس کرونا که به صورت رسمی در آمریکا به ثبت رسیده تاکنون ۱۰ هزار و ۳۳۵ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید۱۹ از دست داده‌اند.بدین ترتیب آمریکا، قدرتمندترین کشور جهان، ‌اکنون پس از ایتالیا و اسپانیا، جایگاه سوم را از حیث شمار جان‌باختگان ناشی از ویروس کرونا به خود اختصاص داده است.شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا در حالی به صورت روزانه افزایش می‌یابد که این بحران هنوز به محله پیک یا اوج خود در ایالات متحده نرسیده و بر اساس تخمین‌ مقامات رسمی این کشور انتظار می‌رود بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار شهروند آمریکایی بر اثر این بحران جان خود را از دست بدهند.
آمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا به روند صعودی بازگشت
شمار قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در ایتالیا روز دوشنبه باردیگر روندی صعودی به خود گرفت. بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی طی بیست و چهار ساعت گذشته ۶۳۶ نفر در ایتالیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باختند.آمار قربانیان در ایتالیا در حالی بار دیگر به روند صعودی هفته‌های گذشته بازگشته که شمار جان‌باختگان ویروس کرونا طی دور روز گذشته در این کشور سیری نزولی را طی کرده بود.
با احتساب آمار جدید شمار قربانیان کرونا در ایتالیا تا شامگاه روز دوشنبه ششم آوریل به ۱۶ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. ایتالیا که اینک به کانون اصلی شیوع و انتشار بیماری کووید ۱۹ تبدیل شده و بیش از هر کشور دیگری تحت تاثیر این بحران قرار گرفته بیش از ۱۳۲ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا را ثبت کرده است.شمار قربانیان ویروس کرونا در ایتالیا طی روزهای شنبه و یکشنبه پس از ثبت ۷۶۶ مورد مرگ در روز جمعه سیری نزولی را آغاز کرده و مردم این کشور را اندکی به پایان یافتن بحران امیدوار کرده بود.
شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا از ۵ هزار نفر گذشت
بر اساس آخرین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی در بریتانیا تعداد قربانیان بیماری کووید۱۹ در این کشور از مرز ۵ هزار نفر عبور کرده است. به گزارش منابع پزشکی و بهداشتی در بریتانیا با ثبت ۴۳۹ مورد مرگ جدید ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت گذشته، شمار قربانیان بیماری کووید ۱۹ به ۵ هزار و ۳۷۳ نفر افزایش یافته است. بر این اساس تا عصر روز دوشنبه ششم آوریل بیش از ۵۱ هزار مورد ابتلا به ویروس کرونا در بریتانیا به ثبت رسیده است.
کورسوی امید در اسپانیا، فرانسه و ایتالیا؛ کاهش ناچیز اما نویدبخش آمار روزانه مبتلایان و جان‌باختگان
مقامات اسپانیا روز دوشنبه در حالی برای چهارمین روز متوالی از کاهش شمار جان باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور خبر دادند که آمارها نشان می‌دهد تعداد افرادی که به دلیل ابتلا به این ویروس در بیمارستان‌ها و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند رو به کاهش است.بنا به اعلام مسئولان اسپانیایی ۶۳۷ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در این کشور جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ از دست دادند. به این ترتیب تاکنون ۱۳ هزار و ۵۵ نفر در این کشور به دلیل شیوع کرونا جان باخته‌اند.از سوی دیگر شمار جان‌باختگان بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا در فرانسه روز یکشنبه ۳۵۷ نفر بود. این رقم کمترین میزان مرگ و میر روزانه در فرانسه طی یک هفته اخیر بود. با این حال مقامات فرانسوی به شهروندان هشدار داده‌اند که آمارهای امیدوارکننده نباید منجر به عدم اجرای مقررات قرنطینه سراسری در این کشور شود. با در نظر گرفتن آمار روز یکشنبه تاکنون ۸۰۷۸ نفر در فرانسه بر اثر ابتلا به نوع جدید ویروس کرونا جان باخته‌اند.سیلویو بروسافرو، رئیس انستیتوی عالی سلامت در ایتالیا نیز اعلام کرد که شیب منحنی آمار روزانه مبتلایان و جان‌باختگان رو به پایین است. با این حال روبرتو اسپارانزا، وزیر بهداشت ایتالیا هشدار داده است که این کشور همچنان «ماه‌های دشواری» پیش رو دارد. تاکنون نزدیک به ۱۶ هزار بر اثر ابتلا به بیماری «کووید ۱۹» جان خود را در ایتالیا از دست داده‌اند. این در حالی است که شامگاه دوشنبه شمار قربانیان ناشی از ابتلا به بیماری کووید۱۹ در ایتالیا باردیگر روندی صعودی به خود گرفت. بر اساس تازه‌ترین آمار ارائه شده از سوی منابع رسمی طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۳۶ نفر در ایتالیا بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ جان باختند.
کرونا در ژاپن؛ کمبود تجهیزات پزشکی و آمار بالای ابتلا در میان کارکنان بخش بهداشت و درمان
دولت ژاپن در حالی قصد دارد در این کشور به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا وضعیت اضطراری اعلام کند که کارکنان بخش بهداشت و درمان این کشور از کمبود تجهیزات پزشکی در برابر موج هجوم بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» به بیمارستان‌ها سخن می‌گویند.تنها در یکی از بیمارستان‌های بزرگ شهر توکیو تاکنون ۴۴ نفر از پزشکان، پرستارها و دیگر کارکنان بخش بهداشت و درمان به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.فرمانداری توکیو اعلام کرده است که ۹۵۱ بیمار مبتلا به ویروس جدید کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. این در حالی است که بنا به آمار رسمی تعداد تختخواب‌هایی که در بیمارستان‌های پایتخت ژاپن به بیماران مبتلا به «کووید ۱۹» اختصاص داده شده هزار تختخواب است. این ارقام به این معناست که بیمارستان‌های توکیو به‌زودی دیگر امکان پذیرش بیماران جدیدی را که از علائم ابتلا به کرونا رنج می‌برند نخواهند داشت.بنا به آمار رسمی تاکنون ۳۶۵۴ نفر در ژاپن به نوع جدید ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۸۵ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
وضعیت اضطراری در رومانی ۳۰ روز تمدید می‌شود
کلاوس یوهانیس، رئیس جمهوری رومانی روز دوشنبه اعلام کرد که دوره وضعیت اضطراری در این کشور ۳۰ روز دیگر تمدید می‌شود. رئیس جمهوری رومانی درباره تمدید وضعیت اضطراری گفت: «باید بار دیگر این کار [تمدید دوره وضعیت اضطراری] را انجام دهیم. این امری لازم است. مردم باید درک کنند که بدون این تدابیر نمی‌توان جلوی [شیوع] ویروس را گرفت.»تاکنون ۴۰۵۷ نفر در رومانی به بیماری «کووید ۱۹» مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۵۷ نفر جان خود را از دست داده‌اند.
شمار قربانیان در بلژیک به ۱۶۳۲ نفر رسید
مقامات بلژیک روز دوشنبه اعلام کردند که با مرگ ۱۸۵ بیمار دیگر تعداد جان‌باختگان بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در این کشور اروپایی به ۱۶۳۲ نفر رسیده است. به گفته مسئولان بلژیکی تاکنون ۲۰ هزار و ۸۱۴ مورد ابتلا به ویروس جدید کرونا در این کشور به ثبت رسیده است.سر جهان گرفته است