به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۵۰
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ساعت ۱۳:۴۱
کد مطلب : ۲۰۹۱۶

خانواده​ ياسر عرفات: به​سازمان​ ملل می‌رویم

گروه بين​الملل: در پی اعلام کمیته فلسطینی مسئول تحقیق درباره مرگ یاسر عرفات، مبنی بر این که وخامت حال عرفات به دلیل وجود ماده سمی بوده نه کهولت سن یا بیماری، خانواده عرفات اعلام کردند اسرائیل را مسئول اصلی مرگ وی می‌دانند و پرونده مرگ عرفات را به سازمان ملل می‌برند.
سها همسر در كنار تنها فرزند (دختر) بازمانده از رهبر فقيد فلسطين
سها همسر در كنار تنها فرزند (دختر) بازمانده از رهبر فقيد فلسطين
در پی اعلام کمیته فلسطینی مسئول تحقیق درباره مرگ یاسر عرفات، رئیس فقید تشکیلات خودگردان فلسطین مبنی بر اینکه وی به مرگ طبیعی نمرده است، خانواده وی اعلام کردند پرونده مرگ یاسر عرفات را به سازمان ملل ارجاع خواهند داد. پیش از این نیز سها عرفات، همسر یاسر عرفات اعلام کرده بود مرگ یاسر عرفات یک ترور سیاسی بود.

ناصر القدوه، برادرزاده یاسر عرفات و عضو کیمته مرکزی جنبش فتح در این خصوص گفت: ما باید پرونده مرگ یاسر عرفات را به سازمان ملل ارجاع دهیم تا زمینه را برای ایجاد فضایی سیاسی و بین‌المللی جهت اتخاذ اقدامات جدی‌تر در خصوص این پرونده فراهم کند. وی همچنین افزود: ما به دلایل و مدارک بیشتری نیاز نداریم آنچه که ما نیاز داریم اتخاذ یک موضع سیاسی آشکار است که خواهان محاکمه جنایتکاران مربوط به این پرونده باشد.

قدوه تاکید کرد: گزارشی که موسسه سوئیسی چند روز پیش در خصوص مرگ عرفات ارائه کرده است کاملا نشانگر این امر است که عرفات بر اثر مسمومیت به قتل رسیده و به مرگ طبیعی نمرده است.  وی افزود: پیشتر نیز گفته‌ایم که اسرائیل به عنوان مسئول اصلی این ترور است. این در حالی است که تل‌آویو اعلام کرده است که در مسموم کردن یاسر عرفات هیچ نقشی نداشته است.
مرجع : ايسنا