کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

برای از سرگیری فعالیتهای اقتصادی نبایدعجله کرد

20 فروردين 1399 ساعت 9:48

گروه اقتصادی: در شرایطی که برخی معتقدند لازم است با رعایت کامل نکات بهداشتی، فعالیتهای اقتصادی از سر گرفته شود، برخی نیز معتقدند که بایستی یک قرنطینه کاملا شکل گیرد تا هرچه زودتر از بلای این ویروس رها شویم.


به گزارش ایسنا، از جمله این افراد یک کارشناس صنعت قطعه سازی است که معتقد است همچون برخی کشورها یک مدت قرنطینه کاملا جدی با حمایت دولت صورت گیرد؛ چراکه اگر به موقع تصمیم درست اتخاذ نشود، ممکن است بسیار بیشتر از حال حاضر گرفتار و متحمل خسارات جانی شویم. سعید صبوری عضو هیات مدیره انجمن همگن نیروی محرکه و قطعه‌سازی-از جمله کسانی است که مخالف آغاز کسب و کار در شرایط فعلی است.وی  اظهار کرد: با روش هایی که اتخاذ شده عملا دست و پای ستاد مبارزه با کرونا بسته شده است. طبق آمارها این هشت میلیون نفری که از تهران به سفر رفته اند، با بازگشت به شهرهای خود و مهمتر از آن بازگشت به سرکار خود می توانند آمارها را افزایش دهند. چنانچه این موضوع جدی گرفته نشود، زنجیره گسترش ادامه پیدا کرده، گرفتاری بزرگتری ایجاد خواهد کرد و خسارت های بعدی بسیار بیشتر خواهد بود.وی افزود: راه منطقی این است که همانند بسیار از کشورها تعطیلی یک ماهه به معنای واقعی ایجاد کنیم و به هیچ عنوان اجازه تردد و رفت و آمد هم داده نشود. البته که این شرایط حمایت بیشتر دولت را می طلبد. به طور مثال دولت می تواند بیمه و مالیات ها را دو تا سه ماه مشمول بخشودگی کند.به گفته او بهتر است به جای آنکه بخواهیم در لحظه بحران، تصمیم استراتژیک بگیریم، اکنون که مجال بیشتری برای اتخاذ تصمیم های بهتر است، از زمان استفاده کنیم.

این عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازی با اشاره به احتمال ابتلا طی روزهای آینده، تصریح کرد: با شروع فعالیت های اقتصادی و کسب کارها چنانچه مسائل بهداشتی و اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع هم به درستی انجام نشود، باوجود رفت و آمدها و ارتباطات ممکن تعداد افراد بسیاری درگیر این بیماری شوند. نباید فراموش کنیم که کادر پزشکی و پرستاران واقعا با همه توان در این مدت زحمت کشیده، از جان خود گذشته اند و با تمام قوا به جنگ این مهمان ناخوانده رفته اند و خسته شده اند؛ پس بهتر است کمی هم به فکر این افراد باشیم.صبوری ادامه داد: با توجه به اعلام کادر پزشکی تقریبا ظرفیت بیمارستانها، آی سی یو ها و مراکز درمانی پر شده است. اگر قرار بر افزوده شدن یکباره چندین هزار بیمار دیگر باشد، واقعا توانایی های لازم وجود ندارد؛ لذا منطقی ترین راه این است که یک قرنطینه کامل درنظر گرفته شود و تنها مشاغل عرضه کننده کالاهایی همچون نانوایی، داروخانه ها، سوپرمارکت و کالاهای اساسی آن هم به صورت محدود در هر محله فعال باشند و افراد مجبور نباشند مسافتی زیادی را برای تهیه کالای مورد نیاز طی کنند که منجر به افزایش عبور و مرور شود.وی ابراز امیدواری کرد که با تدابیر مسئولان ذی ربط، بهترین تصمیم ها گرفته شود و با کاهش ارتباطات رو در رو و در خانه ماندن، بتوانیم آمار ابتلا و فوت افراد را به حداقل رسانده و زنجیره آن را پاره کنیم.


کد مطلب: 209283

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/209283/سرگیری-فعالیتهای-اقتصادی-نبایدعجله

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir