به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۴۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ساعت ۰۹:۵۸
کد مطلب : ۲۰۹۲۸۷

صندلی بی ثبات دبیرکلی که دست به دست می‌شود

گروه ورزشی: مهدی محمدنبی یک بار دیگر به عنوان دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران انتخاب شد.
صندلی بی ثبات دبیرکلی که دست به دست می‌شود
در روزهای تعطیلات نوروز و در شرایطی که دنیا تحت تاثیر گسترش ویروس کرونا قرار داشت و تمامی برنامه های معمول دچار رکود و تعطیلی شده بود، یک جا به جایی مهم در فدراسیون فوتبال رخ داد. درست در روزهایی که دو بازی تیم ملی مقابل تیم های هنگ کنگ و کامبوج در مسابقات مقدماتی جام جهانی 2022 قطر لغو شده بودند،بازگشت مهدی محمدنبی به سمت دبیرکلی فدراسیون به مهم ترین خبر روزهای بی فوتبال در ایران تبدیل شد.نبی که طی سال های 1385 تا 1393 در سمت دبیرکلی فدراسیون فوتبال قرار داشت و حتی در جام جهانی 2014 و جام ملت های آسیا 2015 هم به عنوان سرپرست تیم ملی فوتبال در کنار کارلوس کی روش روی نیمکت تیم ملی می نشست، چند سالی بود که در فدراسیون سمت اجرایی نداشت و در هیئت مدیره باشگاه پرسپولیس حضور یافته بود. او که بخاطر مسائلی چون جدایی برانکو ایوانکوویچ به شدت مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار داشت،حالا یک بار دیگر به سمتی برگشته که تجربه زیادی در آن دارد.
AFC چگونه قانع شد؟
برکناری ابراهیم شکوری که عنوان سرپرستی دبیرکلی فدراسیون فوتبال را یدک می کشید و پس از آن انتخاب مهدی محمدنبی برای سمت دبیرکلی،در ابتدا واکنش منفی کنفدراسیون فوتبال آسیا را به دنبال داشت. آن ها در ابتدا بر این نکته پافشاری می کردند که انتخاب نبی چون بدون نظر هیئت رییسه و برگزاری جلسات مربوطه اتفاق افتاده غیرقانونی است و شکوری باید به سمت خود برگردد.با این حال پس از طی شدن روال قانونی آن و ارائه توضیحات کافی به ای اف سی از طریق ویدیوکنفرانس حالا به نظر کنفدراسیون فوتبال آسیا هم چندان مشکلی با این تغییر مهم مدیریتی در فدراسیون فوتبال ایران ندارد و حتی برای نبی پیام تبریک هم فرستاده است.
ابراهیم شکوری؛قربانی تغییرات رییس جدید
ابراهیم شکوری در شرایطی از سمت سرپرستی دبیرکلی کنار رفت که بسیاری او را صرفا مهره ای تشریفاتی در فدراسیون فوتبال می دانستند و او را عملا مجری دستورات محمدرضا ساکت به عنوان دبیرکل واقعی فدراسیون فوتبال قلمداد می کردند. شکوری که حضورش در این سمت با ابهامات قانونی فراوانی طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال مواجه بود، در شرایطی سمت سرپرست دبیرکلی را ترک کرد که ابتدا مطرح شد او از سمت خود استعفا داده است. مطلبی که او به تازگی آن را رد کرده و می گوید که از سوی حیدر بهاروند،سرپرست ریاست فدراسیون فوتبال،عملا برکنار شده است.نبی که بخاطر مسائلی چون جدایی برانکو ایوانکوویچ به شدت مورد انتقاد هواداران پرسپولیس قرار داشت،حالا یک بار دیگر به سمتی برگشته که تجربه زیادی در آن دارد.
شکوری که دوشنبه شب در برنامه فوتبال برتر حاضر شده بود در خصوص اینکه گفته می شد او روز 28 اسفند از سمت خود استعفا داده است گفت:« من استعفا ندادم بلکه برکنارم کردند. روز ششم فروردین بود که اقای بهاروند به فدراسیون آمدند، من از روز چهارم سرکارم حاضر بودم، آقای بهاروند من را صدا کردند و گفتند می خواهیم تغییر ایجاد کنیم. من هم آنقدر این موضوع را در این مدت شنیده بودم جدی نگرفتم و به ایشان گفتم تا وقتی باشم کارم را انجام می دهم.»
مرجع : خبرآنلاین