به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۰ ساعت ۱۱:۲۵
کد مطلب : ۲۰۹۳۲۵

آیا کرونا با شروع فصل گرما از بین می‌رود؟

گروه جامعه: از همان ابتدای شیوع ویروس کرونا، این پرسش مطرح شد که آیا با گرم شدن هوا و تغییر فصل این ویروس از بین خواهد رفت؟
آیا کرونا با شروع فصل گرما از بین می‌رود؟
دانشمندان اکنون به این موضوع پرداخته و سعی می‌کنند رفتار ویروس را در آینده نزدیک پیش بینی کرده تا کنترل شیوع آن را به دست بگیرند. این آزمایش‌ها می‌تواند اطلاعات جدیدی درباره این ویروس ناشناخته به دانشمندان بدهد.براساس مشاهدات و تجربه‌های به دست آمده از ویروس‌های کرونا در سال‌های قبل و هم چنین آنفلوانزا که شباهت بسیاری به ویروس کرونا دارد، این ویروس‌ها با شروع فصل گرما یا از بین می‌روند و یا به میزان بسیار اندکی شایع می‌شوند؛ بنابراین دانشمندان امید دارند با فرارسیدن فصل گرما ویروس کرونا نیز ضعیف شده و از بین برود.
طبق مطالعاتی که بر روی تمام کرونا ویروس‌ها انجام گرفته است، این ویروس‌ها در ماه فوریه شیوع پیدا کرده و در فصل تابستان رو به نابودی می‌روند. مطالعات دیگری نیز نشان می‌دهد که کرونا ویروس‌ها الگویی فصلی دارند.اما با توجه به جدید بودن بیماری کووید-۱۹ و سرعت بالای شیوع و همه گیری آن، نباید به این تجربیات اکتفا کرده و با قطعیت از نابودی ویروس در فصل تابستان سخن گفت. این تنها یک فرضیه بر اساس تجربیات گذشته است، در حالی که ممکن است کووید-۱۹ بر خلاف ویروس‌های هم خانواده خود رفتار کرده و با گرم‌تر شدن هوا نیز از بین نرود؛ بنابراین اکتفا به این مطالعات و رعایت نکردن نکات مهم برای پیشگیری از شیوع وسیع ویروس، می‌تواند فاجعه انسانی ایجاد کرده و ما را از کنترل و مهار این ویروس ناتوان سازد.تنها کاری که در حال حاضر و با توجه به نبود درمان قطعی و واکسن برای کرونا می‌توان انجام داد، پیشگیری از ابتلا به آن و انتقال ویروس به افراد دیگر با نادیده گرفتن اصول بهداشتی است. تا زمانی که درمانی برای این ویروس پیدا نشده است، نباید با خیال راحت و با استناد به تجارب قبلی رفتار کرد؛ چرا که ممکن است کرونا رفتاری متفاوت از خود نشان دهد.
برچسب ها: ویروس کرونا