به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۲ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۲۰۹۶۷۲
تعداد جانباختگان در آمریکا از ۱۵ هزار نفر فراتر رفت

کرونا ۱۶میلیون آمریکایی را بیکار کرد، یک‌میلیارد دلار ثروت ترامپ را به باد داد

گروه بین‌الملل: شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در ایالات متحده آمریکا به ۱۵ هزار و ۷۷۴ نفر افزایش یافت.
کرونا ۱۶میلیون آمریکایی را بیکار کرد، یک‌میلیارد دلار ثروت ترامپ را به باد داد
از بین قربانیان جدید کرونا در این کشور، ۷۹۹ نفر در شبانه‌روز گذشته در ایالت نیویورک جان خود را از دست داده و تاکنون بیش از ۴۵۵ هزار نفر نیز در ایالات متحده آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.
۱۶ میلیون آمریکایی در سه هفته اخیر بیکار شده‌اند
وزارت کار ایالات متحده آمریکا تایید کرد که بیش از ۶.۶ میلیون آمریکایی در هفته شغل خود را از دست داده‌اند، تا این رقم در سه هفته اخیر به ۱۶ میلیون نفر برسد.  اقتصاددانان پیش‌بینی کرده بودند که ۵.۲۵ میلیون آمریکایی در هفته منتهی به ۴ آوریل فرم بیکاری را برای بهره بردن از مزایای دولتی پر کنند که رقم واقعی بیش از پیش‌بینی‌ها بود. دست‌کم ۶.۶۵ میلیون نفر در آمریکا در هفته منتهی به ۲۸ مارس (۹ فروردین) فرم بیکاری پر کرده‌اند تا از مزایای دولتی بهره ببرند. این میزان درخواست افراد برای بهره بردن از بیمه و مزایای بیکاری در تاریخ آمریکا بی‌سابقه ارزیابی شده است.
چگونه کرونا ۱ میلیارد دلار از ثروت شخصی ترامپ را یک ماهه به باد داد
ثروت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا طی ماه مارس و همزمان با شیوع شتابان ویروس کرونا در ایالات متحده و جهان حدود ۱ میلیارد دلار کاهش یافت. نشریه فوربس این برآورد را بر پایه بررسی میزان کاهش قیمت سهام کسب و کارهای مشابه با آن چه که ترامپ در آن‌ها فعالیت دارد، انجام داده است.
 شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا به حدود ۸ هزار نفر رسید
شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا با اضافه شدن ۸۸۱ مورد فوتی جدید به ۷ هزار و ۹۷۸ نفر افزایش یافت. تاکنون ۶۵ هزار و ۷۷ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. مقام‌های ایتالیایی، امروز ۶۱۰ مورد فوتی جدید در اثر ابتلا به کووید ۱۹ را گزارش کرده‌اند که ۶۸ نفر بیش از آمار روز گذشته است. از سوی دیگر شمار افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۱۶۲ نفر عنوان شده که ۱.۷ درصد افزایش یافته است. با این حال تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در ایتالیا در ششمین روز پیاپی بار دیگر کاهش یافت همانگونه که به‌طور کلی شمار افراد بستری در بیمارستان‌ها کاهش یافته است. از ۹۶ هزار و ۸۷۷ نفری که در حال حاضر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا هستند ۶۴ هزار و ۸۷۳ نفر در خانه تحت مراقبت قرار دادند. شمار کل قربانیان این ویروس در ایتالیا ۱۸ هزار و ۲۷۹ نفر گزارش شده است.   
دست‌کم ۱۰۰ پزشک در ایتالیا در اثر ابتلا به کرونا جان باختند
انجمن پزشکان ایتالیا اعلام کرد که دست‌کم ۱۰۰ پزشک در این کشور در اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند. هشتاد نفر از این پزشکان در مناطق شمالی ایتالیا فعالیت می‌کردند که یکی از کانون‌های اصلی شیوع این ویروس در این کشور بود. طبق آمار انستیتوی بهداشت ایتالیا، تاکنون ۱۳ هزار و ۵۲۲ نفر از کادر درمانی این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
برچسب ها: ویروس کرونا