کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

آخرین آمار کرونا در ایران و جهان

22 فروردين 1399 ساعت 11:45

گروه جامعه: شمار مبتلایان به ویروس مرگبار کرونا در جهان از یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر فراتر رفته است. در ایران نیز مجموع شمار افراد مبتلا از ۶۶ هزار نفر فراتر رفته است.


رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت گفت: تاکنون ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۱۷ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان‌باختگان ناشی از این ویروس در کشور به ۴۱۱۰ نفر رسید.کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور و موارد فوت ناشی از آن بیان کرد: از ظهر ۲۰ فروردین تا ظهر ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶۳۴ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شده و با احتساب موارد جدید، مجموع بیماران کووید ۱۹ در کشور به ۶۶ هزار و ۲۲۰ نفر رسید.وی ادامه داد: در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۱۷ بیمار کووید ۱۹ جان خود را از دست دادند و تاکنون ۴۱۱۰ نفر از بیماران، جان خود را از دست داده‌اند و دیگر در بین ما نیستند.جهانپور اظهار کرد: روند بهبودیافتگان سرعت بالایی گرفته و تاکنون ۳۲ هزار و ۳۰۹ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.سخنگوی ستاد مقابله با کرونا وزارت بهداشت گفت: ۳۹۱۸ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.جهانپور بیان کرد: تاکنون ۲۳۱ هزار و ۳۹۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

«یورونیوز» آخرین اخبار و آمارها از شیوع ویروس جدید کرونا در روز چهارشنبه نهم آوریل (۲۱ فروردین) را منتشر کرده که در ادامه می‌خوانید. 
تعداد جان‌باختگان در آمریکا از ۱۶ هزار نفر فراتر رفت
شمار قربانیان ویروس جدید کرونا در ایالات متحده آمریکا از ۱۶ هزار نفر فراتر رفت و به ۱۶ هزار و ۲۴۶ نفر افزایش یافت. از بین قربانیان جدید کرونا در این کشور، ۷۹۹ نفر در شبانه‌روز گذشته در ایالت نیویورک جان خود را از دست داده‌اند. تاکنون بیش از ۴۵۵ هزار نفر نیز در ایالات متحده آمریکا به کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند.
شمار قربانیان کرونا در آمریکا برای دومین روز پیاپی بیش از ۲ هزار نفر گزارش شد
در حالی که ایالات متحده آمریکا بیشترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را در جهان دارد، شمار قربانیان این بیماری در فاصله روزهای چهارشنبه تا پنجشنبه ۱۹۷۳ نفر افزایش یافت. آمار ۲۴ ساعت اخیر، نسبت به مدت مشابه در روز قبل نشان از این است که شمار موارد مرگ و میر ناشی از این بیماری همچنان افزایش می‌یابد.
کاهش بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در ایتالیا
مقام‌های ایتالیایی امروز ۶۱۰ مورد فوتی جدید بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ را گزارش کرده‌اند که ۶۸ نفر بیش از آمار روز گذشته است. از سوی دیگر شمار افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در این کشور در ۲۴ ساعت گذشته هزار و ۱۶۲ نفر عنوان شده که ۱.۷ درصد افزایش یافته است. با این حال تعداد بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه در ایتالیا در ششمین روز پیاپی بار دیگر کاهش یافت؛ همان‌گونه که به‌طور کلی شمار افراد بستری در بیمارستان‌ها کاهش یافته است.از ۹۶ هزار و ۸۷۷ نفری که در حال حاضر در ایتالیا به ویروس کرونا مبتلا هستند ۶۴ هزار و ۸۷۳ نفر در خانه تحت مراقبت قرار دادند. شمار کل قربانیان این ویروس در ایتالیا ۱۸ هزار و ۲۷۹ نفر گزارش شده است. 
دست‌کم ۱۰۰ پزشک در ایتالیا بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند
انجمن پزشکان ایتالیا اعلام کرد که دست‌کم ۱۰۰ پزشک در این کشور بر اثر ابتلا به ویروس جدید کرونا جان خود را از دست داده‌اند. ۸۰ نفر از این پزشکان در مناطق شمالی ایتالیا فعالیت می‌کردند که یکی از کانون‌های اصلی شیوع این ویروس در این کشور بود. طبق آمار انستیتوی بهداشت ایتالیا، تاکنون ۱۳ هزار و ۵۲۲ نفر از کادر درمانی این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا به حدود ۸ هزار نفر رسید
شمار قربانیان ویروس کرونا در بریتانیا با اضافه شدن ۸۸۱ مورد فوتی جدید به ۷ هزار و ۹۷۸ نفر افزایش یافت. تاکنون ۶۵ هزار و ۷۷ نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.
۶۸۳ نفر دیگر در اسپانیا جان باختند
تعداد قربانیان کووید ۱۹ طی ۲۴ ساعت گذشته در اسپانیا ۶۸۳ نفر اعلام شد. بدین ترتیب شمار فوتی‌ها در این کشور از ابتدای شروع همه‌گیری به عدد ۱۵ هزار و ۲۳۸ رسید. بیش از ۱۵۲ هزار نفر نیز در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن از ۵ هزار نفر فراتر رفت
شمار مبتلایان به ویروس کرونا در ژاپن از مرز ۵ هزار نفر عبور کرد. علیرغم وضع محدودیت‌های ویژه در توکیو و برخی دیگر از مناطق ژاپن از ابتدای هفته، تاکنون نشانه‌ای مبنی بر کاهش سرعت شیوع ابتلا در ژاپن مشاهد نشده است. تاکنون ۹۴ نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس در ژاپن جان خود را از دست داده‌اند.


کد مطلب: 209736

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/209736/آخرین-آمار-کرونا-ایران-جهان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir