به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ساعت ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۲۰۹۸۸
مردم پلیس اینترنت می‌شوند!

وزيرارتباطات‌ازتغییرمدل‌فیلترینگ‌فیسبوک خبرداد

گروه فناوري: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به پیشنهاد این وزارتخانه برای تغییر سیاستهای فیلترینگ شبکه اجتماعی فیس بوک گفت: در صورت وجود زیر ساخت های فنی پیشنهاد تغییر مدل فیلترینگ فیس بوک و دیگر سایتهای اینترنتی را داریم به نحوی که مردم بتوانند خودشان پلیس اینترنت شوند و از آن درست استفاده کنند.
وزيرارتباطات‌ازتغییرمدل‌فیلترینگ‌فیسبوک خبرداد
محمود واعظی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه باید صفحات آموزنده شبکه اجتماعی فیس بوک در دسترس باشد و نیز مدل فیلترینگ بر اساس محتوا باشد تا مردم بتوانند از محتوای مفید این شبکه اجتماعی استفاده کنند اظهار داشت: هم اکنون از نظر فنی امکان تفکیک صفحات مناسب و نامناسب بر اساس محتوا در سایتهای اینترنتی وجود ندارد اما گروهی در حال انجام این کار برای اجرای فنی آن هستند.

وی در پاسخ به سوالي در خصوص سیاست وزارت ارتباطات در زمینه رفع فیلتر صفحه اجتماعی فیس بوک گفت: کمیته ای در قوه قضاییه در خصوص تعیین مصادیق فیلترینگ فعالیت می کنند که یکی از معاونان من به عنوان نماینده وزارت ارتباطات در آن کمیته عضو است. ما هر کدام نظراتی داریم اما باید نظراتمان را در دولت هماهنگ و در این کمیته مطرح کنیم. اما در نهایت تصمیم گیری باید در کمیته تعیین مصادیق فیلترینگ انجام شود.

وی ادامه داد: فیس بوک یک شبکه اجتماعی است که در آن صفحات بسیار خوب وجود دارد ولی برخی از صفحات آن نامناسب است. با رفع فیلتر صفحات مناسب و آموزنده فیس بوک قطعا موافقیم اما باید یک مکانیزیمی وجود داشته باشد که بتوان صفحات مناسب را از نامناسب تفکیک کرد. وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای مثال می توانیم IP های اینترنتی را شناسنامه دار کنیم به این معنی که هر فرد همانطور که یک شماره ماشین دارد یک IP مشخص داشته باشد و پس از آن از مردم بخواهیم از اینترنت درست استفاده کنند به نوعی مردم پلیس اینترنت می شوند.

به محض اتمام مدت انحصار رایتل، اجازه خدمات نسل سوم را می دهیم

واعظی در مورد انحصار دوره فعالیت اپراتور سوم موبایل و درخواست تمدید این مدت از سوی اپراتور رایتل گفت: آنچه که در پروانه بوده و با یک مساعدت به این اپراتور انجام شده و زمانی که انحصار این اپراتور به اتمام برسد این حق را برای اپراتورهای دیگر قائل می شویم که سرویس نسل سوم موبایل را در اختیار متقاضیان قرار دهند. چرا که مردم منتظر استفاده از این خدمات هستند و نباید آنها را محروم کنیم. وی در مورد قطع تماس تصویری موبایل و ادعای خسارت رایتل گفت: به هر حال ما با رایتل طبق قانون عمل می کنیم و آنها اگر خواسته ای دارند باید خواسته خود را به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه دهند و در نهایت کمیسیون تنظیم مقررات در این زمینه تصمیم گیری خواهد کرد.

ارائه مدل مفهومی شبکه ملی اطلاعات
وزیر ارتباطات که در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران عامل پست در جمع خبرنگاران حاضر شد در مورد آخرین وضعیت شبکه ملی اطلاعات نیز گفت: این شبکه از برنامه های جدی وزارت ارتباطات است و یکی از دو دستور جلسه شورای عالی فضای مجازی بود که در این جلسه مقرر شد وزارت ارتباطات ظرف یک ماه آینده مدل مفهومی شبکه اطلاعات را آماده و به شورای عالی فضای مجازی ارائه دهد تا دستگاههای ذیربط از نظر محتوایی برای اتصال به این شبکه خود را آماده کنند.

مدیریت کابل مسی باید از انحصار خارج شود
واعظی در مورد اشکالاتی که به واگذاری شرکت مخابرات ایران وارد شده است و نیز انحصاری که از سوی این شرکت در زمینه کابل مسی مطرح می شود گفت: واگذاری مخابرات پروسه ای داشته که ارتباطی به من ندارد و دستگاههای نظارتی ابهاماتی در این زمینه دارند اما پیشنهاد ما این است که مدیریت کابل مسی باید از مخابرات گرفته شود هم اکنون تمام شرکتهای اینترنتی و بخش خصوصی نیازمند استفاده از تجهیزات کابل مسی هستند که در انحصار مخابرات است و این مساله باعث نارضایتی در این بخش شده است.

وی ادامه داد: ما دنبال تصدی گری نیستیم و علاقه مند نیستیم مخابرات به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برگردد. بلکه خواهان این هستیم که مدیریت سیم مسی از انحصار خارج شود هم مخابرات و هم تمامی کشور از این شبکه استفاده کند. وی در مورد نتایج ارزیابی های کیفی اپراتورهای موبایل و اینترنت نیز تاکید کرد: این ارزیابی براساس بررسی های انجام شده و عین واقعیت بود. اما از باید از اپراتورهای بخواهیم نسبت به هزینه ای که می گیرند سرویس بهتری ارائه دهند.

۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۲۶
اگر توقع دارید من جاسوسی و ادم فروشی کنم سخت در اشتباهید در ضمن شاید صفحه ای باشد که به نظر شما مناسب نباشد ولی به نظر دیگران مناسب هست (167756)
معمـــــار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۵۹
آخه توهین به شعور مردم تا چه حد!!! حالا ما نمیگیم الگوتون کشورای آمریکا و اسرائیل و ژاپن باشن، اونا اصلاً نجسن!!! اما دیگه الگوتون رو کره شمالی قرار ندین!!! (167818)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۲:۵۱
اتفاقا
اگر خرج اینترنت من یه مقداری کم بشه با معرفی هر شخص
روزانه 100 ها هزار شخص جور میکنم واسشون و یه کاری میکنم به من بدهکار بشن
اگر به من میدان بدهند
کاری میکنم که شنود CIA و موساد نتونست بکنه (167849)
هیراد
United Kingdom
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۱:۲۰
حرف ایشون به معنای جاسوسی نیست. بلکه به معنی خود سانسوریه.
وقتی آی پی ثابت بدن، تمامی فعالیت های هر کس ثبت میشه و ورودی ها و خروجی ها توی سیستم ذخیره میشه. حتی اگه کسی از وی پی ان هم استفاده کنه (که میگن غیر قانونیه) مشخص میشه (نه اطلاعات ورودی و خروجی. در این حد که مثلا شمای نوعی، از ساعت فلان تا فلان به یه شبکه وی پی ان یا آنتی فیلتر وصل بودی.) اینطوری شما تنها یک راه برات میمونه. خود سانسوری. چون دیگه هیچ کاری نیست که بشه مخفیانه انجام داد.
جالبه. اینکار توی امریکا انجام میشه مسئولین محترم اسمش رو میذارن نقض حقوق و جاسوسی. اما اینجا باهاش منت هم میذارن که ما براتون اینکارو میکنیم. این بود آزادی اینترنت؟ (167904)
ساسان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۳۳
واقعا جای تاسف داره و از آن بیشتر خجالت:


""برای مثال می توانیم IP های اینترنتی را شناسنامه دار کنیم به این معنی که هر فرد همانطور که یک شماره ماشین دارد یک IP مشخص داشته باشد و پس از آن از مردم بخواهیم از اینترنت درست استفاده کنند به نوعی مردم پلیس اینترنت می شوند.""

بعد هر کسی که مطلب گذاشتی که ما نپسندیدیم تشریف میبرند اوین؟ (167758)
یه ایرونی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۰:۴۱
1-خداییش باپولی که میگیرن نصف خدماتشم نمیدن یا آنتن نیست یا اینترنت قطعه یا....!!!!
2-فیس بوکم که برای عوام قطعه و خواص به راحتی استفاده میکنن.!!!
3-رایتلم که اولش خوب بودو الان اکثر جاها آنتن نمیده یا قطعه....
این وسط میمونه حقوق مردم که اونم زیاد مهم نیست...!!!؟ (167766)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۱۶
مهندس مملکت و وزیر محترم کشور انسان با ماشین فرق داره نمیتونی همونطوری که روی میشین پلاک میزاری برای انسان ها هم بزاری (167788)
علوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۴۰
ایول جناب اقای واعظی!!!! هرکس یک IP داشته باشد!!!!این یعنی هرکس با IP خود وارد اینترنت شود و این یعنی خود سانسوری اینترنتی!!!چرا که در اینصورت مردم پلیس اینترنتی نیستند بلکه کار اطلاعات راحت تر می شود در برخورد با مخالفین و برای همین مردم خودشان خودشان را سانسور می کنند...
بابا ایول مثل اینکه وزرای اقای روحانی توپشون از افراطیون پرتره؟؟؟؟؟ (167802)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۱:۳۴
فکر کردی الان آمار یه نفر رو گرفتن خیلی سخته؟؟؟؟
اگر داخل ایران باشی خیلی راحت میتونن پیدات کنن (167907)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۱:۴۴
اصن فیلتر کردن سایت ها و یا پارازیت انداختن روی شبکه های ماهواره ای یعنی چی/!!
عزیز من به خدا ما نه جاسوسیم نه خرابیم نه به کسی کاری داریم
تو بیرون از محل زندگی که هیچ آزادی اجتماعی نداریم حداقل تو خونمون بزارید راحت باشیم. (167806)
۱۳۹۲/۰۸/۲۰ ۲۲:۰۵
دیش اینترنت در راه است......... (167830)
قاسم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۰:۱۵
بیچاره ملت ما که باید تا آخر عمر بهشون گفته بشه چی براتون خوبه چی بد...! مهجورتر و مفلوک تر از این ملت جایی سراغ دارید؟!من رسماً دارم از بی عقلی خودم خجالت می کشم)-: (167885)
m
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۱:۱۵
مهم نیست چی فکر می کنن. مهم اینه که ما کی هستیم. این مملکت به اندازه کافی آدم افتخار آفرین داره که از داخل همین مردم اومدن عظمت ایران زمین و مردمش رو نمی شه نابود کرد....بذار با ما مثل کودکان مهد کودکی برخورد کنند... (167903)
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۷:۲۰
هموطن گرامی از ماست که بر ماست ، وقتی همه با یک وعده ، یا حرف زیبا ، فریفته میشیم ،عاقبتش هم همین میشه دیگه ! آدم یاد ففیلمهای آینده نگر هالیوود میفته ، که یک نفر به مردم یک چیپ وصل میکنه و همه رو کنترل میکنه !!! (167925)
ویدا
France
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۰:۳۵
همانروز که این مردم همیشه گیر و پیچ ایران گیر دادن که فیسبوک ازاد بشه میدونستم قراره یه همچین بلاهایی سرمون بیاد و به زودی هم همه تو اوین تشریف داشته باشیم ...اما یه مشت بیمزه لوس که همه کارای مملکتشون درست بودو فقط همین یه کارشون میلنگید .. هی گیر دادن که چرا وزیر فیسبوک داره .. چرا ما با فیلتر میاییم .. چرا اینه .. چرا اونه .. بفرمایند تحویل بگیرند روشنفکران بلند پرواز ... (167893)
فرزند ايران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۰۱:۰۵
اى بابا كجاى كاريد؟؟ دادستان كل ميفرمايد: كسانيكه حصرخانگى شده اند معترض نبودند بلكه عمل مجرمانه انجام داده اند.!!!!! آخه اين آقايان در كدوم دادگاه صالحه يا غيرصالحه محاكمه شده اند.وقتى اين منطق دادستان كل كشور هستش.ما انتظار منطق رو در فيلترينگ اينترنت بايد داشته باشيم.!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ (167899)