به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۲۳ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : ۲۰۹۹۰۵
من جزء خطرناک‌ترین بیماران هستم

غربالگری اینترنتی كرونا هیچ فایده و اثری ندارد

گروه جامعه: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه غربالگری که به صورت اینترنتی انجام می‌شود هیچ فایده و اثری ندارد.
غربالگری اینترنتی كرونا هیچ فایده و اثری ندارد
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، حیدرعلی عابدی نماینده اصفهان در مجلس در گفتگویی که به صورت زنده در شبکه اجتماعی اینستاگرام انجام شد گفت: من در این برنامه غربالگری شرکت کردم، اما پس از ضرورت انجام تست آزمایشگاهی برای شرکت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی متوجه شدم مبتلا به بیماری کویید ۱۹ هستم. در صورتی که از من تست آزمایشگاهی گرفته نمی‌شد حتی اگر بارها در تست غربالگری وزارت بهداشت به صورت اینترنتی شرکت می‌کردم همچنان بیماری من تشخیص داده نمی‌شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس افزود: بیماری من هیچ گونه علامتی نداشت و حتی با توجه به تخصص دانشگاهی خودم هم من قادر به تشخیص احتمال بروز بیماری در خودم نبودم. من بیشترین حد پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردم، اما با این حال مبتلا به بیماری شدم.وی افزود: خطرناک‌ترین افراد برای اجتماع، بیمارانی همچون من هستند که علامت ندارند یا علائم خفیف دارند این بیماران بیشترین خطر را برای انتشار بیماری ایجاد می‌کنند که شامل ۸۰ درصد بیماران هستند. وی با بیان اینکه برخی از اقتصاد دانان معتقد هستند اگر یک قرنطینه کامل در کشور انجام شود و بیماری کاملا مهار شود ضررهای اقتصادی آن کمتر از نحوه اجرای فعلی قرنطینه در کشور است گفت: بر اساس نظرسنجی ۵۰ اقتصاددان ۴۹ نفر آن‌ها بر این باورند که بهتر است زنجیره انتقال را با تعطیلی کامل کشور قطع کنیم.عابدی با اشاره به اینکه نظرات مسئولان در این زمینه چیز دیگری است گفت: پیشنهاد این است که همچون کشورهای کره جنوبی و هند با تست و بیماریابی گسترده بیماری را کنترل کنیم.

وی افزود باید شرایطی فراهم شود تا مشاغل ضروری هر روز صبح در تست بیماریابی شرکت کنند و در صورت سالم بودن اجازه حضور در جامعه را پیدا کنند، اینگونه شرایطی فراهم می‌شود تا بیماران بدون علامت در جامعه حضور نیابند و موجب گسترش بیماری نشوند.عابدی انجام این تجربه در کره جنوبی و هند را موفق ارزیابی کرد و افزود: اکنون ما در درمان و کار گروهی مقابله با کرونا موفق هستیم، اما آنچه که در مسیر مبارزه با این بیماری اختلال ایجاد می‌کند عدم انجام تست گسترده و فرآیند بیماریابی است. اکنون در کشور ما بعد از درمان بیماران پیگیری قرنطینه آن‌ها به خوبی انجام نمی‌شود و این موجب انتشار بیشتر بیماری شده است.