به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۴۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ساعت ۱۳:۴۶
کد مطلب : ۲۱۰۳۸

باد به داد نفس تنگی مردم رسید

گروه جامعه:​ از ابتدای هفته جاری تاکنون هوای تهران به علت جو پایدار در شرایط ناسالم و هشدار قرارداشت به گونه ای که مدارس تعطیل شد و نفس کشیدن برای خیلی ازافراد تنگ شده بود، اما سرانجام امروز با ورود یک جو ناپایدار، بخشی از آلودگی ها به بادی ملایم سپرده شد.
باد به داد نفس تنگی مردم رسید
تهران به علت موقعیت جغرافیایی و نحوه قرارگیری مکانی همواره در معرض بروز آلودگی قرار دارد، زمانی که جو کشور پایدار می شود و جریان باد به عنوان عامل برطرف کننده آلودگی ، هیچ وزشی ندارد شاهد انباشت آلاینده ها در هوا و در نهایت رسیدن به مرحله اضطرار می شویم. آمارها نشان می دهد 4 تا 5 میلیون خودرو و 3 تا 4 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد دارد که اگر این منابع متحرک استانداردهای لازم را رعایت نکنند حجم زیادی از آلاینده ها وارد هوای پایتخت می شود و از سوی دیگر هم که باد جریان نداشته باشد، هوا از لحاظ آلودگی به مرحله هشدار و اضطرار می رسد.

معاون پژوهشی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو کشور روز سه شنبه به خبرنگار علمی ایرنا با اعلام این خبر که باد هوای آلوده تهران را از شرایط ناسالم به سالم برگرداند، گفت: اکنون سرعت باد در تهران 4 متر بر ثانیه است که این میزان سرعت تا حدی آلودگی موجود در هوا را کاهش می دهد. ˈ مجید آزادی ˈ اظهار داشت: حجم آلودگی در شهر تهران زیاد است و سرعت 4 متر بر ثانیه باد برای برطرف کردن کامل آن کافی نیست اما تا حدودی از حجم آلاینده ها می کاهد. وی ادامه داد: همچنین دید افقی در تهران 8 کیلومتر است و دید بسیار مناسبی است که نشان از صاف بودن هوا دارد. دید 3 تا 4 کیلومتر شرایط مناسب است.

آزادی گفت: پیش بینی ها نشان می دهد هوای تهران امروز - سه شنبه - نیمه ابری و به تدریج با افزایش ابر همراه است. معاون پژوهشی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو کشور پیش بینی کرد: همچنین برای روز چهارشنبه هوای نیمه ابری تا ابری گاهی بارش باران و وزش باد پیش بینی شده است.براین اساس، امروز - سه شنبه - بیشترین و کمترین دمای تهران به ترتیب 20 و 11 درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.
مرجع : ايرنا

۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ۱۳:۵۱
خدا رو شکر .خدا رو شکر . خدا رو شکر (168179)