کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رونمایی سامانه‌ ارتش برای محوِ کرونا به تاخیر افتاد

29 فروردين 1399 ساعت 20:05

گروه سیاسی: فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره رونمایی از تجهیزات جدید برای مقابله با کرونا، گفت: امروز فرصت نشد تا دستاوردهای جدید ارائه و رونمایی شود اما به زودی در حوزه تشخیص (بیماری کرونا) رونمایی خواهیم داشت.


امیر کیومرث حیدری در حاشیه رژه خدمت ارتش و در جمع خبرنگاران اظهارداشت: امروز نیروی زمینی موفق به تولید سامانه‌هایی شده است که با ایجاد نوعی گاز در هوا می‌تواند تا شعاع ۲۰۰ متر مربع هر نوع ویروسی را بویژه ویروس کرونا از بین ببرد. وی ادامه داد: نیروی زمینی الحمدلله امروز از تجارب خوبی در حوزه رزم و هم مقابله با تهدیدات بیولوژیکی و ویروس کرونا برخوردار است و امروز بدون اینکه خدشه‌ای در توان ما ایجاد شده باشد، با تمام قدرت آمادگی انتقال تجربیات خود را در حوزه مقابله با ویروس کرونا به دیگر کشور‌ها داریم. امیر حیدری درباره رونمایی از تجهیزات جدید برای مقابله با ویروس کرونا، گفت: امروز فرصت نشد تا دستاورد‌های جدید ارائه و رونمایی شود، اما به زودی در حوزه تشخیص (بیماری کرونا) رونمایی خواهیم داشت. تجهیزاتی که امروز ارائه شد در حوزه تهاجم بر ویروس کرونا و بخشی نیز تجهیزات امدادی ما در حوزه پدافند زیستی بود. فرمانده نیروی زمینی ارتش تصریح کرد: در رژه خدمت امروز یک توان مضاعفی به بخش پدافند زیستی کشور و مقابله با کرونا اضافه می‌کنیم و همچنین در حوزه امدادی و تغذیه‌ای نیز کمک‌هایی در سراسر کشور خواهیم داشت.

لاریجانی: ارتش کارنامه‌ای ستودنی دارد
رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به مناسبت روز ارتش گفت: ارتش جمهوری اسلامی ایران از مظاهر و عناصر قدرت ملی است که با تکیه بر رزمندگان و فرماندهان مومن و متدین و تقدیم ده‌ها هزار شهید در دوران دفاع مقدس، کارنامه‌ای ستودنی و به یادماندنی در پیش چشم ملت و آیندگان دارد.
به گزارش روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی، علی لاریجانی در پیامی به مناسبت ارتش نوشت: ۲۹ فروردین که مزین به نام پرافتخار ارتش و گرامیداشت آن است، یادآور تجلیل از دلاورمردان رشید و جان برکف و مجاهدت های حماسی آنان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی است. رییس مجلس با بیان این که «ارتش جمهوری اسلامی به انقلاب بزرگ اسلامی و ملتی تمدن ساز تعلق دارد و خود همواره در خدمت اهداف مردم و انقلاب آرمانی آنان قرار داشته است» افزود: پیروزی‌های درخشان ارتش قهرمان جمهوری اسلامی در سنگرهای متعدد رزمی و عرصه‌های متنوع دفاعی از جلوه‌های افتخار و عظمت ملت ایران و ثبات بخش امنیت و اقتدار در مرزهای زمینی، دریایی و هوایی کشور است.
لاریجانی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی از مظاهر و عناصر قدرت ملی است که با تکیه بر رزمندگان و فرماندهان مومن و متدین و تقدیم ده‌ها هزار شهید در دوران دفاع مقدس، کارنامه‌ای ستودنی و به یاد ماندنی در پیش چشم ملت و آیندگان دارد.
وی اظهار داشت: ارتشیان غیور و دلاور و مجموعه نیروهای مسلح کشور با تجلی عزت، پایمردی، صلابت و اراده استوار خویش همواره دسیسه‌های دشمنان و توطئه‌های بداندیشان ملت را با شکست و ناکامی مواجه کرده‌اند و بی شک عزت و اقتدار امروز ایران اسلامی، مرهون مقاومت و ایثار این فرزندان برومند است. وی یادآور شد: دلیر مردان ارتش سرافراز جمهوری اسلامی در دوران هشت سال دفاع مقدس در مقابل تهاجم دشمن، با دانش، تجربه و فداکاری، سینه سپر کردند و در زمان صلح با کارآمدی و آمادگی کامل، مایه‌ اطمینان و آرامش خاطر ملت شدند. امدادرسانی‌های ارتش و دیگر نیروهای مسلح به مردم در جریان حوادث طبیعی و اخیرا درمقابله با شیوع کرونا حیاتی، اثربخش و گره گشای بسیاری از مشکلات بوده است. ؛ چراکه این نیروهای مومن و فداکار با اعتقاد قلبی و با همه‌ وجود و امکاناتِ خود به کمک مردم می‌شتابند.
رییس مجلس شورای اسلامی با تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌های این غیورمردان، روز ارتش جمهوری اسلامی را به جمیع ارتشیان شجاع و با ایمان تبریک گفت و توفیقات روزافزون‌ آنها را در تداوم دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی، امنیت و تمامیت ارضی کشور با پیروی از تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و هم افزایی با دیگر نیروهای نظامی و انتظامی کشور از خداوند متعال خواستار شد.
مراسم «رژه خدمت» ارتش با شعار «مدافعان وطن، یاوران سلامت» صبح امروز با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرلشگر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش، امیر دریادار حبیب الله سیاری معاون هماهنگ کننده ارتش، امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش، امیر سرتیپ عزیز نصیر زاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ علیرضا صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش در مرکز آموزش‌های شهید امان‌اللهی نیروی زمینی ارتش در تهران و همزمان در سراسر کشور برگزار شد. در این مراسم پیام رییس جمهوری به مناسبت روز ارتش توسط وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرائت شد و پس از سخنرانی مقامات عالیرتبه ارتش، نمونه‌هایی از تجهیزات رفع‌آلودگی، بیمارستان‌های سیار، خودروهای طراحی و بهینه شده و همچنین کمک‌های مومنانه کارکنان ارتش برای امدادرسانی به ملت شریف ایران در مبارزه با ویروس کرونا از مقابل جایگاه ویژه عبور کرد.
این رژه همزمان با تهران در ۲۴ مرکز استان برگزار و یگان‌های حاضر در آن بلافاصله پس از عبور از جایگاه، برای رفع آلودگی و ضد عفونی معابر و همچنین اقدامات مردم‌یاری بلافاصله به مناطق کم برخوردار و دورافتاده اعزام شدند. امام خمینی (ره) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۸ روز ۲۹ فروردین را «روز ارتش» نامگذاری کردند. از همان سال تاکنون در این روز، یگان‌های نمونه ارتش جمهوری اسلامی یاران در استان‌های کشور مراسم ویژه‌ای برگزار می‌کنند که امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا این مراسم در قالب «رژه خدمت» یگان‌های ارتش با عنوان «مدافعان وطن یاوران سلامت» برگزار شد که نمایش جنبه‌ای دیگر از خدمات و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی است.


کد مطلب: 211027

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/211027/رونمایی-سامانه-ارتش-محو-کرونا-تاخیر-افتاد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir