به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۳۰ ساعت ۰۸:۴۴
کد مطلب : ۲۱۱۰۴۶

بحران خواب در آمریکا از ترس کرونا

گروه علمی: نتایج یک تحقیق نشان داد: بیش از سه چهارم از آمریکایی‌ها در بحبوحه همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ دچار اختلال خواب شده‌اند.
بحران خواب در آمریکا از ترس کرونا
به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده است: با همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ ده‌ها هزار نفر از مردم آمریکا جان خود را از دست داده و زندگی روزانه بیشتر آنان با اختلال مواجه شده است. بسیاری از مردم این کشور به دلیل ترس و اضطراب از وضعیت آینده به مشکل بی‌خوابی دچار شده‌اند.در این بررسی محققان به مطالعه روی الگوی خواب ۱۰۱۴ نفر در دوران همه‌گیری بیماری کووید-۱۹ پرداخته که مشخص شد: الگوی خواب ۷۷ درصد از این افراد تحت تاثیر شیوع کروناویروس قرار گرفته است.شرکت‌کنندگان در این مطالعه بین ۱۸ تا ۶۵ سال بوده‌ و بیش از نیمی از آنان زن بوده‌اند.
به گفته محققان آمریکایی ۴۸ درصد از این افراد اظهار کرده‌اند که اضطراب عامل اصلی بیدار ماندن آنان است. مچنین ۲۶ درصد دیگر به دلیل نگرانی در رابطه با سلامت اعضای خانواده دچار بی‌خوابی شده‌اند. علاوه براین، ۲۳ درصد به دلیل تنهایی یا رعایت نکردن برنامه خواب منظم دچار مشکل شده‌اند.همچنین این افراد به این پرسش که چگونه به بهبود روند خواب خود کمک می‌کنند پاسخ داده و مشخص شد: این افراد با خودداری از پیگیری اخبار، مطالعه کتاب پیش از خوابیدن، مصرف مکمل‌ها، مدیتیشن و یوگا به دنبال خواب راحت هستند.