به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۱ ساعت ۲۲:۴۷
کد مطلب : ۲۱۱۰۷

وضع فوق‌العاده امنيتي در مصر پايان يافت

گروه بين الملل: سخنگوی دولت موقت مصر گفت: وضعیت فوق‌العاده سه ماهه در این کشور پایان یافته است.
وضع فوق‌العاده امنيتي در مصر پايان يافت
دولت موقت مصر امروز در بیانیه ای اعلام کرد که منع آمد و شد از امروز سه شنبه لغو می‌شود. دادگاه قضایی اداری مصر حکم لغو حالت فوق العاده را از ساعت چهار بعد از ظهر امروز به وقت محلی پس از گذشت سه ماه از زمان متفرق کردن اعتراضات طرفداران اخوان المسلمین در 14 آگوست سال جاری، صادر کرد. منابع رسانه ای مصر اعلام کردند که استقرار نیروهای ارتش مصر برای کمک به نیروهای پلیس جهت تامین امنیت در خیابا های شهر، ادامه خواهد یافت.

"ماری هارف"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: ما از همان آغاز مخالف وضع حالت فوق العاده در مصر هستیم و پایان یافتن سریع آن را از مقامات دولت موقت مصر درخواست می کنیم.
هارف همچنین از قاهره خواست فضایی در کشور ایجاد کند که تمام طیف های جامعه مصری بتوانند از حق آزادی تجمعات و آزادی بیان استفاده کنند.

پیشتر دولت مصر حالت فوق العاده در این کشور را که از زمان سرنگونی محمد مرسی رئیس جمهور سابق توسط ارتش در تاریخ سوم ژوئن و نیز تظاهرات هواداران وی، بحرانی شده است، را به مدت دو ماه دیگر تمدید کرده بود و برخی از مقامات مصری قصد داشتند بار دیگر نیز این قانون را تمدید کنند. عدلی منصور، رئیس جمهور موقت مصر پیش از این طی سخنانی اعلام کرده بود که قانون حالت فوق العاده این بار تمدید نخواهد شد.
مرجع : تسنيم