به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۸:۳۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۱/۳۱ ساعت ۱۷:۱۷
کد مطلب : ۲۱۱۳۷۰

8 ترفند ساده که از خراب شدن کابل شارژر تلفن همراه شما جلوگیری خواهد کرد

گروه تکنولوژی:
8 ترفند ساده که از خراب شدن کابل شارژر تلفن همراه شما جلوگیری خواهد کرد
یکی از مهمترین موارد خرید لوازم جانبی گوشی موبایل شارژر موبایل است. همیشه به همراه گوشی‌های همراه شارژر مناسب خود گوشی هم ارائه می‌شود ولی بیشتر این شارژرها در اثر استفاده نادرست در زمان کوتاهی دچار مشکل می‌شوند. همانطور که در این مقاله که در اینجا آورده شده است به چند مورد مهم که قبل از انتخاب تلفن همراه باید به آن‌ها توجه کرد اشاره می‌شود، اولویت استفاده از لوازم جانبی است که همراه گوشی ارائه می‌شود و باید در حفظ و نگهداری انها نهایت دقت را به عمل اورید تا مجبور نشوید که دوباره شارژر و سایر لوازم جانبی را تهیه کنید. در ادامه مقاله چند نکته برای جلوگیری از خراب شدن کابل شارژر گوشی همراه را با هم مرور می‌کنیم.

1-کابل شارژر گوشی خود را نوارپیچ کنید
آسیب پدیرترین قسمت کابل شارژ تلفن همراه قسمتی است که کابل به منبع تغذیه یا همان اداپتور متصل می‌شود. معمولا در این قسمت شارژر خمیده می‌شود و سیم کابل دچار پارگی می‌شود. برای جلوگیری از این وضعیت می‌توانید قسمت‌های آسیب پذیر کابل را با استفاده از چسب برق قوی تر کنید. در این حالت مقداری از چسب برق را به دور کابل شارژر گوشی موبایل می‌چرخاید تا سیم به قدری ضخیم شود که به صورت ایستاده قرار بگیرد و دچار خمیدگی نشود. البته چسب برق معمولا بعد از مدتی دچار پوشیدگی می‌شود و حالت چسبناک ناخوشایندی ایجاد می‌کند باید دقت کنید که به موقع چشب را تعویض کنید.

2-در هنگام شارژ کردن از گوشی استفاده نکنید
حتما تا بحال بارها به این نکته برخورد کرده اید که می‌گویند در هنگامی که گوشی تلفن سامسونگ به شارژ متصل است از حرف زدن با گوشی و بطور کلی استفاده از گوشی خودداری کنید. البته این نکته در مورد تمام مدل‌های گوشی همراه موجود در بازار از گوشی موبایل سامسونگ و هواوی گرفته تا انواع گوشی آیفون صدق می‌کند. استفاده از گوشی همراه در حال شارژ علاوه بر اینکه ممکن است باعث خسارت داخلی گوشی و در مواردی اتصالی و منفجر شدن گوشی شود، بدلیل اینکه باعث می‌شود کابل شارژ در حین صحبت در جهات مختلف حرکت کند و بچرخد و خم شود، در دراز مدت باعث از بین رفتن و استهلاک کابل شارژر گوشی می‌شود.
 پس برای جلوگیری از آسیب‌های احتمالی بهتر است که در مدت زمانی که گوشی به شارژر متصل اس، گوشی بدون استفاده و کاملا بی حرکت در گوشه ای قرار داده شود.

3-اتصال صحیح شارژر به دستگاه موبایل و پریز برق

اگر در هنگامی که شارژر به منبع برق متصل است کابل در معرض کشش و یا پیچش و چرخش زیاد قرا بگیرد سیم‌های برقی که درون کابل قرار دارند در معرض آسیب و پارگی قرار می‌گیرند و کابل شارژر قطع می‌شود. پس گوشی موبایل خود را در فاصله مناسب از منبع برق و پریز قرار دهید تا کابل در حالت عادی خود قرار بگیرد. اتصال نصفه و نیمه باعث قطع متناوب جریان برق به داخل گوشی همراه می‌شود که این موضوع در دراز مدت بر کیفیت باتری گوشی تاثیر می‌گذارد. همانطور که در نکات مربوط به افزایش طول عمر باتری تلفن همراه می‌خوانیم، اتصال صحیح کابل باعث افزایش عمر مفید باتری می‌شود.

4-از پیچ خوردن و گره زدن کابل شارژر گوشی خودداری کنید
اگر از جمله افرادی هستید که عادت دارید کابل شارژر گوشی و یا سیم هندزفری را دائم دور دست خود بپیچید و آن را خم و راست کنید و همش در حال بازی با سیم شارژر هستید، باید بدانید که این کار باعث کاهش طول عمر کابل شارژر گوشی می‌شود.سیم‌های برقی که درون کابل قرار دارند بسیار ظریف هستند و باید نهایت دقت را در هنگام استفاده از کابل به عمل آورید. امروزه وسایل جذاب و فانتزی زیادی به عنوان جای کابل شارژر به فروش می‌رسند که می‌توانید با استفاده از انها از کابل شارژ گوشی همراه خود محافظت کنید.

5- شارژر گوشی را در دمای مناسب نگهداری کنید
بسیاری از افراد عادت دارند که کابل گوشی را پس از استفاده در همان وضعیت اتصال به پریز برق رها می‌کنند . این کار باعث می‌شود در صورتی که جریان یهویی برق پیش بیاید، کابل در معرض آسیب قرار بگیرد. بهتر است بعد از استفاده کابل را جمع کنید. همچنین از قرار داردن کابل شارژر در معرض نور خورشید و در همای گرم و هوای سر خودداری کنید. افزایش و کاهش دمای ناگهانی تاثیر مخربی بروی کابل شارژر می‌گذارد و در دراز مدت باعث پوسیدگی کابل شارژر می‌شود.
برخی از افراد کایل شارژر و یا هندزفری خود را در اتومبیل رها می‌کنند. باید بدانید که جنس کابل‌ها از پلاستیک است و در معرض نور خورشید قابلیت ذوب شدن دارد.

6-استفاده از سیم پیچ‌های فنری و یا محافظ

گفتیم که آسیب پذیرترین قسمت کابل گوشی، بخش اتصال به منبع تغذیه است. بری ثابت نگه داشتن این بخش می‌توانید از سیم پیچ‌های فلز استفاده کنید. کابل شارژر را وارد سیم پیچ فلزی کنید و آن را در همان قسمت اتصال به آداپتور ثابت کنید به این صورت سیم همیشه حالت ایستایی دارد و خم نمی شود.
البته در حال حاضر محافظ‌های فانتزی و جذابی برای این قسمت کابل شارژ طراحی شده است که در برخی موارد از آیتم‌ها کارتونی و شخصیت‌های محبوب فیلم‌ها و کارتون‌ها برای طراحی آن استفاده شده است. این سیم پیچ و یا محافظ‌ها را ی تونید بطور دائم در محل اتصال کابل به آداپتور قرار دهید و نیاز نیست که آن را جدا کنید. علاوه بر ظاهر جذابی که ایجاد می‌کنند برای محافظت از خم شدن و پیچش کابل شارژ بسیار موثر هستند.
برخی از افراد که ذوق و حوصله بیشتری دارند از بافت‌های کاموایی و رنگی رنگی برای حفاظت این بخش حساس کابل شارژر استفاده می‌کند. با یک جستجوی ساده می‌توانید انواع مختلف محافظ‌ها برای کابل شارژر را بیابید.

7-استفاده از کابل شارژ مخصوص و تقویت شده
اگر در همان ابتدا از شارژر و لوازم جانبی گوشی همراه خود به خوبی مراقبت کنید و یا کابل شارژ مناسبی تهیه کنید می‌توانید هزینه‌های خرید مجدد کابل را کاهش دهید. می‌توانید از شارزر‌های مخصوص تقویت شده استفاده کنید که خدشان داری محافظ مخصوص در برابر کشیدگی و خم شدن هستند و کار شما را آسان کرده اند.

8-تهیه کابل شارژ و لوازم جانبی اصل
گفتیم که بهتر است تا جایی که می‌توانید از کابل و لوازم جانبی گوشی همراه خود که در هنگام خرید عرضه می‌شود به خوبی مراقبت کنید تا دچار خرابی نشوند ولی اگر نیاز به خرید مجدد این لوازم داشتید به نمایندگی‌ها و مراکز معتبر فروش لوازم جانبی موبایل مراجعه کنید و از خرید این موارد از دستفروش‌ها و یا فروشنده‌های مترو خودداری کنید. استفاده از لوازم جانبی با کیفیت پایین اگرچه در ابتدا هزینه کمتری دارند اما چون به زودی خراب می‌شوند و نیاز به خرید مجدد دارید باعث افزایش هزینه‌های نگهداری موبایل و کاهش طول عمر مفید گوشی و  باتری آن می‌شوند.