به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۱ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۲۱۱۵۳۳
برای حمایت از کادر درمانی در سراسر جهان

کنسرت ده‌ها خوانندۀ سرشناس به ابتکار لیدی گاگا

کنسرت ده‌ها خوانندۀ سرشناس به ابتکار لیدی گاگا
گروه هنری: لیدی گاگا کنسرتی با شرکت ده‌ها خوانندۀ سرشناس برای حمایت از کادر درمانی در سراسر جهان برگزار می‌کند.
سِلین دیون، آنجِل، رولینگ استون، التون جان، پُل مک کارتنی و ده‌ها ستارۀ سرشناس دیگر دنیای موسیقی، شنبه و یکشنبه، هر یک از قرنطینۀ خود، کنسرتی شش ساعته برای قدردانی و حمایت از کادر درمانی سراسر جهان اجرا کردند. این کنسرت به ابتکار سازمان غیردولتی «گلوبال سیتیزن» با حمایت سازمان بهداشت جهانی و لیدی گاگا به افتخار پزشکان، پرستاران و همۀ دیگر پرسنل بیمارستانی و پژوهشی که با شیوع ویروس کرونا و درمان بیماران مبتلا به کوویدـ١٩ مبارزه می‌کنند، تدارک دیده شد. این کنسرت که «جهان واحد، با هم در خانه» نام گرفته، بگفتۀ هوگ اِونس، رئیس سازمان «گلوبال سیتیزن» بازتاب «زمان یکپارچگی جهان در مبارزه با کوویدـ١٩» است. «گلوبال سیتیزن» باسازمان دادن این رویداد تلاش می‌کند همۀ مردم جهان را به حمایت از انجمن‌های خیریۀ محلی جلب کند. هوگ اِونس می‌پرسد «آیا در دوره ای هستیم که باید مرزها را ببندیم یا در فکر ساختار درمانی مردم در آنسوی کرۀ زمین باشیم؟» و خود پاسخ می‌دهد «کوویدـ١٩ به ما آموخت که یک بیماری در نقطه‌ای از جهان می‌تواند به بیماری در همۀ جهان بدل شود». این کنسرت در کنار بسیاری تحولاتِ دیگرِ هفته‌های اخیر نمادِ یکپارچگی جهان و شهروندی همه در این سرزمین واحدی است که کرۀ زمین نام دارد.


روز شنبه لیدی گاگا، تیلور سوئیفت، پل مک‌کارتنی، گروه رولینگ استونز، بیانسه، و اپرا وینفری در یک برنامه تلویزیونی ويژه تشکیل یافته از بخش‌های موسیقی، کمدی، و روایت خاطرات و داستان‌های شخصی، از آنهایی که در بحران کرونا همچنان در خطوط مقدم می‌جنگند، تجلیل کردند. به گزارش رویترز، این رویداد با عنوان «یک جهان: با هم در خانه»، از طریق چندین شبکه تلویزیونی در آمریکا و سایر کشور‌ها پخش شد، که شامل ستارگان مشهور دنیای پاپ، و بزرگترین گردهمایی مجازی از چهره‌های مطرحی بود که تاکنون به نشان اتحاد و همدردی در بحران همه‌گیری جهانی کرونا جدا از هم، ولی در یک‌جا و در یک برنامه، جمع شده بودند. شرکت‌کنندگان در این کنسرت مجازی، که در خانه‌هایشان ویدیو ضبط کرده بودند، شامل التون جان، جنیفر لوپز، استیوی واندر، دیوید بکهام فوتبالیست بریتانیایی، میشل اوباما و لورا بوش، بانوان اول پیشین آمریکا، آندریا بوچلی، سلین دیان، بیلی آیلیش، بیل گیتس، و ده‌ها نفر دیگر بود.
این رویداد به سرپرستی سازمان بهداشت جهانی و گروه غیرانتفاعی «شهروند جهان»، داستان‌های شخصی معلمان، کادر مراقبت‌های بهداشتی، کارمندان سوپرمارکت‌‌‌‌ها، راننده‌های تحویل کالا، پستچی‌ها، و دیگر کارکنانی که در بحران کرونا در خطوط مقدم به خدمات خود ادامه می دهند، را نیز روایت کرد. این رویداد به جای گردآوری کمک‌های مالی عموم، کمپانی‌ها و گروه‌های بشردوستانه را تشویق به اهدای کمک‌های مالی به صندوق کووید۱۹ سازمان بهداشت جهانی کرد. به گفته سازمان دهندگان، تاکنون ۱۵۰ میلیون دلار اهدایی جمع کرده‌اند.
برچسب ها: لیدی گاگا