به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۲۱۱۶۳۷

تبعات كرونا، مهاجرت به آمریکا ممنوع می‌شود

گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید به‌دلیل شیوع ویروس کرونای جدید، فرمان اجرایی تازه‌ای صادر خواهد کرد که مهاجرت به خاک کشورش را موقتا معلق می‌کند.
تبعات كرونا، مهاجرت به آمریکا ممنوع می‌شود
دونالد ترامپ بامداد دوم اردیبهشت به‌وقت تهران در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است «در سایه حمله دشمنی نامرئی، همچنین به‌دلیل نیاز به محفاظت از کسب ‌و کار شهروندان آمریکای باعظمت ما، من فرمانی اجرایی صادر می‌کنم که مهاجرت به ایالات متحده را موقتا معلق می‌کند». خبرگزاری اسوشیتدپرس یادآوری کرده است که توئیت ترامپ دربرگیرنده جزئیاتی نیست و مشخص نیست به کدام یک از برنامه‌های مهاجرتی اشاره دارد. کاخ سفید هنوز واکنشی به توئیت رئیس‌جمهوری نشان نداده‌است.
به‌دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، روند صدور روادید معمول ورود به آمریکا، از جمله روادیدهای مهاجرتی، توسط کنسولگری‌های آن کشور در بسیاری از کشورها موقتا متوقف شده است. اظهارات ترامپ در حالی منتشر شده که شمار قربانیان ناشی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا به ۴۲ هزار نفر رسیده است. البته رئیس‌جمهوری آمریکا روز دوشنبه اظهار کرد به احتمال زیاد شمار قربانیان شیوع کووید-۱۹ در کشورش کم‌تر از برآوردهای پیشین و بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تن خواهد بود.
 
با این حال پیامدهای کووید-۱۹ بر اقتصاد آمریکا، همان‌طور که بر اقتصاد دیگر کشورها، همچنان در روندی تیره و تار رو به فزونی‌ست. در نخستین روز اردیبهشت در جریان رخدادی بی‌سابقه، بهای نفت آمریکا برای تحویل در ماه مه تا ۳۰۰ درصد نسبت به روز جمعه سقوط کرد و در برخی لحظات به منفی ۳۷ دلار رسید. همچنین خبرگزاری رویترز گزارش داده است که بیش از ۲۲ میلیون نفر در ایالات متحده خواستار دریافت مزایای ناشی از بی‌کاری شده‌اند. این آمار مربوط به ماه گذشته می‌شود، زمانی که آمریکا اجرای محدودیت‌ها و مقررات مختلف برای قرنطینه و جلوگیری از شیوع ویروس را آغاز کرد.
برچسب ها: دونالد ترامپ