به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ساعت ۱۲:۲۷
کد مطلب : ۲۱۱۶۶۷
حمایت حسین تهی از علی کریمی/عکس

توهین‌های ركیك رپر معلوم‌الحال به ستاره سابق فوتبال ایران و آسیا

گروه ورزشی: علی کریمی در ۲۴ ساعت گذشته به اظهارات پدر آرات حسینی و فحاشی‌هایی که نسبت به او در صفحه مجازی‌اش شده، سکوت کرده و به نوعی تمام اتفاقاتی که برای او افتاده را نادیده گرفته است.
توهین‌های ركیك رپر معلوم‌الحال به ستاره سابق فوتبال ایران و آسیا
به گزارش ورزش سه، از عصر دیروز یکشنبه بخاطر تصویر منتشر شده در صفحه اینستاگرام آرات حسینی که توسط پدر این كودك با استعداد درج شده و نشان می‌داد علی کریمی صفحه مجازی آرات را برای چند ساعت بلاک کرده، جنجال‌های زیادی برپا شد که تا این لحظه ادامه دارد. هجمه‌هایی که علیه علی کریمی به وجود آمد، بعد از آن اتفاق افتاد که تتلو (رپر معلوم‌الحال) در چند استوری به فحاشی و توهین‌های ركیك به کاپیتان سابق تیم ملی و پرسپولیس پرداخت و موجب شد تا هواداران مجازی او به صفحه کریمی حمله کنند. نظراتِ زیر دو پست آخر علی کریمی که بیشتر آنها حاوی الفاظ رکیک و توهین و در مقابل، واکنش‌ها و حمایت‌های طرفداران این ستاره پیشین تیم ملی ایران است، مجموعا به ۲۰۰ هزار کامنت رسیده که در فضای مجازی یک رکورد و اتفاق عجیب طی تنها ۲۴ ساعت به حساب می‌آید. با وجود این اتفاقات و حمایت‌هایی که از سوی هم‌بازیان سابق، فوتبالیست‌های فعلی، هنرمندان و هواداران فوتبال از علی کریمی اتفاق افتاده و تمام آنها به نیکی از بازیکن خوش تکنیک سابق ایران پرداخته‌اند، اما او واکنش جدی به این مسائل نداشته و تنها به انتشار یک تصویر و پیام کوتاه که بدون جنجال و دعوت به آرامش بوده، بسنده کرده است.

حسین تهی که سال‌ها قبل هم با تتلو دوستی داشته و اکنون تبدیل به مخالف او شده، در اینستاگرام پیامی منتشر کرده و ضمن حمایت از علی کریمی، اظهار داشته که با او گفت‌وگو کرده است: «داشتم با علی آقا صحبت می‌کردم. مشتی و خاکی... تن به حاشیه‌هایی که هدفشون مشخص هست، نمیده. قهرمانِ اصلی، حواسش هست که اسطوره و جاودان بمونه. »


اقدامات پدر آرات حسینی "کودک آزاری " است
آرات با ادامه این روند به جایی نمی‌رسد!

گفتنی اینكه، اخیراً  فیلمی از تمرین های ورزشی سخت آرات حسینی منتشر شده است. تمرین هایی که انجام دادنش برای یک کودک بیش از آنکه مفید باشد مضر است. پدرش تحت این عنوان که او یک استعداد است آرات را به کارهایی وادار می کند که مشخصاً به لحاظ روحی و بدنی آزار تلقی می شود. نکته جالب در مورد آرات این است که او سه سال پیش در کمیته ملی المپیک به عنوان یک استعداد تست داد و آن‌جا کارشناسان وقت به پدر او گفتند آرات گرچه بااستعداد است ولی در سنی است که باید بچگی کند و این حجم از فشار روی او کار درستی نیست. از طرفی در گذشته هم نمونه‌های مشابه آرات وجود داشتند که میان هیاهوی رسانه‌ای و فشار بالایی که تحمل می‌کردند نتوانستند به جایی برسند و استعدادشان از بین رفت. در مورد آرات هم هیاهوی ایجاد شده از طرف خانواده‌اش و افرادی که از او تعریف می‌کنند، روی آینده او تاثیر جدی خواهد گذاشت.
 
آرات که طبق گفته پدر، به انگلیس رفته تا در آکادمی لیورپول تمرین کند موافقان و مخالفان زیادی را در این زمینه داشته است. دو رویکرد نسبت به این ویدیو و اتفاقات قبل از آن وجود دارد؛ برخی عقیده دارند آرات به نوعی به صورت ناخواسته در حال پیاده کردن خواسته‌های پدرش است و این رفتار نوعی کودک‌آزاری محسوب می شود اما گروه دیگر می گویند که آرات استعداد بالایی دارد که با تمرین به چنین جایگاهی رسیده که حالا دنیا او را می‌شناسد و بیش از یک میلیون دنبال‌کننده در اینستاگرام او اتفاق خوشایندی است.
اصل ماجرا اما این است که آرات از یک سالگی با تصمیم پدر به سمت حرکات با توپ و البته ورزش‌های سنگین عضلانی روی آورد و ویدیوهایی از او منتشر شده که از شدت سنگین تمرینات بدنسازی گریه می کند اما پدر او را از تمرین کردن منع‎‌‌‎ نمی‌کند. همین اتفاق در واقع اجباری بودن این حرکات را اثبات می کند که به صورت خودخواسته یک کودک یک ساله وارد این مسیر نشده است. عکس های کودکی آرات نشان می دهد که ظاهر او اصلا غیرعادی نیست اما به مرور و در سن پنج و شش سالگی، بدن او عضلانی و پُر مو شده است. مساله ای که مصرف داروی عضله‌ساز را برای او بیش از پیش تقویت می کند. موضوعی که پدرش البته تکذیب می کند.

حامد علمایی، مدد کار اجتماعی و عضو انجمن حمایت از کودکان در گفت و گو با روزنامه آفتاب یزد می‌گوید:« وقتی آرات ۶ ساله مجبور است هر روز تمرین کند و پودر مصرف کند، ما نمی‌توانیم بگوییم این شرایط واقعا انتخاب خود آرات بوده است؟ من به شدت تردید دارم نسبت به این موضوع و به قطعیت می‌توانم بگویم که این انتخاب آرات نبوده است. آرات در یک مسیر از پیش تعیین شده و انتخاب شده قرار گرفته است.»
در اینجا حامد علمایی تاکید می کند که آرات صرفا با تصمیم پدر بوده که به این مسیر رفته: «این خیلی مهم است که کودکان شرایطی را داشته باشند تا در زمینه‌ای که در آن استعداد دارند بتوانند فعالیت کنند، ولی من در مصاحبه‌های پدر آرات خواندم که گفته بود چند روز قبل از تولد آرات تصمیم خودم را گرفته بودم و علتش هم این بود که من میوه فروش بودم و یکی از اقوام به من گفت: پسرت هم یکی می‌شود مثل خودت! من آنجا تصمیم گرفتم تا این گزاره را تغییر بدهم و از پسرم یک شخصیت خیلی بزرگتر از خودم بسازم. این صحبت‌ها نشان می‌دهد که معروف شدن و محبوب بودن و این سبک زندگی انتخاب پدر آرات بوده است و خواسته خود آرات نبوده است». ماجرایی که حالا باید بررسی شود این است که آیا آرات بچگی کرده است؟ ایا او به راحتی توانسته تمام کارهایی که کودکان تا شش هفت سالگی خود انجام می دهند و خاطره سازی می کنند را انجام دهد یا صرفا با حضور در فضای مجازی و کسب شهرت، به نوعی دچاره تخیله روانی پدرش است و بس؟