به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۲ ساعت ۱۶:۳۳
کد مطلب : ۲۱۱۷۲۱

جزییات بمباران مجدد دیشب سوریه توسط اسرائیل

جزییات بمباران مجدد دیشب سوریه توسط اسرائیل
گروه بین‌الملل: شب گذشته، جنگنده‌های رژیم اسرائیلی چند ساعت پس از دیدار وزیر خارجه ایران با بشار اسد در دمشق بار دیگر مواضع شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران در سوریه را بمباران کردند. 

گروه دیده‌بان حقوق بشر سوریه مستقر در لندن روز سه‌شنبه، دوم اردیبهشت، از بمباران جنگنده​‌های اسرائیلی علیه مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در منطقه تدمر (پالمیرا) خبر داده است. خبرگزاری دولتی سوریه "سانا" نیز ضمن تائید خبر بمباران جنگنده‌​های اسرائیلی نوشته است که سامانه دفاع هوایی این کشور موفق شده است در آسمان شهر تدمر در شرق حمص با "تجاوز" اسرائیل مقابله و چندین موشک اسرائیلی را ساقط کند. براساس این گزارش جنگنده‌های اسرائیلی مراکز نظامی ارتش سوریه در اطراف شهر تاریخی تدمر را  مورد هدف قرار داده‌​​​اند. درباره خسارات وارده و شمار کشته‌شدگان و مجروحان احتمالی گزارشی منتشر نشده است. خبرگزاری آلمان گزارش داده است که سخنگوی ارتش اسرائیل در مورد این گزارش‌​ها اظهارنظری نکرده است.
جنگنده‌های اسرائیلی بارها مواضع شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران در سوریه را بمبارن کرده‌‌ا‌ند. تهران در جنگ داخلی سوریه از رژیم بشار اسد حمایت کرده و با اعزام ده​ها گروه شبه‌نظامی شیعی و حزب‌الله لبنان مانع سقوط این رژیم شده است. در شهر حمص سوریه علاوه بر نیروهای رژیم بشار اسد، شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران و نیروهای حزب‌الله لبنان حضور دارند. از آغاز جنگ داخلی سوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون اسرائیل صدها بار مواضع نیروهای بشار اسد، پایگاه‌های نظامی ایران و گروه‌های تحت حمایت ایران در سوریه را بمباران کرده است. حمله اسرائیل علیه مواضع شبه نظامیان تحت حمایت ایران چند ساعت پس از ملاقات محمدجواد ظریف با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در دمشق انجام گرفت. در دیدار وزیر خارجه ایران با بشار اسد درباره تحولات سوریه و شیوع بیماری کرونا تبادل نظر شده است.
در همین حال،  به نقل از تایمز آو اسراییل، بنیامین نتانیاهو مدعی شد: درس عبرت هولوکاست برای ما هوشیاری بی‌وقفه است. تهدیدهای اسلام افراطی به رهبری جمهوری اسلامی در شرایط کرونا محو نشده است آن‌ها هنوز اینجا هستند و ما برای پاسخ به آن‌ها از همیشه مصمم‌تر و آماده‌تریم و آماده‌ایم تا هر خطری را دور کنیم.

 
برچسب ها: بشار اسد بمباران