کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

میهن طرح، محیطی جدید برای طراحان و کاربران مارکت گرافیک

2 ارديبهشت 1399 ساعت 17:02

گروه کسب و کار: وجود مارکت های گرافیک امروزه امری ضروری و بسیار کارا در حوزه تولید محتوای دیجیتال و تبلیغات است. طراحی المنت های گرافیکی از پایه، در اکثر موارد توجیهی نداشته و بیش از حد زمان‌بر و هزینه‌بر است. لذا مدت هاست که کاربران مبتدی تا حرفه ای برای ایجاد انواع طرح های گرافیکی مثل بنر، کارت ویزیت، تراکت، بنرهای اینستاگرامی، پوستر، بروشور و غیره، از طرح های آماده ارائه شده در مارکت های این حوزه بهره می‌برند.


مارکت های معتبر گرافیک که از کیفیت و تنوع مطلوبی برخوردار هستند، تا سالیان پیش تماما خارجی بودند و نمونه ایرانی مارکت گرافیک مناسب موجود نبود. این فقدان، موجب ایجاد مشکل در روند کاری بسیاری از طراحان و کاربران بود، چراکه بسیاری از طرح های آماده که مربوط به مناسبت های ملی مذهبی یا صنایع مربوط به فرهنگ ایرانی باشند، در این مارکت های خارجی یافت نمی شدند. ضمنا بسیاری از طرح های آماده خارجی، همخوانی لازم با فونت ها و محدودیت‌های زبان فارسی را دارا نبودند.
مشکلاتی که ذکر شد موجب عدم کارایی این مارکت ها برای کاربران ایرانی بوده، و کاربران را ملزم به طراحی گرافیکی از پایه و یا استخدام گرافیست برای کارهای ساده می‌کرد و کاربران علاوه بر صرف زمان زیاد، هزینه هنگفتی را نیز متحمل می‌شدند.

تحول در مارکت گرافیک ایران
از سال 1389، سایت میهن طرح  (mihantarh.com) به عنوان اولین و بزرگترین مارکت گرافیک ایرانی این مشکل را رفع نموده و شروع به ایجاد محیطی جذاب و کارا برای هموطنان عزیز کرده است. در این مارکت، محیط و رابطه‌ای دوطرفه برای طراحان ارائه کننده و کاربران به عنوان مصرف کنندگان طرح های گرافیکی ایجاد شده، و نیازهای هر دو سمت به خوبی مرتفع شده است. به نحوی که فروش طرح های گرافیکی، و همچنین دریافت و استفاده از آن ها از هر زمان دیگری ساده تر گشته است.

مزایا مارکت میهن طرح برای گرافیست ها و کاربران مبتدی
فایل های گرافیکی ارائه شده در مارکت میهن طرح، نه تنها برای گرافیست های حرفه‌ای و افراد توانمند در این حوزه بسیار مفید و کاراست، بلکه نیاز افراد مبتدی را نیز برای ایجاد طرح های گرافیکی مورد نیاز در کسب و کار یا زندگی روزمره برطرف می‌سازد.
بسیاری از کاربران که دانش ابتدایی درمورد نحوه کار با برنامه فوتوشاپ یا دیگر ویرایشگرها را دارند، می‌‌توانند با استفاده از طرح های آماده و لایه باز ارائه شده در میهن طرح، در کوتاهترین زمان و با سلیقه خود نیازهای گرافیکی خود را مثل کارت ویزیت، پست اینستاگرامی، پوستر و... طراحی کرده و بدون نیاز به هزینه اضافی تامین نمایند. گرافیست های حرفه ای نیز از این طرح های لایه باز به عنوان بستر کلی و یا بخشی از طراحی های خود بهره گرفته و در زمان و هزینه خود صرفه جویی می‌کنند.

امکانات مارکت میهن طرح برای طراحان و تولیدکنندگان فایل های گرافیکی
مارکت میهن طرح نه تنها نیازهای کاربران را در زمینه گرافیک برطرف ساخته، بلکه یک محیط و بازار مناسب برای طراحان نیز ارائه کرده است. طراحان و گرافیست های توانمند و حرفه ای کشورمان نیز می‌توانند به سادگی فایل های گرافیکی که طراحی نموده اند را در مارکت میهن طرح به مشتریان ارائه کرده و یک درامد دائمی مناسب را برای خود رقم بزنند. به این نحو، طراحان می‌توانند در آن واحد، با تعداد کثیری از مشتریان حوزه گرافیک در ارتباط بوده و درامد خود را افزایش دهند.

خدمات و فایل های گرافیکی ارائه شده در مارکت میهن طرح
دیگر مزیتی که مارکت میهن طرح را از سایر مارکت ها متمایز ساخته، ورود این مارکت به حوزه هایی غیر از طرح های لایه باز گرافیکی است؛ لذا این مارکت تبدیل به یک پکیج کامل و همه جانبه برای طراحان شده و مانند یک محیط بزرگ و متنوع برای برطرف سازی تمامی نیازهای کاربران در زمینه‌های مختلف عمل می‌کند.

• بخش گرافیک
در بخش گرفیک مارکت میهن طرح، همانطور که ذکر شد شما به آرشیو متنوع و کاملی از طرح لایه باز بنر (ازجمله بنرهای ملی مذهبی)، کارت ویزیت، تراکت، بروشور، پوستر، کاتالوگ، بنرهای اینستاگرامی، ست های اداری و تبلیغاتی و غیره دست خواهید یافت. علاوه بر این مجموعه کاملی از لوگو، آیکون، وکتور و عکس های استوک تبلیغاتی برای استفاده طراحان در این مارکت گرافیک ارائه شده است.

•    بخش ویدیو
حوزه تبلیغات و تولید محتواهای گرافیکی این روزها از عکس و پوستر فراتر رفته و وارد ویدیو مارکتینگ شده‌ است؛ چراکه ویدیوها به دلیل جذابیت بیشتر و پتانسیل تاثیرگذاری بیشتر بر روی مخاطب، به مرور محبوبیت بالاتری پیدا کرده‌اند. برای طراحی انواع ویدیو نیز شما به سادگی می‌توانید از فایل های آماده استفاده کنید. پروژه افترافکت، پروژه پریمیر، فوتیج ویدیویی، موشن گرافیک، پلاگین، پریست و جلوه های ویژه ارائه شده در مارکت میهن طرح به شما در ساخت ویدیوهای تبلیغاتی، آموزشی و... جذاب و حرفه‌ای یاری خواهند رساند.

•  بخش صوت
مارکت میهن طرح علاوه بر موارد مذکور، مجموعه کامل و گسترده‌ای از فایل های صوتی را نیز به کاربران خود ارائه نموده تا ساخت ویدیوهای متنوع، فیلم و موسیقی را نیز آسان سازد. فایل های افکت صوتی، موزیک زمینه، موزیک لوگو، موسیقی متن فیلم، موزیک های ورزشی ورزشی و غیره، از مواردی هستند که میهن طرح در این زمینه به کاربران خود ارائه می‌دهد و تدوین فیلم، تیزر یا ویدیو را برای تدوینگران تسهیل می‌نماید.
درنهایت مارکت میهن طرح با ایجاد چنین محیط متنوع و گسترده‌ای درنظر دارد که تمامی طراحان و کاربران حوزه گرافیک را مستقل سازد و تمامی نیازهای آنان را در این محیط رفع نماید.
 


کد مطلب: 211733

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/211733/میهن-طرح-محیطی-جدید-طراحان-کاربران-مارکت-گرافیک

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir