به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۰۳:۵۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ساعت ۰۸:۲۷
کد مطلب : ۲۱۱۷۹۰
سنای آمریکا بسته حمایتی ۵۰۰ میلیارد دلاری را تصویب کرد

صدور کارت سبز آمریكا برای ۶۰ روز معلق شد

صدور کارت سبز آمریكا برای ۶۰ روز معلق شد
گروه بین‌الملل: رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا گفت منع پذیرش مهاجران جدید که برای مدت ۶۰ روز اعمال می‌شود برای آن دسته از متقاضیانی است که به دنبال اقامت دائم هستند.
دونالد ترامپ در نشست روزانه خبری خود درباره ویروس کرونا، در تشریح این تصمیم خود افزود: این تصمیم شامل کسانی که به دنبال حضور موقتی در آمریکا هستند، نمی‌شود. ممکن است مدت این ممنوعیت، در پایان ۶۰ روز تمدید شود و به شرایط اقتصادی دولت بستگی دارد. این تصمیم برای کسانی است که به دنبال گرین کارت هستند. رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه روز چهارشنبه این دستور العمل را امضا خواهد کرد، گفت: یک وقفه کوتاه برای پذیرش مهاجران جدید از تحلیل سیستم مراقبت سلامتی ما محافظت خواهد کرد.

ترامپ همچنین درباره بازگشایی اقتصاد آمریکا  گفت تا کنون ۲۰ ایالت آمریکا که ۴۰ درصد جمعیت آمریکا را دربرمی‌گیرد تمایل دارند با رعایت ایمنی، اقتصاد خود را بازگشایی کنند. رئیس جمهوری آمریکا درباره بسته دوم حمایتی هم گفت مقامات دولت من به شدت با اعضای کنگره درباره بسته حمایتی ۴۸۲ میلیارد دلاری کار کرده‌اند و از مجلس نمایندگان می‌خواهم که این لایحه را تصویب کند. میزان مرگ و میر ما تقریبا نیمی از بسیاری از کشورهای دیگر و یکی از پایین‌ترین کشورها در جهان است. بر اساس آخرین آمار منتشر شده، تا این ساعت آمریکا با شناسایی ۸۲۳ هزار و ۲۵۷ مبتلا به ویروس کرونا و داشتن ۴۴ هزار و ۸۰۵ جان باخته، در صدر کشورهای متاثر از کووید-۱۹ است.

رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به سوالی درباره شرایط جسمانی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی هم گفت: این گزارش‌هایی است که منتشر می شوند. ما نمی‌دانیم. من ارتباط بسیار خوبی با او داشته‌ام. ترامپ با بیان اینکه امیدوار است او در شرایط خوبی باشد، افزود: اگر او در شرایطی باشد که رسانه‌ها می‌گوید او در شرایط بسیار جدی قرار دارد. من بارها گفته‌ام اگر کسی دیگر در جایگاه من قرار داشت، ما می بایست در حال حاضر در جنگ با کره شمالی قرار می‌داشتیم.
وی تصریح کرد: اکنون حتی به جنگ با کره شمالی نزدیک نیستیم. من می توانم به کیم جونگ اون بگویم که موفق باشد. تا کنون هیچ کسی این گزارش‌ها را تایید نکرده است. این گزارشی بود که سی ان ان منتشر کرد. من اعتبار زیادی برای آن قائل نیستم. صبح سه شنبه برخی رسانه های غربی و همچنین رسانه های کره جنوبی از وخامت حال عمومی «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بعد از انجام یک عمل جراحی خبر دادند اما یک مقام دولتی در کره جنوبی این گزارش ها را تکذیب کرد.  یک منبع دولتی کره جنوبی روز سه شنبه به یونهاپ گفت هیچ علائم غیرعادی یا نشانه ای در رابطه با سلامتی رهبر کره شمالی تا کنون مشاهده نشده است رسانه های آمریکایی از جمله "سی ان ان" صبح امروز به نقل از منابع آمریکایی از وخامت حال «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی بعد از انجام یک عمل جراحی خبر داده بودند.

سنای آمریکا بسته حمایتی ۵۰۰ میلیارد دلاری را تصویب کرد
 مجلس سنای آمریکا روز سه شنبه دوم اردیبهشت به اتفاق آرا بسته حمایتی ۴۸۴ میلیارد دلاری برای مقابله با پیامدهای اقتصادی شیوع ویروس کرونا، کووید ۱۹، و کمک به بیمارستا‌ن‌های کشور را تصویب کرد. این بسته حمایتی برای تصویب به مجلس نمایندگان ارسال شده است.
به گزارش رویترز، این طرح پس از توافق مقام‌های کاخ سفید و رهبران کنگره و با رای شفاهی نمایندگان تصویب شد. طبق این گزارش، مجلس نمایندگان آمریکا قرار است تا روز پنجشنبه در خصوص این طرح تصمیم بگیرد. این چهارمین مصوبه کنگره برای مقابله با پیامدهای اقتصادی و اجتماعی شیوع ویروس کرونا در ایالت متحده است. در مجموع این چهار طرح تقریبا سه تریلیون دلار برای مقابله با شیوع کرونا تصویب شده است.
شمار قربانیان ویروس کرونا در ایالات متحده تاکنون به ۴۵ هزار نفر رسیده است و بیش از ۸۰۹ هزار نفر نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند. دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا خواستار تسریع در تصویب این طرح شده است. این طرح بیشتر مشاغل کوچک اختصاص دارد و بخشی دیگر نیز در اختیار ایالت‌ها و مقام های محلی قرار خواهد گرفت. پیش از این ۳۵۰ میلیارد دلار به مشاغل کوچک اختصاص داده شده بود. اما این بودجه خیلی سریع تمام شد و انتقادهایی در خصوص نحوه اختصاص آن مطرح شده بود.
 
به گزارش رویترز، منتقدان گفته بودند بخش اعظم بودجه قبلی را کسب و کارهای بزرگ و کسانی که رابطه بهتری با سیستم بانکی داشتند، دریافت کردند. در همین زمینه، رستوران زنجیره‌ای «شیک شک» اعلام کرد، ۱۰ میلیون دلاری وام دریافتی خود را پس خواهد داد. این شرکت پس از انتقادهای گسترده عمومی از اختصاص وام به این شرکت این خبر را اعلام کرده است. در همین زمینه، چاک شومر، رهبر اقلیت دموکرات در سنا نیز گفته است برای اطمینان از نحوه توزیع این بسته حمایتی، ۱۲۵ میلیون دلار آن به کسب و کارهای کوچکی اقلیت ها اختصاص خواهد یافت. به گزارش رویترز، این بسته حمایتی شامل اختصاص ۳۲۱ میلیارد دلار به کسب و کار و مشاغل کوچک ، ۶۰ میلیارد دلار به برنامه بلایای طبیعی، ۷۵ میلیارد دلار برای بیمارستان ها و ۲۵ میلیارد دلار برای تست کرونا در سراسر کشور خواهد بود. مقررات فاصله گذاری اجتماعی و قرنطینه در آمریکا باعث توقف بسیاری از مشاغل و کسب و کارها شده است. به گزارش رویترز تا روز سه شنبه ۲۲ میلیون نفر برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کرده‌اند.