به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۹:۲۷
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : ۲۱۱۸۳
«فوربس» منتشر کرد؛

شادترين كشورهاي جهان در سال 2013

گروه جامعه:​ دوهفته‌نامه «فوربس» در مطلبي كه به تازگي منتشر كرده است به معرفي شادترين كشورهاي جهان در سال 2013 ميلادي پرداخته است.
شادترين كشورهاي جهان در سال 2013
در اين فهرست باز هم اين «نروژ» است كه در صدر قرارگرفته است. از نكات جالب‌‌توجه اين فهرست مي‌توان به سقوط «دانمارك» اشاره كرد كه چهار سال متوالي دومين كشور شاد جهان بود اما در اين فهرست جديد، كشور وايكينگ‌ها در رده ششم قرارگرفته است.

ايالات‌متحده در اين فهرست در رتبه يازدهم قرار دارد. آلمان نيز كشور شانزدهم و انگلستان هفدهم است. نخستين كشور آسيايي حاضر در اين فهرست «سنگاپور» است كه رتبه هجدهم را به خود اختصاص داده است. دومين كشور آسيايي حاضر در بين شادترين كشورهاي جهان «هنگ‌كنگ» است كه در رده نوزدهم قرار دارد. اين مطلب را بخوانيد تا با هشت كشور نخست فهرست شادترين كشورهاي جهان آشنا شويد.

نروژ
«نروژ» در اروپاي شمالي واقع شده و پايتخت آن «اسلو» است. صنعت نفت حدود يك‌چهارم از توليد ناخالص داخلي اين كشور را تشكيل مي‌دهد. اين كشور چهارمين درآمد سرانه بالا در جهان را داراست. اين براي پنجمين بار متوالي است كه نروژي‌ها توانسته‌اند در رده نخست شادترين كشورهاي دنيا قرار بگيرند. مردمان اسكانديناوي بهترين ركوردها را از نظر اقتصادي و اجتماعي به نام خود ثبت كرده‌اند. تصوير بالا ساحل «برگن» را نشان مي‌دهد.

سوئيس
«سوئيس» با پيشرفتي چشمگير از رتبه نهم شادترين كشورهاي جهان به رتبه دوم در سال 2013 ميلادي رسيده است. ركوردهايي كه اين كشور ثبت كرده چشمگير است: سوئيس از نظر نوع حكومت در رده نخست كشورهاي دنيا قرار دارد. در زمينه آموزش بيست و هفتمين كشور دنياست. از نظر اقتصاد نيز دومين و از نظر وضعيت بهداشت و سلامت سومين كشور جهان است. تصوير بالا نمايي از شهر «داوس» را نشان مي‌دهد.

كانادا
«كانادا» ‏در شمال قاره آمريكاي شمالي قرار گرفته و دومين كشور پهناور جهان است. «كانادا» توانسته است رتبه خود را در بين شادترين كشورهاي جهان بهبود ببخشد. اين كشور از رده ششم خودش را بالا كشيده و در جايگاه سوم ايستاده است. اين كشور از نظر آزادي فردي بهترين كشور دنيا لقب گرفته است. علاوه بر اين «كانادا» از نظر آموزشي سومين كشور جهان است. تصوير ارتفاعات پررونق «كالگاري» در «آلبرتا» كانادا را نشان مي‌دهد.

سوئد
«سوئد» در شمال اروپا و در شبه‌جزيره اسكانديناوي قرار دارد. پايتخت و بزرگ‌ترين شهر اين كشور شهر استكهلم است. سوئد با مساحت ۴۴۹ هزار۹۶۴ كيلومتر مربع، سومين كشور بزرگ اروپا از نظر مساحت است. سوئدي‌ها جزو شهرونداني در جهان هستند كه از كيفيت بالاي زندگي برخوردارند. نرخ بيكاري در اين كشور پايين و اقتصاد آن برپايه مشاركت مردم در سرمايه‌گذاري‌ها استوار است. تصوير نمايي از مركز «استكهلم» را نشان مي‌دهد.

نيوزيلند
«نيوزيلند» در جنوب غربي اقيانوس آرام واقع شده است. اين كشور از دو جزيره بزرگ و تعداد زيادي جزيره كوچك تشكيل شده است. اين كشور اگرچه در رده پنجم شادترين كشورهاي جهان قرار گرفته است اما در برخي زمينه‌ها صدرنشين است: «نيوزيلند» اولين كشور اين فهرست از نظر آموزش، دومين كشور از نظر نوع حكومت و روابط اجتماعي است. تصوير، نمايي از بندر «اوكلند» در نيوزيلند را نشان مي‌دهد.

دانمارك
«دانمارك» در شمال اروپا قرار دارد و پايتخت آن كپنهاگ است. «دانمارك» به مدت چهار سال متوالي دومين كشور شاد جهان لقب گرفته بود اما در سال 2013 ميلادي با سقوطي چشمگير، ركورد چهار ساله خود را از دست داده و اكنون در رتبه ششم ايستاده است. اين كشور از نظر روابط اجتماعي سومين كشور دنياست اما از منظر اقتصادي بيست و سومين كشور اين فهرست است. تصوير نمايي از «كپنهاگ» را نشان مي‌دهد.

استراليا
«استراليا» ششمين كشور پهناور دنيا و پايتخت آن شهر«كانبرا» است. «سيدني» و «ملبورن» دو شهر بزرگ استراليا هستند. اين كشور داراي مرز خاكي با كشور ديگري نيست. استراليا همچنين سرزمين اصلي قاره اقيانوسيه به شمار مي‌آيد كه كوچك‌ترين قاره دنياست. «استراليا» از منظر كيفيت آموزشي دومين كشور اين فهرست و از نظر آزادي‌هاي شخصي سومين كشور جهان است. تصوير نمايي از «سيدني» را نشان مي‌دهد.

فنلاند
فنلاند در منطقه اسكانديناوي در شمال اروپا قرار داشته و پايتخت آن «هلسينكي» است. واحد پول اين كشور يورو است. فنلاند هشتمين كشور اروپا از نظر مساحت و كم‌تراكم‌ترين كشور از نظر جمعيت در اتحاديه اروپا است. اين كشور هرساله در صدر جدول كيفيت بالاي زندگي در جهان قرار مي‌گيرد. اين كشور از نظر امنيت چهارمين كشور حاضر در اين فهرست است. تصوير نمايي از پايتخت اين كشور «هلسينكي» را نشان مي‌دهد.
مرجع : اقتصاد ایران آنلاین

(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۲:۱۴
اگر لیست را برعکس کنیم ایران اول می شود ! (168945)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۶:۴۷
همین چند وقت پیش یه گزارش ایران رو یکی مونده به آخر گفته بود... (169064)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۲:۱۸
ایران کجاست؟
لابد از آخر اوله! (168948)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۵:۲۳
دیروز اعلام شد ایران و افغانستان افسرده ترین مردمان جهان را دارد . یکی از دلایل آن این است که جشن هایمان هم به مصیبت ختم می شود . دیگر این که موسیقی در ا (169043)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۲:۱۹
مرسی اروپای شمالی (168950)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۷:۵۲
مرسی نه افرین مرسی نام یک دیکتاتور است (169082)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۲:۳۰
بعد ایران چندمیه؟ (168959)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۴:۵۵
عزیزم سوال نداره دیگه! از آخر اوله دیگه ! معلوم نیست؟! (169034)
پارسا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۴:۵۷
کدوم تصویر منظورته؟! ما که بالا پایینه صفحه رو جارو زدیم چیزی ندیدیم؟! (169035)
ابراهیمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۲:۳۹
تصاویر در هنگام ترجمه جامانده است! (169166)
محمود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۲:۵۷
ایران چندم؟ (168971)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۰۳
عجججججججججججب تصاویر زیبا و با کیفیتی از این کشورها گذاشته بودین!!!!!!!!!!!!!!!!!
بهار جان نم نمک دارید پسرفت میکنید. مواظب باشید. (168973)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۰۴
ما کجاییم!!لابد اولیم البته از اخر (168975)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۲۸
ایران چندمه!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (168994)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۴:۲۱
من به دولت تدبیر و امید خیلی امیدوارم (169018)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۹:۲۷
زیاد امید وار نباش این دولت هم ادامه همان هاست هر چقدر دراین چند د... بهت خوش گذشته حالاهم..... (169106)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۴:۴۱
به قول مردم كره شمالى خودشون شادترين كشور دنيا و چين و ايران و كوبا در رتبه هاى بعدى هستند خخخخخخخخخ (169027)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۹:۰۸
این نشان دهنده این است که استفاده از حق مردم برای مردم بسیار بالاتر از اعتقادها و سلیقه​های شخصی برای بهین و پربار کردن زندگی مردمان ثمره می​بخشد که هم خدا را راضی می​کند هم انسان را. بنابراین در تنگنا نگهداشتن مردم چه از نظر قانون اساسی و چه از نگاه مردم به دولتشان ظلمی بیش به حساب نمی​آید. دیگر اینکه نشان می​دهد در دنیایی که به تمامی جانواران زمین احترام می​گذارند و حقوق زندگی بالاتر از هر حقی می​باشد، پیشرفت و امید حاصل آن کشور است. مگر ایران کمتر از آن کشورها سرمایه دارد؟ مگر نروژ چه دارد که ایران ندارد؟ بجز آزادی و حقوق مدنی کاملا انساندوست و مهربانی به تمامی موجودات زنده. یاد بگیریم. ما مرگ بر این و آن می​گوییم و آنها با شادابی زندگی را زیبا می​شمارند، این است فرق تمدن انسانی با تمدن قبیله​ای که شهری شده! (169097)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۰:۰۸
کشورهای غربی فقط در کشورهای خود به حقوق بشر و به قول شما حتی برای حیوانات ارزش قایلند و لی اگر به سابقه استعماری انها و حتی جنگ افروزیهای دهه های اخیر انهادر عراق و افغانستان و . . . توجه کنی متوجه خواهی شد تاکنون حدود یک میلیون انسان قربانی سیاستهای جنگ طلبانه انهاشده و بعلاوه در قبال کودتای نظامیان مصری و فتل عام مردم سکوت کرده اند چون در جهت منافعشان بوده بعلاوه بدشان نمی اید جنگ و ادمکشی دیگری در ایران به راه اندازند تا صنایع اسلحه سازی انها و اقتصادشان رونق یابد (169126)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۱:۳۳
حرف شما کاملا درست است ولی منظور من این بود که این کشورها در مرزهای خود چنین زندگی را برای مردمانشان فراهم کرده​اند. اول از خود شروع کن. حالا اینها اینهمه بد کرده​اند چرا ما طبیعت خود، زمین خود، آبهای خود، حیوانات خود، و خودمان را با رفتارهای بد و کثیف به هر نامی، خراب کنیم؟ می​توان ارتباطی بین این دو پیدا کرد اما آسانتر آن است که بگوییم ما هم می​توانیم فرهنگ ضعیف خود را بالا ببریم تا از زندگی بهتری، که فرهنگ شهروندی است، برخوردار شویم. اگر دولت ما حیوانی را نجس می​داند و احترامی به یک حیوان زبان بسته نمی​گذارد، همین دولت و مردمش هزاران بد دیگر به همدیگر تحمیل می​کنند. این تقصیر غرب نیست، از آیین ما و ضعف فرهنگی ماست. فرهنگ ما حرف زیاد دارد ولی عملی نشان نداده , آنها کم حرف زده​اند ولی آن زندگی که در حد یک انسان است را به مردم خود هدیه داده​اند. مخصوصا کشورهای اسکاندیناوی. بنظر من آنها به بالاترین مقام فرهنگی موجود در کره زمین دست یافته​اند. (169153)