به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ساعت ۱۲:۴۰
کد مطلب : ۲۱۱۸۸
جان کری: افزایش تحریم‌ها علیه ایران اشتباه است

سخنگوي کاخ سفید: تحریم‌هاي جدید یعنی جنگ

گروه بين‌الملل: سخنگوی ریاست جمهوری آمریکا هشدار داد: ملت آمریکا نمی خواهد به جنگ برود. آمریکایی ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ترجیح می دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.
سخنگوي کاخ سفید: تحریم‌هاي جدید یعنی جنگ
جي كارني به کنگره آمریکا هشدار داد تصویب تحریم‌هاي جدید علیه ایران به همه تلاش‌هاي دیپلماتیک برای دست‌یابی به راه حلی برای پرونده هسته‌ای ایران ضربه مي‌زند و منجر به جنگ شود. کارنی هشدار داد: ملت آمریکا نمی‌خواهد به جنگ برود. آمریکایی‌ها راه حل مسالمت آمیز را برای جلوگیری از دست‌یابی ایران به سلاح هسته‌ای ترجیح مي‌دهند. جایگزین این مسیر، اقدام نظامی است.

در همين حال، وزیر خارجه آمریکا معتقد است افزایش تحریم‌ها علیه ایران در وضعیت فعلی خطاست. کری در نشست غیرعلنی کمیته بانکی مجلس سنای آمریکا خواهان توقف اعمال تحریم‌هاي جدید علیه ایران شد تا دیپلمات‌هاي آمریکا و دیگر قدرت‌هاي جهانی بتوانند با تهران درباره مسئله هسته‌ای گفتگو کنند. کری از اعضای کنگره خواست درباره اعمال تحریم‌هاي جدید علیه ایران صبر پیشه کنند و صراحتا گفت: جان کری روز چهارشنبه پیش از ورود به جلسه با اعضای کمیته بانکداری سنای آمریکا که پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: امید ما این است که تحریم های جدید اعمال نشوند، به این دلیل ساده که اگر اعمال شوند، ممکن است از جانب کسانی که ما با آن‌ها مذاکره می‌کنیم فقدان حسن نیت تلقی شود.

وی افزود: این تحریم‌ها می‌توانند توانایی رسیدن به یک توافق را نابود کنند و ما را از گفت‌وگوهایی عقب بیاندازند که تحقق آن‌ها 30 سال طول کشید. کری با بیان این‌که «زمانی که سناتور ماساچوست بودم اعمال تحریم ها علیه ایران در مذاکره نقش داشت.»  افزود: اگرچه چنین اقداماتی به اقتصاد ایران فشار آورده و درآمدهای نفتی‌اش را کاهش داده است، تحریم‌ها به نوبه خود هدف اصلی نیستند. هدف اصلی بازداری ایران از تولید سلاح هسته‌یی است، چیزی که حتی اگر مذاکرات و توافقی وجود نداشته باشد هم می‌تواند اتفاق بیافتد. چارچوب توافق فعلی توانایی ایران برای رشد برنامه‌اش را محدود می‌کند و زمینه را برای شش ماه مذاکره درباره قسمت سخت‌ترش آماده می‌کند و اگر ایران از توافق خودداری کند، تحریم‌ها می‌توانند دوباره تشدید یابند. وزیر امور خارجه آمریکا گفت: حقیقت این است که ما تحریم‌ها را صرفا به خاطر تحریم‌ها اجرایی نکردیم. این کار را کردیم تا بتوانیم مذاکره کنیم.

با این حال دو تن از سناتورها پس از پایان نشست گفتند که توضیحات جان کری برای به تعویق انداختن تحریم‌ها قانع‌کننده نبوده است. سناتور جمهوری‌خواه باب کراکر گفت: در این نشست به جزئیات توافق اولیه‌ای که در ژنو بین ایران و شش کشور در جریان بود هیچ اشاره‌ای نشد.سناتور جمهوری‌خواه مارک کرک نیز گفت توضیحات مقام‌های حاضر در نشست «اصلا قانع‌کننده نبود». کمیته امور بانکی سنا پیش از این نیز یک بار بررسی تحریم‌های جدید علیه ایران را به درخواست دولت باراک اوباما به تعویق انداخته بود.

در همين زمينه يك سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: آنچه که ما هم اکنون مي‌خواهیم توقف موقت در اعمال تحریم‌هاي جدید علیه ایران است تا مطمئن شویم استراتژی قانون گذاری ما و استراتژی ما در مذاکرات در کنار یکدیگر و با همراهی هم حرکت مي‌کنند اما اعضای کنگره آمریکا گفته‌اند که خواهان افزایش تحریم‌ها علیه ایران هستند تا این کشور امتیازات بیشتری را در مذاکرات هسته‌ای ارائه کنند. ایران و گروه 1+5 روزهای پنجشنبه تا شنبه گذشته مذاکرات سختی را درباره مسئله هسته‌ای تهران برگزار کردند اما به نتیجه نرسیدند. قرار است مرحله بعدی مذاکرات 29 آبان جاری برگزار شود.

ابوسعيدگناوه اي
Romania
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۲:۵۳
خدايا خودت به خير بگذران مردم ايران ديگر تاب و توان يك سال ديگر تحريم را هم ندارند ،مازندگي ميخواهيم حق حيات، (168969)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۴:۰۴
منظورتان ازمردم ایران خودتان هستیددیگه؟الان شما حق حیات ندارید وزندگی نمیکنید؟!! (169016)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۲:۲۶
ناشناس این زندگی نیست که ما داریم ما فقط زنده ایم بس (169164)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۴:۲۹
چرا صحبتهای سید حسن نصرالله رو الکی تغییر میدید؟؟؟
اون گفت عدم توافق یعنی
طرح اسراييل که در منطقه را جنگ افروزی کند و اینکه که اسرائیل هرگونه تفاهمی را که از جنگ در منطقه جلوگیری کند نمی‌خواهد.
چرا انقدر با دشمنان اسرائیل دشمن هستید
مرگ بر اسرائیل از نهر تا بحر
به خدا جمهوری اسلامی خسلی طاقت داره به شما چیزی نمیگه
شما که نه مشکل درد فقر مردم دارید نه آزادی مردم و مشکلتون اینه چرا شما به اصلاح روشن فکرها تو حکومت نیستید و شما رو کسی آدم حساب نمیکنه (169020)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۹:۲۱
قبول دارم آزادی بیان تو ایران واقعا به نسبت کشوری که هست خیلی زیاده
شما یه نگاهی به چین و روسیه و ترکیه و عربستان و پاکستان و کشورهای خلیج فارس و کشورهای آذربایجان و ارمنستان و .... بندازید میفهمید که واقعا ازادی بیان تو ایران زیاده
در حد اروپا نیست ولی خیلی بیشتر از کشورهای جهان سوم //
به عبارتی نمره 15 16 میگیره اگر فرانسه 20 باشه (169102)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۶:۰۲
الآن چرا منفی زدین به این پیام؟
شما زندگی نمیخوایم؟
جنگ میخوان؟
راه حلش آین. که برین خارج از شهر، هرکدومتون 1شمشیر بگیریم و همدیگه رو بکشین تا مردم هم 1 نفس راحت بکشند
بس کنید بابا ما از جنگ و تحریم خسته شدیم (169053)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۷:۱۸
بهارنيوز
چرا زير خبر سخنراني سيدحسن نصرالله كامنت ها رو بستي ؟
سخنراني دبيركل حزب الله لبنان خيلي خوب و سنجيده و كارشناسانه بود و اشارات جالبي به پيوند اعراب و اسرائيل و مقابله آنها با صلح طلبي ايران داشت
حتماً اين سخنراني را بخوانيد (169074)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۷:۵۶
اگه کوتاه بیایم نه حق زندگی داریم و نه حق حیات (169083)
قربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۰۸
عقل گرایی و چانه زنی سیاسی باید جای خود را به تندروی و تصمیمات شعارگونه و غیرعملی و پررهزینه بدهد .
هم در ایران هم در آمریکا .. (168976)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۵۷
برعکس باید می نوشتی.اشتباهی نوشته ای.
تندروی و تصمیمات شعارگونه و غیرعملی و پرهزینه باید جای خود را به عقل گرایی و چانه زنی سیاسی بدهد.
البته در ایران فقط ! (169010)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۴:۰۱
اقای قربانی میشودجناب عالی عقل گرایی وچانه زنی سیاسی راتعریف بفرمایید تاماهم ازدانش تان بهره مند شویم؟!! (169014)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۷:۱۳
داداش هميشه ايران بدهكاره ؟!
نمي بيني ايران درست رفتار ميكنه و اين اسرائيل و فرانسه هستن كه بهانه در ميارن ؟!
هميشه ما بدهكاريم ؟! (169073)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۱۰
جناب کری لطف کن ازکنگره بخواه ته قابلمه تحریمهاتون دنبال تهدیگ سوخته بگردند. این فیلم هارو هم بروید برای کسانی بازی کنیدکه از پشت پرده بیچارگی شما بیخبرند. (168979)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۳۲
خدایا خودت می دونی خیلیها به نون شب محتاجن!!کمکی کن تحریمها تشدید نشه وگرنه مردم چطوری شکم زنو بچه اشونو سیر کنن (168997)
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۵۷
خوب شد فهمیدیم مشکل نان شب شما را امریکا بر طرف میکند نه خالقتان!! (169011)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۸:۵۶
خدا بزرگترين نعمتي كه به انسان داده عقل أست كه بايد براي كسب روزي و بازيچه اسرائيل و عربستان نشدن بكار برد تا كشور را دچار جنگ و تحريم نكنيم (169095)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۰:۲۸
خالقمون گفته از تو حرکت از من برکت...نگفته تو بشین من از بالا برات می فرستم نگفته برو تو دنیا بگرد برای خودت دشمن پیدا کن !!البته برای امثال شما این نعمت و رحمت اتفاق افتاده که به همت بعضیها فقط میخورید و میخوابید واستراحت میکنیدوتنها انرزی مصرفیتان در حرف مفت زدن است (169133)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۲:۲۵
ناشناس معلومه شما هم مثل جلیلی حقوقت بالاست (169163)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۳۸
اینا دیگه کین
جنگ بشه آمریکا مطمئن باشه با خونمون از کشور دفاع میکنیم همونطور که برادرانمون تو دهه 60 این کارو انجام دادن
به عضویتمون تو فیسبوک و به بی بی سی دیدنمون نگاه نکنید به سابقمون نگاه کنید که اگه نام وطن و ناموس ایرانی پیش بیاد تا آخرین قطره خون ازش دفاع میکنیم
ایران عراق و افغانستان و پاکستان نیست. (169000)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۵۴
به نظرت منفی دادم چون منظور اینها از جنگ این نیست که ایران را اشغال کنند.
اشغال کنند که چه بشود.منظورشان از جنگ این است که تاسیسات اتمی را بمباران می کنند. (169009)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۴:۵۴
ایران هیچ دشمنی ندارد.فقط افراطیون داخلی دشمن ایران هستند.بهتر است با آنان بجنگید که صدبرابر بیشتر از امریکا و اسرئیل و بیگانگان به ایران آسیب زده اند. (169033)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۵:۰۲
شما که منفی میدید یعنی اگه خدایی نکرده جنگی رخ بده هیچکاری نمیکنید؟ (169037)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۶:۰۱
ببینم خودت که دم از جنگ می زنی تا حالا جنگ واقعی را را دیدی بیچاره مردم بیگناه ایران باید قربانی امثال شریعتمداری وافراد احساساتی مثل تو ویک عده رانت خوار وافراد جنگ طلب در امریکا شوند می دانی همین یک گلوله معمولی چقدر زجر دارد چقدر بچه بیگناه کشته می شوند تا حالا صدای انفجار به گوشت خورده چه برسه به اینکه یک موشک در نزدیکی ات منفجر کنند وکشته شوی کشور را امثال تو وشریعتمداری به باد می دهید و مردم هم متاسفانه به تو مثبت می دهند (169052)
میلاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۹:۱۳
تو اصلاً فهمیدی چی گفتم؟
من گفتم اگه جنگ بشه،نگفتم جنگ میخوام
احتمال میدم جزو اونایی هستی که جنگ بشه فرار میکنی
من دوس ندارم جنگی اتفاق بیفته اما اگه افتاد وظیفمه از خاک کشورم و زنان وطنم دفاع کنم درست مثل اونایی که تو جنگ عراق جنگیدن
میتونی تصور کنی یک آمریکایی یا اجنبی به ناموست تعرض کنه؟اگه تصور کنی اونوقت زجر گلوله معمولی رو به جون میخری تا اون اتفاق نیفته.
پسر شاه یجا خوندم میگفت دلم میخواست تو جنگ عراق منم برم بجنگم زیر پرچم جمهوری اسلامی اما متأسفانه کسانی هستند که هنوز نمیدونن جریان چیه (169098)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۱:۳۲
اقای کری حرف از جنگ نزد این تو وشیریعتمداری هستی که به دنبال جنگید کشور ما دیگر تحمل جنگ دیگر راندارد افرادی که به کامنت من منفی دادند ایا مردم ایران حق زندگی ندارند همش جنگ تحریم و بدبختی اقا میلاد این تو هستی که از صلح خوشت نمی اید درست هم تراز نتانیاهو و کیم جونگ اون ایرانی ها زندگی می خواهند مثل بقیه کشورها اگر دنبال جنگ هستی برو سوریه هست....چرا اینجا نشستی وشعار می دهی ضمنا توچندسالت هست فکر نمی کنم حتی 18 سالتم باشه (169152)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۳:۲۵
جو گیر نشو
جنگ بشه همه باید بریم جنگ (169174)
مهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۷:۰۲
افرین به تو ولی شاید خدا کاری کرد بدون جنگ این مشکل حل شد ! (169070)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۸:۴۷
برادر لطفا شعار ندهید جنگ بشه مثل سیل اومدنه منطقی فکر کنید اون موقع دیگه بحث جبهه و سرباز و این چیزا نیست امریکایی ها بخان راحت هر جا رو تصرف میکنن هیتلر با اون بزرگیش نتونست دفاع کنه و خرابه ای رو تحویل داد چه برسه به ما (169091)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۹:۱۶
اگه خدایی نکرده جنگی اتفاق افتاد تو نیا باز من اون دنیا میگم مقاومت کردم تو برو پیش برادر حسین شریعتمداری تئوری مطرح کن (169099)
afsaneh
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۰:۳۲
انشاءالله که جنگی نشه و همه چی با مذاکره حل شه مردم ایران دیگه تحمل یک جنگ دیگه رو ندارن ویرانیهای جنگ عراق هنوز اباد نشده..با وجود اینکه در زمان جنگ چندسالم بیشتر نبود ولی صدای اژیراعلام وضعیت اضطراری و خاموشیهای منطقه جنوب با اون گرمای شدیدوشرجی یادمه.... (169135)
(امین)
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۳:۳۸
حالا اگر تا 29 آبان تحریمی وضع نشود که اتفاقی نمی افتد.اگر مذاکرات بعدی هم نتیجه ای نداشت یا نتایج مورد قبول جامعه جهانی نبود،می توان حق داد که نمی توان همین گونه صبور ماند. (169001)
خروس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۶:۴۳
این بدبختی ها بخاطر 8 سال رد دیپلماسی هست. (169060)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۱۸:۴۵
دوباره باید پوتینامو بپوشم برم جنگ
امیدوارم برادر حسین شریعتمداری رو هم در جبهه های نبرد زیارت کنیم
جنگ بشه خیلی جالب میشه مشخص میشه برادر حسین فقط شعار میداد یا اهل عملم هست (169090)
کاوه فارسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۲:۲۳
عزیزم اون اگه جبهه برو بود که قبلا میرفت
نه نه راستی رفته بوده مثل فیلم اخراجی که اکبر عبدی گفت ما عکسمونم گرفتیم (169162)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۰:۰۶
چه جالب حسن اقا نصرا...هم مخالف اصلی تفاهم ایران با غرب را اعراب واسرائیل میداند البته کیهان وافراطیها رو یادش زفت.داداش حسن یه کاری نکن توروهم بی بصیرت!بنامند اگه ایران بودی شایدحصرت! میکردند. (169124)
۱۳۹۲/۰۸/۲۳ ۲۱:۲۰
بلوفه تا کنگره رو خر کنه (169149)