به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۳ ساعت ۱۶:۱۰
کد مطلب : ۲۱۱۹۱۶

انتقادات کم سابقه نماینده اصولگرا از شورای نگهبان

انتقادات کم سابقه نماینده اصولگرا از شورای نگهبان
گروه سیاسی: یک نماینده اصولگرای مجلس گفت: حقوقدانان شورای نگهبان روز اول می‌آیند اینجا و متواضعانه می‌نشینند که رای بگیرند اما بعد از رای جواب تلفن شما را نمی‌دهند شما جواب بدهید و محکم بگویید تخلف دارید و مطابق این مدارک صلاحیت ندارید. جناب آقای کدخدایی اگر نمایندگان متوسل به این و آن می‌شوند برای این است که شان نماینده هم نیست به آنها وقتی بدهید.

 محسن کوهکن از طراحان دو فوریتی اصلاح قانون انتخابات مجلس و ریاست‌جمهوری در موافقت با این طرح گفت: تمام بار بررسی و هزینه رد کاندیداها به دوش شورای نگهبان است و این طرح از شورای نگهبان حمایت می‌کند. کوهکن با بیان خاطره ای از انتخابات بلاروس و نقش احزاب گفت: ما در نظام جمهوری اسلامی که احزاب نداریم حاکمیت هم که قبل از ثبت نام ورود نمی‌کند که به من به گوید به این علت ثبت نام نکن. یک موضوع تکلیف شرعی هم داریم که برای حوزه‌ای که یک نفر می‌خواهد ۶۰ نفر ثبت نام می‌کنند و بعد هم بار رد همه این ها به دوش شورای نگهبان می‌افتد. او خطاب به کدخدایی گفت: آقای کدخدایی اگر با دقت نگاه می‌کردید این طرح از شما حمایت می‌کند.

نماینده
روز اول اینجا متواضعانه می‌نشینید و رأی می‌گیرید، بعدا جواب تلفن هم نمی‌دهید/ قاضی پور بگوید شورای نگهبان چگونه با او برخورد کرده است؟
مردم لنجان افزود: مجلس برای کنار زدن منتخبین خود قانون دارد و حتی رئیس و هیات رئیسه را برای یکسال انتخاب می‌کند و در ائین نامه دارد که اگر تخلفی صورت بگیرد استیضاح می‌کند و از کار برکنار می‌کند اما برای حقوقدانان شورای نگهبان هیچ قاعده و قانونی وجود ندارد. روز اول می‌آیند اینجا و متواضعانه می‌نشینند که رای بگیرند اما بعد از رای جواب تلفن شما را نمی‌دهند شما جواب بدهید و محکم بگویید تخلف دارید و مطابق این مدارک صلاحیت ندارید. جناب آقای کدخدایی اگر نمایندگان متوسل به این و آن می‌شوند برای این است که شان نماینده هم نیست به آنها وقتی بدهید. او گفت: آقای قاضی‌پور که در صداقت‌ش شک نداریم و حتی بعضی شب ها در مجلس می خوابد، بگوید شورای نگهبان چه‌طور با او برخورد کرده است.

کوهکن گفت: شما در مقام داوری هستید چرا در مورد یک طرح دوفوریتی موضع‌گیری می‌کنید نظر شورای نگهبان برای ما حرف آخر است ولی اما باید این قداست را به اظهارنظر تک‌تک حقوقدان‌ها باید برگردانیم؟  آقای کدخدایی اگر مصاحبه کرد منِ نماینده نباید چیزی بگویم؟ کوهکن خطاب به نمایندگان گفت: دوستانی که رای آورده‌اید  چرا حرف نمی‌زنید؟ از چه چیزی می‌ترسید؟ می‌ترسید رد صلاحیتتان کنند؟ خب رد صلاحیت کنند پای حرفتان بایستید؟ وقتی کوهکن خواست خاطره‌ای از سال ۵۸ زمانی که نماینده دادستان بود تعریف کند وقت او به پایان رسید و هیات رئیسه میکروفن او را خاموش کرد.
 
برچسب ها: محسن کوهکن