به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۰۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۵ ساعت ۱۱:۲۳
کد مطلب : ۲۱۲۱۳۰

نخوردن غذا با هدف لاغری اقدام درستی است؟

گروه سلامت: نخوردن غذا با هدف لاغری اشتباه است و متخصصان گفته‌اند افرادی که قصد لاغر شدن دارند، بايد راه‌های بالا رفتن سوخت‌وساز بدن را بدانند تا آسيبی در درازمدت به آنها نرسد.
نخوردن غذا با هدف لاغری اقدام درستی است؟
متخصصان همچنین تأکید داشته‌اند که به خوردن صبحانه اهمیت بدهید و برای بالا رفتن متابوليسم بدن، بايد هميشه اول صبح، صبحانه صرف كنيد. خوردن صبحانه برای سوخت و ساز بدن مثل بیشتر کردن هيزم به اجاق است و سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برد.
سوخت و ساز بدن
افراد رژیم لاغری باید به جای سه وعده غذایی، ۴ تا ۶ وعده غذایی را با فاصله ۲ تا ۳ ساعت از یکدیگر بخورند. برای اثربخشی بیشتر باید حجم هر وعده غذایی کمتر از وعده‌های قبلی باشد، زیرا خوردن مقدار کم غذا در وعده‌های مختلف، متابولیسم بدن را بالا می‌برد.متخصصان، استفاده از داروهای افزايش دهنده متابوليسم بدن را مضر دانستند و معتفدند استفاده از مواد غذايی كم كالری يا چربی سوز مانند سبزی‌ها، ميوه‌ها و غلات سبوس‌دار اثرگذاری بيشتری دارد.پياده‌روی در محل كار، استفاده از پله به جای آسانسور و پياده‌روی به جای سوار شدن به ماشين را برای افراد شاغل بسيار مفيد دانست.طب سوزنی در کسانی كه متابوليسم پايينی دارند باعث می‌شود متابوليسم بدنشان فعال شود و بتوانند شروع به كم كردن وزن اضافه خود كنند.
برچسب ها: رژیم لاغری