به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۰۶ ساعت ۱۱:۰۷
کد مطلب : ۲۱۲۲۸۹
سخنانم درباره تزریق مواد ضدعفونی به بدن، «شوخی و طعنه‌آمیز» بود

واکنش ترامپ به تلفات ۵۰ هزارنفری کرونا در آمریکا

واکنش ترامپ به تلفات ۵۰ هزارنفری کرونا در آمریکا
گروه بین‌الملل: پس از افزایش انتقاد‌ها از اظهارات رئیس جمهور آمریکا درباره تزریق مواد ضد عفونی به بدن برای مقابله با ویروس کرونا، وی گفت که سخنانش «شوخی و طعنه‌آمیز» بوده است.
 
 «دونالد ترامپ»  روز جمعه به سخنان کنفرانس خبری چند ساعت پیش خود درباره تزریق مواد ضد عفونی به بدن برای مقابله با ویروس کرونا اشاره کرد. وی که در کاخ سفید و در مراسم امضای طرح کمک به کسب ‌و کار‌های کوچک آسیب دیده به دلیل شیوع ویروس کرونا صحبت می‌کرد، گفت: «حرف‌هایم درباره تزریق موادضدعفونی به بدن شوخی و طعنه‌آمیز بود.»
ترامپ در کنفرانس خبری عصر پنجشنبه (به وقت واشنگتن) گفته بود: «مواد ضدعفونی‌کننده ظرف یک دقیقه ویروس کرونا را ناکار می‌کند. ظرف یک دقیقه! راهی هست که بتوانیم آن را به داخل بدن تزریق کنیم یا با آن [ریه‌ها]را شستشو دهیم؟ چک کردن آن جالب خواهد بود». ترامپ همچنین پیشنهاد کرده است قرار دادن بدن بیماران در معرض اشعه ماوراء بنفش می‌تواند درمان موثری باشد. «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه‌ای در واکنش به این سخنان رئیس جمهور گفت: «چیزی که ترامپ می‌گوید خطرناک است.»

واکنش ترامپ به تلفات ۵۰ هزارنفری کرونا در آمریکا
رئیس جمهوری آمریکا به هنگام امضای کمک ۴۸۴ میلیارد دلاری به بنگاه‌های کوچک اقتصادی، آمار كنونی مرگ‌ومیر كرونا در این كشور را كه بالغ بر ۵۰ هزارنفر شده را ناشی از عملکرد «بسیار خوب» دولت خود می‌داند که هنوز با ۱۰۰ هزار نفر پیش‌بینی شده قبلی فاصله دارد. 
  
به گزارش ایرنا، با امضای روز جمعه دونالد ترامپ، این مصوبه به قانون تبدیل شد و قابلیت اجرایی دارد که بخشی از آن به بیمارستان‌ها تعلق می‌گیرد. ترامپ این بسته حمایتی را برای بنگاه‌های کوچک اقتصادی و کارکنان آن، عالی توصیف کرد و گفت: این بسته حمایتی زندگی هزاران آمریکایی آفریقایی تبار و آمریکایی‌های اسپانیایی تبار را در بر می‌گیرد. این بسته حمایتی که پیشتر در سنا به تصویب رسیده بود، روز پنج شنبه مورد موافقت مجلس نمایندگان قرار گرفت و برای امضا به کاخ سفید رفت.

گفته می‌شود ۳۱۰ میلیارد دلار از این بسته حمایتی برای حمایت از بنگاه‌هایی است که کمتر از ۵۰۰ کارگر دارند و به آن‌ها امکان می‌دهد که برای هشت هفته، حقوق‌ها را پرداخت کنند. ۶۰ میلیارد هم به بانک‌های متوسط و کوچک پرداخت می‌شود تا بتوانند خطوط اعتباری را نگهدارند. پیش از این هم آمریکا برای مقابله با پیامد‌های اقتصادی ویروس کرونا، بسته حمایتی ۲.۲ تریلیون دلاری را به تصویب رسانده بود.

شرایط اقتصادی آمریکا، تعطیلی این کشور و سقوط ارزش نفت در بازار‌های جهانی، ایالت متحده آمریکا را در شرایط بسیار سخت قرار داده است و این بسته‌های حمایتی هم بدهی دولت و کسری بودجه را افزایش می‌دهند. آمریکا تا این ساعت، نزدیک به یک میلیون نفر مبتلا به کووید-۱۹ را شناسایی کرده است و ۵۰ هزار نفر هم در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.
برچسب ها: دونالد ترامپ