به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۰۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ساعت ۰۸:۳۴
کد مطلب : ۲۱۲۴۹

رایس: فرانسه موافق است، ایران قبول نکرد!

گروه بين‌الملل: مشاور امنیت ملی آمریکا مدعی شد که برخی از گزارشاتی که درباره مذاکرات با ایران منتشر شده نادرست است و در واقع توافقی روی میز قرار دارد که همه کشورهای دخیل در مذاکرات غیر از ایران با آن موافق هستند.
رایس: فرانسه موافق است، ایران قبول نکرد!
به گزارش ایسنا به نقل از پلیتیکو، سوزان رایس هم چنین مدعی شدکه «فرانسه کاملا با ما موافق است و به همین دلیل گزارشات مربوط به این مساله نادرست است.» وی این اداعاها را تکرار کرد که «مذاکرات بین گروه 1+5 و ایران یک توافق احتمالی تولید کرده است، ولی ایران هنوز با آن موافقت نکرده است. مذاکرات ما را به مرحله ای رسانده است که یک توافق احتمالی با ایران روی میز قرار دارد که اگر مورد توافق قرار گیرد در دو مرحله اجرا می شود. ایرانیان هفته گذشته قادر به قبول آن نبودند. این توافقنامه دارای مفادی است که به نظر ایرانیان کافی نیست. »

وی در بخش دیگری از اظهاراتش گفت: فاز اول این طرح این است که ایران به مدت شش ماه پیشرفت برنامه هسته یی اش متوقف کرده و عقب راندن را آغاز کند و آمریکا نیز پیشنهاد لغو تحریم های محدود، موقتی و برگشت پذیر را بدهد، طوری که «معماری تحریم ها دست نخورده باقی بماند. مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: خطوط کلی روی میز قرار دارد، ولی اگر این توافق حاصل شود، در زمینه این فاز اولیه خواهد بود. پس از آن جا و زمان خواهیم داشت تا درباره یک راه حل جامع که به ما اطمینان دهد ایران هرگز به سلاح هسته یی دست نمی یابد مذاکره کنیم.

وی گزارشات درباره این که مذاکره با ایران روابط بین آمریکا و رژیم صهیونیستی را تیره و تاره کرده است را رد کرد و گفت روابط آن دو قوی تر از همیشه است و هرگونه انتقادی از جانب بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از توافق احتمالی با ایران زودهنگام بود. رایس با بیان این که «این اتفاق هنوز نیفتاده است، بنابراین قضاوت درباره آن زود است؛ زیرا خطوط کلی اش هنوز نهایی نشده اند» افزود: هدف آمریکا مانند سایر شرکایش است: این که ایران هرگز به سلاح هسته یی دست نیابد.

این ادعاها در حالی مطرح می شود که نمایندگان ایران و 1+5 پس از پایان مذاکرات ژنو در هفته گذشته از رسیدن به توافقی نسبی بین طرفین در صورتی که یکی از وزرای خارجه کارشکنی نمی کرد خبر داده بودند.

افراطی دیروز // حامی امروز روحانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۱:۳۴
اینا هم دیگه شورشو در آوردن

مرگ بر ظالم چه 5+1 الان
چه شمر 1400 سال پیش

خدایی دولت الان بهترین دولت در زمینه توافقه
واقعا اگر با اینها به توافق نرسید ملت مطمئنن تقصیر غرب میدونن وگرنه همه از افراطی تفریطی و اعتدالی ته دلشون به این مسئولین اعتماد دارند

عجب نامردهایی هستن
شاید شما پیشنهاد دادی ما ایران رو 3قسمت میکنیم مثل زمان رضاشاه

توقع داشتی طرف ایرانی هم قبول کنه

مذاکره یعنی شما کوتاه بیا ما هم کوتاه بیاییم نه اینکه شما هرکاری دوست داری بکن و ما هیم هیچکاری نتونیم بکنیم (169303)
۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ۱۱:۴۶
تو رو خدا بس کنید شما کشورهای ابر قدرت پست فطرت

این 5 کشور ابر قدرت به خدا یه روزی باید تاوان پس بدن

این از ناامنی تو سوریه و عراق و افغانستان و سودان و لیبی و مصر و ....

اینم از تحریمهای جدیدشون علیه ایران و هرکی که مخالفشون باشه

کوروش و جمشید و بهرام و اسکندر و ... طاقت نیاوردن شما ها هم رفتنی هستید به خدا (169311)