به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۲۴ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۲۱۲۷۷

اين بیماری با یک‌زخم‌ساده شروع می‌شود

گروه علمي: زخم‌های مزمنی که طولانی مدت روی صورت افراد مسن ایجاد شود و ضایعات پوستی جدیدی که بر صورت و گردن خصوصا بر روی دست افراد مسن ایجاد شود و تمایل به زخمی شدن داشته باشد نشانه‌های "سرطان پوست" است.
اين بیماری با یک‌زخم‌ساده شروع می‌شود
دکتر امیرهوشنگ احسانی متخصص پوست و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در خصوص عوامل ایجاد سرطان پوست گفت: مهم‌ترین علت "سرطان پوست" تماس طولانی مدت با آفتاب است به این شکل که در درازمدت یک سری تغییرات و بی‌نظمی در سلول‌های پوستی ایجاد می‌کند که موجب می شود سلول‌ها از تقسیم منظم خود خارج و وارد مرحله‌ای از تقسیم غیرطبیعی شود و سلول‌های سرطان پوست را ایجاد کند.

وی اظهار داشت: در کنار آفتاب زمینه‌های ژنتیکی،‌کاهش سیستم ایمنی بدن با مصرف یکسری از داروها، ویروس زگیل و زخم‌های مزمن می‌تواند ریشه سرطان را زیاد کند.وی در ادامه گفت: خوشبختانه این سرطان که شایع‌ترین سرطان در دنیا است مرگ را به دنبال ندارد فقط زخم‌ها و گسترش آن به اطراف، به استخوان و بافت زیر ممکن است دردسرساز باشد. بدخیم‌ترین و بدفرم‌ترین نوع سرطان پوست سرطان سلول‌های رنگدانه‌ای پوست است که ملانوما نام دارد.

وی تاکید کرد:‌زخم‌های مزمنی که طولانی مدت روی صورت افراد مسن ایجاد شود و ضایعات پوستی جدیدی که بر صورت و گردن خصوصا بر روی دست افراد مسن ایجاد شود و تمایل به زخمی شدن داشته باشد نشانه‌های سرطان پوست است. وی در پایان گفت: عدم تماس با آفتاب یا استفاده از ضدآفتاب‌های مناسب، استفاده از پوشش‌های مناسب مثل کلاه و دستکش همچنین درمان درست و مناسب زگیل‌های پوستی و زخم‌های مزمن می‌تواند در پیشگیری از این بیماری موثر باشد.
مرجع : باشگاه خبرنگاران