به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۱ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : ۲۱۲۹۵۳

همسر نوری‌زاد: حُکم فرزندم سیاسی است

علی نوریزاد (فرزند محمد نوریزاد)
علی نوریزاد (فرزند محمد نوریزاد)
گروه سیاسی: فاطمه ملکی، مادر علی نوری‌زاد که توسط دادگاه انقلاب به سه سال و نیم زندان محکوم شده است، حکم فرزندش را "سیاسی" خواند و تاکید کرد که این حکم برای تحت فشار گذاشتن محمد نوری‌زاد صادر شده است.  

علی نوری‌زاد، فرزند محمد نوری‌زاد است و ۲۲ دی ماه ۱۳۹۸ در جریان اعتراضات به ساقط شدن هواپیمای مسافربری اوکراینی، بازداشت شد. به گفته فاطمه ملکی فرزند او و دیگر کسانی که برای ابراز همدردی با بازماندگان سقوط هواپیمای اوکراینی به خیابان رفتند "باید مورد تشویق قرار بگیرند نه این‌که زندانی شوند." 
ملکی در گفتگویی، روند دستگیری و صدور حکم را اینطور شرح داد: «علی روز ۲۲ دی ماه که برای همدردی با بازماندگان سانحه هوایی یعنی سقوط هواپیما رفته بود بازداشت و در یک قرارگاهی تحت بازجویی قرار گرفته بود. یک روز بعد از بازداشت به زندان اوین منتقل و ۲۰ روز بعد با وثیقه ۸۵۰ میلیون تومانی آزاد شد اما ۱۹ فروردین در یک دادگاه غیابی او را به سه سال و نیم زندان به اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور محکوم کردند.» محمد نوری‌زاد، (نویسنده، كارگردان و فعال اجتماعی و فرهنگی) پدر علی نوری‌زاد، از ۱۹ تیر ۱۳۹۸ در بازداشت به‌سر می‌برد. او یکی از امضاکننده‌های نامه موسوم به ۱۴ نفره است. دادگاه انقلاب مشهد ۱۳ بهمن ماه او را به ۱۵ سال حبس تعزیری، ۳ سال تبعید به ایذه و ۳ سال ممنوعیت خروج از کشور محکوم کرد. طی روزهای اخیر فایلی صوتی از یك پیام تلفنی نوری‌زاد از زندان در شبكه‌های اجتماعی منتشر شده كه می‌گوید می‌خواهد در اعتراض به برخورد با همسر و فرزندش، خودكشی كند.
برچسب ها: محمد نوری‌زاد