به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۴:۱۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۲/۱۴ ساعت ۱۷:۲۳
کد مطلب : ۲۱۳۳۸۹

پاسخ آذر منصوری به اظهارات سخنگوی کارگزاران

پاسخ آذر منصوری به اظهارات سخنگوی کارگزاران
گروه سیاسی: آذر منصوری، قائم مقام دبیرکل حزب اتحاد ملت به اظهارات سخنگوی حزب کارگزاران سازندگی واکنش نشان داد و در نامه‌ای خطاب به او نوشت: 
جناب آقای حسین مرعشی
سخنگوی محترم حزب کارگزاران سازندگی
با سلام‌ و آرزوی قبولی طاعات و عبادات شما در این ماه ضیافت الهی؛
روزنامه کارگزاران سازندگی ارگان حزب متبوع شما در روز شنبه مورخ ۱۳اردیبهشت ۹۸ مصاحبه ای از جنابعالی منتشر نموده است که در آن نگارنده را خطاب قرار داده و مطالبی را به بنده نسبت داده اید که ‌طرح چنین نکاتی از طرف شما به عنوان یکی از اعضای اثر گذار و منصف حزب کارگزاران دور از انتظار بود. چه بسا اگر این سخنان با این مضمون از جانب برخی از افراد دیگر حزب مطرح می شد خیلی دور از انتظار نبود، اما طرح آن از جانب جنابعالی موجب تعجب و حیرت بنده شده است. جنابعالی در مصاحبه فرموده اید: «اگر خانم آذر منصوری، قدرت را برای اصلاح امور جامعه نمی‌خواهد چرا حزب درست کردند، بنیاد خیریه تأسیس می‌کردند و به فقرا و نهاد‌های امدادی کمک می‌کردند.
من به خانم منصوری از افراد مؤثر حزب اتحاد ملت یا هر فرد دیگری که فکر می‌کند قدرت را لازم ندارد توصیه می‌کنم حزبش را ترک کند و مؤسسه خیریه بزند یا روی آموزش مردم و تربیت جوانان کار کند. اما وقتی شرایط جامعه برای پذیرش شخصیت‌های والا و راهکار‌های جدید مساعد نباشد؛ همان جوان‌های تربیت شده از کف جامعه ناگزیر از مهاجرت به امریکا و اروپا می‌شوند. پس اگر قصد ساختن ایران را داریم نباید قدرت را از دست بدهیم» لازم به یادآوری است که نگارنده در هیچیک از مصاحبه ها و اظهار نظر های خود اظهاراتی با این محتوا و مضمون نداشته ام و متعجبم که شما چگونه و بر اساس چه اطلاعاتی چنین قضاوتی در مورد دیدگاههای بنده داشته اید؟!
روشن است که تشکیل حزب و کنش و فعالیت حزبی معطوف به کسب قدرت و یا اثر گذاری بر قدرت است و هر حزبی بنابر مرامنامه خود سعی می کند با حضور در قدرت برنامه ها و اهداف خود را در مناسبات قدرت جریانسازی کند و ناگفته پیداست که اصلاح طلبان نیز تلاش می کنند در کنار تحقق خیر همگانی، دمکراتیزاسیون را در این ساختار تقویت کنند. همه حرف من چه در پیشا انتخابات۹۸ و چه پسا انتخابات ۹۸ این بوده و این است که اصرار بر حضور در قدرت اگر به تقویت دمکراتیزاسیون و خیر همگانی نیانجامد، نتیجه ای جز سرمایه سوزی برای جریان اصلاحات نخواهد داشت. طبعاً تاثیرگذاری بر قدرت لزوماً به معنای دنبال قدرت رفتن، بدون پرنسیب و به هر قیمتی و بدون توجه به قضاوت افکار عمومی و حامیان یک حزب نیست، به خصوص زمانی که رفتارهای متکبرانه و متفرعنانه اصحاب قدرت راه ورود شرافتمندانه به قدرت برای صاحبان هر فکر و اندیشه‌ای متفاوت از آنها را مسدود کرده است.
به باور من این اصرار بر حضور در قدرت به هر قیمتی اگر نتواند منشأ اثر در تقویت رکن جمهوریت نظام و رضایتمندی مردم که پشتوانه اصلی قدرت اصلاح طلبان محسوب می شوند و نیز خیر عمومی باشد، موجب حذف اصلاحات و اصلاح طلبی در جامعه ایران خواهد شد.
در هیچیک از اظهارات بنده اینکه اصلاح طلبان باید کار حزبی را تعطیل کنند و به دنبال کارهای خیریه و عام االمنفعه باشند، دیده نمی شود، چه بسا بنده همزمان هم در هر دو حوزه فعالیت دارم و از قضا معتقدم ماموریت حزب با ماموریت نهاد مدنی عام المنغعه دو حوزه کاملا مجزا اما در مجاورت با یکدیگر قرار دارند و یک فعال حزبی هم باید از ظرفیت های فردی خود در کاهش آلام مردم استفاده کند و همه ظرفیت های موجود را در این راه به کار گیرد. در پایان امیدوارم داوری و قضاوت های ما در خصوص افراد و یا مخاطب قرار دادن آنها و یاحذف سیاسی و فیزیکی آنها بر مبنای اطلاعات دقیق، انصاف، واقع بینی ودر نهایت اصلاح امور باشد. در پناه حق سلامت و برقرار باشید. انشاءالله